Blandat

Nä nu är jag trött på denna förkylning! Hur mycket snor har en människa egentligen? Jag är täppt heeela tiden, kan inte andas eller känna smaken av nånting jag äter!
Känner inte av nån lukt heller. (=Får kika i grabbarnas blöjor lite då och då)
 
Jag är helt ensam hemma just nu. Jag har vilat så gott det har gått, men det är alltid något som väcker mig.
Nån granne håller på och renoverar, så dom står och sågar och borrar i trapphuset!?
När dom äntligen tog en paus så kom den där jäkla gräsmaskinen tillbaka. Då var jag glad att pojkarna vilar hos Mummu, annars hade dom vaknat av det hemska oljudet direkt.
På morgonen kom Puua och ville ha med sig pojkarna till Farsta, dom skulle handla nån present och hälsa på syrran på U-Zone (www.u-zone.se) Jag satt faktiskt med i bilen och skulle följa med först, men jag var helt sänkt.
 
Såhär gott sover min lilla "Mussu" hos Mummu & Puua
 
När jag hämtat hem tjejerna ska jag ta tag i detta med att gå till bibblan. Igår var dom heeelt slut efter att vi kom hem från dagis att det inte var läge att gå nånstans. Så gnälliga och skrikiga. Det var världens liv här på dom, tur att dom inte gnällde och bråkade precis samtidigt iaf. Får se hur mycket dom orkar idag.
 
Har ni några bokförslag till mig förresten?
(Jag gillar verklighetsbaserade böcker.)
 
Jag bjuder på några blandade bilder:
 
Bustrollet Jonathan gör sig redo för ett bad!


Som ni ser har Jonathans knöl (under armen) fortfarande inte försvunnit...
 

Bath-time!
 

Bröderna Bus softar lite...
 

Och sen är det bus dags igen! Klättra på syrrans bokhylla är ju roligt!
 

Vanessa leker...
 

Jonathan åker karusell med farbror Oscar :)
 

Pappa Andres köper kött i Hötorgshallen inför middagen hos Abuela & Abuelo...
(Där går det åt myyyyycket kött ;-)!
 

...Lilla ligan väntar :)
 

Nu hör jag att torktumlaren är klar, dags att vika tvätt! Jeeeey...
 

Kommentarer
Postat av: -Santsu-

Yx kirja joka kuulemma on tosi hyvän ja suosittu on godnatt,finaste ja kirjoittaja on Dorothy Koomson. En oo ite kerenny viel lukemaan sitä.

Haleja

2012-09-05 @ 14:20:16
Postat av: linda

Läs Gömda och Asyl av Lisa Marklund,jag läser dom nu på ljudbok och dom är bra.

2012-09-05 @ 17:21:20
Postat av: Emzi - Mamma till Dewin , Wilton & Alwida

Hej!
Nej vi har inte sluppit förkylningarna! Kan tänka mig att det är den store grabben som drar hem skiten från dagis. Hela familjen är jätte förkylda här hemma.
Hur är det med magen? Har ni kommit på något namn ännu? =) Kram

2012-09-05 @ 18:26:35
URL: http://elwiz.blogg.se
Postat av: ellie

jag tyckte Magdalena graafs bok- det ska bli ett sant nöje att döda dig var jätte bra,kunde inte sluta läsa den. Den är ju iochförsig inte så ny så den kanske du redan läst..

2012-09-05 @ 18:43:00
Postat av: Nina Bergquist

vi mår ok tack.
hoppas ni mår bättre snart. är så sjukt drygt med förkylningar
du bor i närheten av farsta?

2012-09-05 @ 18:44:35
URL: http://deliciously.se/
Postat av: Jopo

Mitt första inlägg(tror jag). Jag har ett bra bokförslag. A Father's Story av Lionel Dahmer. Seriemördaren Jeffrey Dahmers far skrev boken om sin egen son. Hans funderingar på vad som hände och varför det blev så,hade han kunnat göra något annorlunda för att ha hindrat honom från dom sadistiska morden som han begick osv..Det är en obehaglig och samtidigt fascinerande bok. Själv älskar jag såna böcker.. Har boken,säg till om du är intresserad. Ses på lördag! Peace ya'll!

2012-09-05 @ 21:13:59
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback