"Ny " lekplats & blandade bilder =)

Häromdagen promenerade vi till för oss en ny lekplats, kul att leka på nya ställen ibland.
 
Som ni ser är grabbarna små klätterapor... Tjejerna hade kul när dem lekte mamma, pappa, barn med sina dockor.
TILLS det börjades retas och tjafsas, då gick vi hem...
Smiley
Här kommer lite blandade bilder (försöker tömma mappen, remember?)
 
Snuttis, Nicole & Jonathan på väg till Mummu & Puua
 
Mummu med Snuttisen :)
 
Snuttis läser tidningen med Puua
 
Tjejerna mitt i någon lek, haha
 
Olivia med kusinen Emma
 
Kommer ni ihåg i Pippi på rymmen när dem träffar på Konrad med kalasklistret?
Bessa tyckte att hon hittade kalasklister här hemma också (slime) så hon ville testa om det gick att gå på väggar....
 
Låt mig säga att det inte gick nått vidare bra...
Smiley
Nä ni, nu ska jag fixa tjejernas hår och övertala Nukke att ta på sig kläder, hon skulle vilja ha sina pyjamas på sig hela dagen, men strax ska vi ta på oss skorna och gå ut.
 
Hur har ni det, allihopa?
Är ni mammalediga/ har semester eller är ni tillbaka till jobbet?
 
Ha en fin dag allihopa nu :)
 
Förresten, det är dags för en "lite-om-mig" om alla barnen snart va? Det är roligt för mig & för barnen att se tillbaka hur det var precis nu. :) Och så lär ni "känna" oss lite bättre också.
 
P.S JÄTTE ROLIGT att så många vill kika in här och dela lite av vardagen med mig/oss! Tack för alla fina tips och råd ni kommer med, och tack för att ni "bara" skriver hej eller något, det är så kul att logga in och läsa era hälsningar, det värmer.
 

Kommentarer
Postat av: Mamma till Eddie & Wilton

Mamma ledig till November om jag har otur ville börja jobba varannan helg när jag inte har pojkarna hemma men kommunen visste inte om det gick och fixa :0(
Min äldsta son längtar bara till nästa vecka nu när han får börja dagis igen efter 8 veckor hemma !!!

2013-08-13 @ 10:40:09
URL: http://eddiesmammaemma.blogg.se/
Postat av: Majsan

Vilka fina barn ni har. Skoj att följa er vardag. Är mamma till två och börjar jobba på fredag efter 7,5 veckas ledigt. Känns helt ok faktiskt.

2013-08-13 @ 10:48:15
Postat av: Kajsa

Hej,kul blogg och härliga bilder! Jag har min första ensamma vecka som mammaledig:)

2013-08-13 @ 11:27:52
Postat av: Anna-Lena- mamma till 3 trollungar

Hej.
Jag är ny läsare på din blogg sen du gästbloggade hos Mirka.
Ni verkar vara en härlig familj.

Jag har två pojkar och en flicka hemma och även gravid med nummer 4. Mammaledig fortfarande och kommer vara tills de är dags för bebis att gå på dagis.

2013-08-13 @ 12:24:58
URL: http://annalenanordmark.blogg.se
Postat av: Jonna

Hej satu.
Jag såg dig och din familj på Ica maxi igår :-)
Ja kom då och tänka på alla bebissaker (leksaker) jag har kvar. Jag undrar om det är något du eventuellt skulle vara intresserad utav om ni inte har några kvar sedan de andra barnen.

2013-08-13 @ 15:46:35
URL: http://jonnavinberg.blogg.se
Postat av: Familjen Lindvall

Hej! Jag är hemma och väntar på bebis nr.3 är hemma med tjejerna ny innan de är dax för dom att börja förskolan igen efter ett långt sommarlov. Skönt att bara ha dom15tim veckan på förskolan nu istället för 40! Jag längtar sååå efter bebis! Kul att kika in här :) /Linda

2013-08-13 @ 17:12:05
URL: http://lindvallfamiljen.blogg.se/
Postat av: Veronica

Vad härliga dina fina barn är! Hoppas ni har haft en fin sommar!

2013-08-13 @ 18:09:52
URL: http://4livliga.blogspot.se
Postat av: Therese, mamma till Evelina och ängel Ida♡

Åh du har sån härlig och fin familj! ♡
Jag är tillbaka på jobbet efter semester
och sjukskriven.... Gaaah så trött man
blir av att jobba innan man är inne i det :(

2013-08-13 @ 18:22:49
Postat av: Jonna

Ni var utanför. Dano kom precis ned från rutschkanan. Ni skulle (vad jag gissar på) precis gå :-)

2013-08-13 @ 18:40:35
URL: http://jonnavinberg.blogg.se
Postat av: nina

Leser bloggen din hver dag:)Alltid fine bilder,og dere finner på så mye gøy:)
Jeg jobber og barna er i barnehagen.

2013-08-13 @ 22:26:18
URL: http://mammantiljessica.blogg.no
Postat av: Carro

Mammaledig, hemma med min son född i januari. Ska vara hemma till maj 2014. Har även en son född 2010 (dagen efter jonathan och danilo) som börjar dagis igen nästa vecka efter 2 månaders sommarlov!

2013-08-13 @ 22:30:56
Postat av: Pernilla

Hellu=)
Vi har fortfarande Semester här vi:)
Ringde dagis för o dubbelkolla hur länge jag hade skrivit upp att min son skulle vara ledig...så han e ledig två veckor till med mig!!!(Har två pojkar, en på 3 ½ år o en på snart 1 år...tiden går för fort!!!)
Kevin har vart ledig i 2 månader här nu med mej o lilleman o jag tänkte precis samma sak som dig...ååh...skulle vilja ha honom hemma...men han tycker nog det e liiiite roligare o leka med andra barn...försöker njuta extra mycket nu av dom sista veckorna hemma med honom...

Om vi hade bott tex. i uppsala så skulle jag nog vilja haft de där bidraget man kan få o va hemma tills barnen e 3 år... men men nu bor vi i göteborg o där har dom inte de bidraget tyvärr...ÄLSKAR o va hemma med dom...trots att de känns jobbigt ibland!!!

Älskar din blogg...
Keep it up:)

Puss o kram
Pernilla

2013-08-14 @ 21:50:36
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback