Att fota till en header....

Så tråkigt att min header fortfarande inte syns!Smiley
Nu har jag skickat mail till blogg.se och bett om hjälp, jag vet inte hur jag ska göra?
 
Jag undrar varför min text här på vänstermeny är understryket och hur jag får bort det...? Ni vet, under "senaste inläggen" och "kategorier". Om någon vet så berätta gärna!
En tjej här på bloggen har erbjudit sig att göra om min design, men jag har inte kommit till skott med det, då jag inte vet hur jag vill ha det ännu Smiley.
 
Det här med att fota till headern... cheez alltså... vilket jobb!
De första gångerna bytte jag kläder på barnen som jag ville att dom skulle ha på headern, fixade till håret osv.
Och så sätter man alla på plats och redan där rinner svetten. Dom är inte alltid så samarbetsvilliga och om en bråkar så blir de andra otåliga....
 
Första gången vi fotade till headern var jag med.
Insåg snabbt att vi fotade på helt fel ställe- I Vanessas rum mot hennes dörr som är helt bananas.
redan när vi flyttade in så var dörren trasig och sen har dom klistrat på med klistermärken och dragit bort det igen. Så fult!
Vi skulle behöva byta ut dörrarna till alla rum här hemma.
 
Anyways. Andres var fotografen.
Alla bilderna var katastrof och till slut var alla på dåligt humör.
 
Vanessas glasögon reflekterade mot blixten...
 
Dom gjorde en massa konstiga miner...
 
Och så fick dom nog och skulle knalla iväg en stund- mitt i allt!
 
Vi gav upp och jag hoppades att en enda bild åtminstone var något jag kunde använda mig utav. Icke.
 
Jag lyckades iaf ta bilder till de enskilda bilderna som jag har på min header. (Alltid något!)
 
När jag gick igenom alla gruppbilder så fanns det inget jag kunde ha, så jag fotade igen. Denna gång utan mig i bilden. samlade barnen i köket en dag igen, fixade och donade... Och hoppades att något skulle funka.
 
Jag tyckte att den här bilden blev rätt så okej- tills jag skulle lägga med den i en header... För långt avstånd mellan Nicole & Kevin så alla syntes inte med....
 
Och de här också... Att Jonathan stod upp gjorde det bara så fel i en header...
Och Vanessa hamnade i bakgrunden...
 
Och den här var lite knasig...Smiley
Jag försökte få alla att titta i kameran genom att apa mig. Bland annat att låtsas att min fot ska ta dom...
Som ni ser på bilden här under...
 
Ehh... ja vad ska man säga... oanvändbar.
Och sen ville inte Olivia var med längre.
 
Hmm, jah.
Jag har hur många såna här bilder som helst... Alltid någon som blundar, gör konstiga miner... vanessas glasögon som reflekterar så vi tog av dom en stund... hon skelar. Någon drar, någon blir arg, någon apar sig, petar sig i näsan eller bara.... konstigt. Dem som blev någorlunda bra blev inte bra i en header pga. avståndet mellan barnen.
 
Jag kollade igenom bilderna och gick igenom en efter en och blev nästan arg- något måste vi ju kunna använda, det kan inte vara såå svårt?! Men det var det.
Svetten rann och tlamodet höll på att ta slut. Barnen var sura och trötta och jag försökte hålla humöret uppe.
Dom hann byta kläder när jag bad dom sätta sig en sista gång....
(vilket det inte blev, men det blev iaf en paus på några dagar...)
 
Här mutade jag Olivia med godis...
 
Som ni ser så bytte jag plats på barnen lite då och då...
Jag gillade den här bilden, hur Nicole försöker få Olivia att titta in i kameran genom att hålla hennes öron....
 
Men titta på Kevin. han gråter! det kan man inte ha på en header ju. Suck.
Jag gav upp.
 
Till för nån dag sen. (skam den som ger sig) Närmare sagt Nicoles födelsedag.
Jonathans min.... no comments.
 
Tror att jag hade den här på min header igår. Tills jag blev påmind att det är ganska dumt att jag har som rubrik "Me & My baby Dolls" när jag inte ens var med. 

Så igår spontan fotade vi....
Vi struntade i att byta kläder och fixa håret osv. Det fick bli som det ville.
Andres tällde (motvilligt) upp som fotograf.
 
Och igen blev det lite av en cirkus med att f alla samarbeta. Alltid någon som gjorde något helt knasigt och oanvändbart. Så även jag... Majoriteten av gångerna var det jag som snackade eller låg instabilt när fotona togs.
 
Så nu orkar jag inte mera.
Och inte barnen heller. Nicole blev jätte arg på mig igår för jag ska "jämt fota"... jag gav upp. Nu fick det bära eller brista med dessa bilder. (Jag mutade dom med att vi skulle ut direkt efter bilderna.)
(Japp, jag mutar mina barn lite då och då)
 
Jag hoppas att den ska synas snart för er.
Återigen- im working on it!
 

Kommentarer
Postat av: Anna Köhler

Bilderna blev riktigt fina man fick sig ett gott skratt på vissa av dem :P haha du är härlig Satu ni är en riktigt fin familj

2014-06-02 @ 12:16:02
Postat av: Natta

tyckte faktiskt att alla bilderna var riktigt fina på sitt sätt :),

Svar: Hihi, tack :)
Me & My 6 Baby Dolls

2014-06-02 @ 12:26:34
Postat av: Nina

Hahahahahha jag började tokskratta när jag såg bilden med halva din fot i! Vad gör man inte liksom! Har en systerson som är i Olivias ålder och har kommit på mig själv att sjunga/dansa/göra massa konstiga ljud och grimarser i tid och otid!

2014-06-02 @ 15:19:44
Postat av: Petunia

Haha, fick mig ett gott skratt när jag såg bilderna. Du är härlig som bjuder på dig själv och din familj!

2014-06-02 @ 20:07:16
Postat av: Liina

Kuinka hauskaa Satu! Mä nauroin niin paljon. Etenkin sun varpaille. :D Hieno on lopputulos.

Svar: Hham joo, hienot varpaat kuvassa ;)
Me & My 6 Baby Dolls

2014-06-02 @ 20:32:34
Postat av: fotografvesna.se

haha va roligt.. skulle gärna vilja testa o fota er och se om ja lyckas bättre :P

2014-06-04 @ 10:51:24
URL: http://fotografvesna.se/
Postat av: Malin Bengtsson

JÖSSES! hahah, jag som tycker det är jobbigt att ta mig tid o fota nu header på mig själv...haha!

2014-06-04 @ 22:41:12
URL: http://mauolin.blogg.se/
Postat av: Hanna Karlsson

Haha tänkte väl att headern inte blev så perfekt på en gång. Jag har "bara" tre barn och det är världens sjå ibland att få till vettiga bilder. :-)

2014-06-04 @ 23:02:16
URL: http://hannafialotta.blogg.se/
Postat av: Felicia

Men åh så fruktansvärt vackra barn du har!!

2014-06-04 @ 23:02:50
URL: http://feliciajs.blogg.se
Postat av: Ida

HAHA, guuud så söta! :) Jag ser din header hur bra som helst iaf :D

2014-06-04 @ 23:25:50
URL: http://kawrtnee.blogg.se/
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback