Försöker få barnen i sängs

Kväll och regnet öser ner. Va bra att jag hade påslakan ute på tork precis... Smiley
Olivia, Danilo & Jonathan gick och la sig precis och jag hör dom snacka inne på rummet.
Olivia berättar nog en saga för sig själv så som hon babblar. Måste vara på spanska ;)
 
Idag träffade min vän Taru och hennes tre tjejer i Gropen för lite lek.
Tänk va omtänksamt av henne, hon hade med sig paket till mig & Kevin! Eftersom jag fyllde år och "välkommen till världen" till Kevin. ♥ Jag blev helt gråtfärdig igen!
Mitt i all denna djupa djupa sorg som hon går igenom just nu tänker hon på oss sådär!
♥Tack så mycket Taru!! ♥
 
Barnen lekte jätte fint tillsammans och Olivia gick för sig själv och undersökte.
Mot slutet tog hon sin napp och snuttis med sig som hasade runt på marken...
Det blev inte så många bilder från idag, vi satt mest bara och pratade.
 
Därifrån gick vi till lill-ica där jag handlade lite gott till ikväll. Nu väntar jag bara på att Nicole och Vanessa ska lägga sig så jag får gotta i mig! Tar jag fram det nu somnar dom aldrig och vi som skulle kolla på film.
 
Nicole håller på och avslutar sitt pussel som hon fick från morbror Stefu & Anna, ett pussel på hela 1000 bitar!!!
Naturligtvis har jag och Andres hjälpt henne, men hon är såå grym på pussel! Hon tar en bit i handen och vet precis vart det ska ligga.
 
Efter badet satt barnen och tittade på Frost, och Olivia passade på att sno min mobil... jag gömde den och ändå satt hon på soffan med den 4 sekunder senare...? Fattar inte hur hon gör för hon sätter på sin favvo låt hela tiden.
 
Sötnöten Bessa bus
 
...Och så hittade Olivia den igen...
 
 
Imorgon ska vi på kusinernas skolavslutning på Gropen och givetvis hoppas vi på fint väder. Nu ska jag försöka få Vanessa i säng iaf... good luck with that. Krutdamen som hon är.
 
Sov så gott alla fina läsare ♥
Hoppas ni haft en bra dag?

Kommentarer
Postat av: Emelie

Hej satu (och Andres)! Jag har en lite fråga, hur mycket spanska/finska kan era barn?? Är det så de kan åka till länderna och prata med folk där och förstå vad dem säger eller är det bara enkla "bas-ord"?? Lär ni dem alla tre språk från att dem föds? Det känns som om dem är väldigt duktiga på att prata (vilket dem säkert är också ;))
Kram /Emelie

2014-06-11 @ 22:15:05
Postat av: Nathalie

Hej! Första gången jag kommenterar så vill först säga grattis till lilla Kevin som kommit in i familjen! Tycker du verkar vara en fantastisk mamma och du har inspirerat mig till att vilja ha ett tredje barn :) Tur att maken också vill! Vi har dock ej börjat ännu men snart så ska vi göra det i hemlighet :)

Min dotter är som din lilla olivia, ska alltid ta min mobil och direkt sätter hon på spotify och ska lyssna på pippi långstrump :)

Godnatt till dig Satu och din underbara familj :)

2014-06-11 @ 23:09:06
URL: http://lifemeetsyummy.blogg.se
Postat av: Ida en 16 årig tjej

Haha vad gullig hon e Olivia, vilken är favorit-låten då? :P
Kram <3

2014-06-11 @ 23:12:33
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback