Fredag och tvättmaskinen gick sönder. Lovely.

Fredag idag, och Sveriges nationaldag!
- Grattis! Eller nått... säger man grattis på nationalsdagen ens? Smiley
 
Vanessa, Jonathan och Danilo fick åka och "jobba" med Andres tidigare idag då det bara blir något litet som skulle fixas- så det är bara jag och Nicole, Olivia och Kevin här hemma just nu.
Olivia sover vilket betydet att jag hinner blogga lite. Sätter jag mig framför datorn så kommer hon, drar mig i handen och vill upp i min famn. Kruxet är att hon inte sitter i mitt knä, hon ska ställa sig upp och stå 5 cm från data skärmen så det blir inget gjort för min del. Men nu så!
 
Nicole är inne i sitt rum och leker och sjunger. Hon sjunger 24/7! Eller visslar. Jag möblerade ju i om hennes rum häromdagen, och nu är det tydligen väldans kul att leka där igen.
 
Olivia satt på golvet och sa Öppnnaaaa" hela tiden och vad jag än försökte öppna (eller stänga) så fortsatte hon med sitt "Öppnnaaa..." give me a breake.
 
Mina hjärtan innan Olivias nap-time.
 
Jag fyller ju år på måndag och fick hem ett brev från Ellos, kom lagom lägligt eftersom jag ändå tänkte beställa därifrån...
 
250 kr rabatt och 3 doftljus när man beställer.
Jag beställde badrumsmattor och några kuddar.
 
Förresten!
Min trognaste, bästa vän har lagt av... Tvättmaskinen! Alla flerbarns familjers värsta madröm- att tvättmaskinen går sönder mitt under allt! Den har låtit jätte konstigt när den centrifugerar de senaste dagarna, och igår så rullade den inte. Gjorde konstiga ljud och bara stannade och... la av. 
Smiley
Jätte trevlig utgift har vi framför oss! Perr...honen! (istället för det finska svorordet som börjar på per...)
Vi hade precis köpt sån där Vanish Oxiaction som tar bort tuffa fläckar.
Fläckarna från barnens vita kläder går inte bort!
Bla körsbärsfläckarna går inte bort! Nåja...inget att göra åt saken just nu. R.I.P min trogna vän.

Kommentarer
Postat av: Anna Köhler

nää fy va tragiskt tvättmaskin är ju det som är nödvändigt i en barnfamilj
jag säger trevlig nationaldag :P hehe men tror man kan säga grattis med :)

2014-06-06 @ 11:23:51
Postat av: Anonym

Åh nej! Våran tvättmaskin är också sönder så här springer vi ner till stora tvättstugan och sen hänger det tvätt i hela lägenheten. Not so funny!

Kram

2014-06-06 @ 12:09:40
URL: http://blogg.loppi.se/thefamily/
Postat av: nathalié - mamma till charlie <3

prova galltvål. många av dotterns vita kläder som var fulla med konstiga fläckar försvann när jag nvände galltvål! finns att köpa på hemtex eller på nätet. finns både som en fast tvål och som flytande =). vanish fungerar inte för oss heller!

2014-06-06 @ 12:13:30
URL: http://livetomyarp.com
Postat av: Josefin

Skulle du inte kunna ta lite kort hur ni bor?:D barnens rum osv..? Vore väldigt kul att se!
Kram!

2014-06-06 @ 13:13:13
Postat av: Sussan

Hej, prova o tömma filtret, liten lucka längst ner, trodde min me lagt av, men fick tipset att tömma det filtret, o där satt det både hårspännen o skruv ;) efter en rengörning så funkar den så fint igen =)

2014-06-06 @ 19:01:50
Postat av: Denise

Ett medel du kan köpa som man inte behöver en maskin till är medlet TA BORT på spray flaska :) en blå sådan. Har fått bort olje, blåbär, choklad mm med det medlet.

2014-06-06 @ 20:18:43
Postat av: Petunia

Kolla med ditt försäkringsbolag, de kan säkert ge ersättnig.

2014-06-06 @ 21:23:16
Postat av: Joanna Eriksson

Åh, fy fasen vilken mardröm med trasig tvättmaskin! :( O absolut ingen rolig sak att lägga pengarna på!:-( Bor ni i hyresrätt kanske ni kan deala till er en.. ibland kan man ju få det,o få det så att det ingår liksom.. med en yttepytte höjning! :)


Kram

Svar: Nope, bostadsrätt :/
Me & My 6 Baby Dolls

2014-06-07 @ 01:42:58
URL: http://joannaolowa.blogg.se/
Postat av: Petunia

Jag skrev lite kort om att vända er till ert försäkringsbolag, när jag gjorde det så fick jag ca 5000kr för en masin som då var ca fem år om inte äldre. Det är definetivt värt mödan. Jag har genom åren blivit förvånad över hur mycket trasiga saker som vi fått försäkringspengar för och det är inget fusk det rör sig om!

Svar: Tack! Ska kolla upp det!
Me & My 6 Baby Dolls

2014-06-07 @ 19:09:06
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback