♥ Nyårsfirande del 1 ♥

Nyårsafton då. Vi gick runt med mjukisar hela dagen. Framåt 17-tiden försökte vi få alla smååttingar att sova en liten stund så att dom skulle orka med kvällen. Danilo & jag somnade och sov i 20-30 minuter på soffan.
Olivia höll resten av familjen vaken, så när jag hade vaknat av hennes (o)ljud så tog jag över och satte mig i badet med henne. Men det gick ändå inte, ingen somnade så vi började göra oss iordning.
 
Först åt vi tårta och firade Andres & min förlovningsdag. Han kom nämligen hem med blommor, tårta och choklad till mig efter några ärenden.♥
 
Redo för att åka och fira in det nya året! ♥♥♥
 
Vi åkte till Fittja, till Andres föräldrar för att fira in det nya året med dem. Alla samlades där, Andres syskon och alla barnen.

Jonathan, Andres, Javi, Ela & Oscar
 
Vi var riktigt förvånade över Olivia. Hon var inte alls blyg, det var precis tvärtom. Hon tog över allt och alla.
Pussades och kramades med alla och var på strålande humör.
 
Kusinen Fernandno med Olivia
Barnens farbror Oscar, Vanessa & kusinen Javi kollar på något intressant...?
Vanessa har ett rött läppstiftsmärke på kinden efter att kusinen Melina pussat på henne, haha...
Vanessa älskar smink och läppglans/läppstift är bland det bästa hon vet, så hon vart såklart bästis med melina som bjöd henne på det.
 
Min lilla Prussiluska ♥
 
Olivia pussas med farbror Oscar lite...
Jag vete fasiken vad jag gjort med inställningarna på kameran, vissa bilder blir jätte oskärpa. Kan det vara för att jag tog bort RWA. formatet?
Matddax!
Andres svåger Julio hann äta med oss innan han skulle iväg och jobba för natten.
 
Jag skojade med Bessa att Julio är vakt där ikväll, att han ska kasta ut alla som bråkar, så hon tog det extra lungt när han var i närheten, moahahaha...
Olivia var snäll och ville mata sin farfar lite...
 
Snuttis med Oscar
 
Melina & Danilo
Jag & Dano
Oscar, jag & Jonathan
Jonathan ville gå och lägga sig redan klockan 22-tiden, så han fick sova i Abualo & Abuelas säng.
Jag bäddade ner honom och satte mig och klappade honom i huvudet, varpå han säger: "Nu vill jag vara i lugn och ro mamma." Geeez, thanks... Men jag ville sitta ett tag med honom, tills han somnar. förklarade jag.
Efter 5 minuter tittar han på mig igen och säger att han inte har somnat ännu, men han vill ha lugn och ro och att jag får gå nu. Smiley
Så jag gick och han sov tills vi hämtade upp honom vid tolv-slaget för att titta på raketerna.
 
Barnens faster Ela (<---Milka) Javi och Abuela
 
 
Olivia hade visst tjuvat en boll från julgranen...

... Fortsättningen följer.....
 
Strax ska vi iväg och handla lite mat. Bara Törnrosa (<---Olivia) vaknar. Vilket hon lär göra strax, för Vanessa har tagit fram sin gitarr som hon spelar med och sjunger med sin vackra röst.
 
Har även vart i kontakt med både Electrolux och våran försäkringskassa idag angående våran torktumlare som har dragit sina sista verser. Har vart en jäkla massa strul med den de senaste månaden, men nu under nästa vecka får vi äntligen åka och "hämta" en ny!
 

Kommentarer
Postat av: Lisbeth

Sån fine dere er :-) Du stråler:-)

2014-01-02 @ 16:41:45
Postat av: Madelein - mother to three boys and three girls

Så härlig familj ni verkar ha!!

2014-01-02 @ 19:04:16
URL: http://madelein.se
Postat av: Linda

Fin du är i håret! Har du aldrig problem med håravfall vid graviditeterna? Minns att jag tappade jättemycket :(

2014-01-02 @ 19:23:03
Postat av: Caroline

Så fin du är!!
Alltid lika vacker och ser såå ung och fräsch ut! Vem kan tro att du fött fem små sötisar :-)

Verkar som att ni hade en mysig nyår! :-)

Tack, ja det är ju lite speciellt med riktig gran..men fyy vad den började barra lagom till nyår! Nu blev jag sugen på plastgran igen haha, men kanske en vit till nästa år ;-). Hade varit häftigt att prova :-)

2014-01-02 @ 21:40:27
URL: http://www.isflinga.blogg.se
Postat av: Kvartettmamman

Vilken underbar familj ni verkar ha :)

2014-01-02 @ 21:49:26
URL: http://kvartettmamman.blogg.se
Postat av: ♥ ♥ Melissas Prinsar ♥ ♥ Tävling Pågår

va fina ni va allihopa =) du har en jättefin klänning tycker ja =)

2014-01-03 @ 14:44:35
URL: http://www.melissasprinsar.se/
Postat av: Annika

Alltså ni e så vackra hela bunten! Läste ett äldre inlägg om när du funderade på namn, och vi har samma sak gällande att det ska låta bra på andra språk. Så klart på svenska, men också helst på finska (trots att vi inte pratar det, men vi bor ju ändå i Finland), och på albanska men gärna också helt ok på Engelska. Våra namn på barnen funkar bra, Adrian (låter lika på svenska, finska och albanska), Noella ( på albanska uttalas det Nuela som är fint också ) på finska blir det ju Nåella men det år duga ;) Nästa barn blir en Manuela eller Manuel :)

2014-01-03 @ 19:47:38
URL: http://annikahelene.blogspot.com
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback