DOMEN? -Bihålsinflammation OCH Lunginflammation.

God kväll!
Hur mår ni?

Jag mår inte så jätte bra direkt (sen snart 2 veckor tillbaka) men jag är sån att jag bara biter ihop och fortsätter att kämpa på, måste bara orka. Jag vill liksom inte gå till läkaren i "onödan" om dom ändå bara ska säga att det är en virus, gå hem och vila. Jag har knaprat på alvedon, pumpat med nässpray- men det hjälper inte. Tvärtom, det har blivit värre. Smaklökarna har vart borta i snart 2 veckor, detsamma med luktsinnet. Finns inte!
Så jag har mått dåligt, som jag nämnt om här på bloggen också.
Igår var Andres på apoteket och köpte Sinovum Forte tabletter för mina bihålor, imorse när jag vaknade var det ännu värre. Som om jag fått ordentligt med stryk i hela käften.

Jag gav upp och ringde läkaren och fick en tid en halvtimme senare.

Svår bihåleinflammation OCH lunginflammation.

Och det har jag gått med i ca. 1-2 veckor. Jag som aldrig brukar få feber och då menar jag verkligen ALDRIG har haft det i flera dagar nu, det kommer och går.

Jag fick iaf antibiotika utskrivet och jag tog första tabletten idag, så nu hoppas jag att det ska hjälpa mig och illa kvickt.
Riktigt svårt att vara sjuk när man har 5 småttingar att ta hand om ensam.
Jag är i behov av avlastning men det går liksom inte. Alla har ju sitt.

Men men! Nu ska vi se det från den ljusa sidan, nu har jag fått medicin som ska hjälpa! :)

Jag hoppas bara på att jag på något mirakulöst sätt får tillbaka mina smaklökar så att jag kan njuta av Annas goda chokladrutor imorgon på Sebastians kalas!! Wieeee!

Nu ligger jag och huttrar i badet, och njuter av att jag inte behövs någon annanstans, än just här. (barnen sover)


Kommentarer
Postat av: Camilla 32 år och blivande 10 barnsmamma

Nää men usshh ..
Stackare.. Att du stått ut så länge.
Fast jag är likadan själv,det ska vara väldigt illa om jag går till läkaren..
Tur du fick medicin och hoppas den börjar verka snabbt ..
Kram Camilla

2013-07-11 @ 20:37:34
URL: http://minstorafamilj.se
Postat av: Lisbeth

Ta vare på deg selv :-) Du er en veldig god mamma. Hilsen Lisbeth i Norge

2013-07-11 @ 20:51:40
Postat av: nina

Masse god bedring!!
Ta vare på deg selv.

2013-07-11 @ 21:29:02
URL: http://mammantiljessica.blogg.no
Postat av: Ann-Sofie

Krya på dig! Försök att lägga dig samma tid som barnen om det är möjligt vill säga, att sova är ju också läkande! Kram och hoppas medicinen hjälper fort!

2013-07-11 @ 21:51:45
Postat av: Kristiina

Men stackare, vilken kämpe du är🌺. Krya på dig!! 🌺🌺🌺

2013-07-11 @ 22:11:37
Postat av: suzanne Walker

Du vet väl om att Andre kan vara hemma om du är sjuk för att ta hand om barnen och få ersättning från försäkringskassan?

2013-07-11 @ 22:41:20
Postat av: Sandra

Krya på dig.

2013-07-11 @ 22:57:58
URL: http://charmigavardagen.blogg.se
Postat av: Karolina

Krya på dig!❤❤❤

2013-07-11 @ 23:21:53
URL: http://karolinanordling.com
Postat av: Beata

Men stackare, hoppas verkligen att medicinen hjälper snabbt. Krya på digkramar från Beata.

2013-07-11 @ 23:37:09
Postat av: Rebecca

Hej. Oj att du har både bihålor och lungorna inflammerade önskar dig snabb bättring. Håller med. Är svårt och gå till läkaren då jag trod de bara säger, vila o dricka...
Hur lätt det ju är hemma på fulltid med små barn (har 3st). Vet att ibland sjukskriver sig pappan då för vård av Fru. Är egentligen lite emot det med då det snabbt kan användas för ofta men i detta fall och även vid kräksjuka är det alldeles berättigat med lite hjälp. Hoppas du får lite lugnare iallafall. Kram

2013-07-12 @ 03:00:21
Postat av: mummu

Hoppas att du mår bätre idag Satu.
Älskar dig! ♥♥

2013-07-12 @ 09:35:33
Postat av: Camilla ♥ 130510

Krya på dig!!

2013-07-12 @ 09:39:59
URL: http://mirabilibus.blogg.se
Postat av: Camilla

Hej satu! Tänkte bara krya på dig och berätta att du har rätt att sjukskriva dig hos fk när du är sjuk trots att du är föräldraledig. Då får Andres ta ut föräldrapenning för Olivia istället. Ta den chansen om du har möjlighet. Du måste få vila upp dig ordentligt, det är du värd! Krya kramar

2013-07-12 @ 11:28:22
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback