Direktsändning

På somrarna är vi inte inomhus så värst mycket, det blir mest häng på olika lekplatser och stranden osv. (<--stranden-not so mutch ännu!) Men är vädret så som det är nu- blåsigt, kallt och regnigt så stannar vi hemma.
 
Hemmadagar uppskattas mycket, det behöver inte hända någonting hela tiden.
Jag vill lära barnen att det är OK att ha "tråkigt" ibland. Jag stänger av TV:n och låter dom använda sin egen fantasi.
Ibland är dom helt lost och undrar när vi ska gå dit och dit, men sen dröjer det (oftast) inte länge innan dom sätter igång med att leka eller lägga pussel/rita eller annat.
Ofta slutar alla deras lek i bråk, speciellt om alla ska leka tillsammans, då brukar dom inte alls komma överens och då blir det bara en dålig stämning av allt.
 
Efter att filmen som dom tittade på medans Olivia sov var slut stängde jag av TV:n och dom satte igång med sina lekar.
Nu på olika håll, vilket gör att dom lekt fint länge nu. (jag säger inget högt, för snabbt som det är blir det bråk om jag påminner dom att dom är snälla)
 
Det är som att en bomb slagit ner här hemma i varenda rum, men dom leker ju.
Såhär ser det ut hos oss just nu:
 
Olivia har hittat brorsornas borr och ska borra lite på bord och skor...
 
Ser ni vad jag menar med klistermärken på möbler...?
Jonathan har klistrat på sin säng och sedan dragit bort dom. jag får ta jobbet att få bort alla fula märken.
Ännu en sak på min to-do-lista.
 
Olivia har hittat godis som Jonathan vann på midsommar med lotter...
 
Nicole och Vanessa leker tillsammans, dom har visst möblerat om lite och burit runt på leksaker hit och dit.
Den lilla toaletten är visst deras hem så dom har möblerat lite där.... Och hoppar studsmatta gör dom på våran säng....
 
Twinsen och Olivia har lekt i grabbarnas rum...
 
Så. Där fick ni lite direktsändning från oss.
Många som har frågat efter den där borgen som jonathan leker med- den köpte vi på Toys´R Us.
 
Nu ska jag skriva upp en lista vad som behövs handlas på Coop. Mina godis snören ligger högst upp på listan, hehe...
 

Kommentarer
Postat av: Annster

Lugna dagar är också bra dagar :)

Svar: Bästa!
Me & My 6 Baby Dolls

2014-06-23 @ 15:51:53
URL: http://annster.se
Postat av: Tess

Roligt med många barn som kan leka ihop :-)

2014-06-23 @ 19:06:56
URL: http://highlandertess.blogg.se
Postat av: Ina

Ett litet tips om man vill få bort
klistermärken är att gnugga med lite
ättika. Brukar fungera bra.

2014-06-23 @ 20:03:37
Postat av: mamma24sju

Klistermärken är annars lättare att ta bort om man har på matolja eller babyolja på dem, sedan är de lätta att skrapa bort med rakblad, spisskrapa eller degskrapan... :-)

2014-06-23 @ 22:58:21
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback