Bus Bus och mera Bus

Jisses, såg precis att Nicole har 4-års kontroll på BVC idag!
Hoppas att Andres hinner komma hem innan dess så jag slipper promenera med Danilo ute i regnet! Han fick precis Ventoline innan han la sig, han är helt slut stackaren..

Åhh, Vanessa har vart i badrummet och blött ner alla Barbies, så hennes klänning är helt blöt.. dags att byta kläder igen. Ibland känns det som att dessa tjejer är i nån mini tonårings-period när det gäller kläder. Det är SÅ nogranna med vad dom ska ha på sig och vilka tights som passar till vilken tröja... Fast det kommer nog från mig, hahaha, jag är helt galen i barnkläder och vill gärna att allting ska matcha.
Fortfarande ogillar dom att ha på sig mjuksbyxor. Klänningar och kjolar älskar dom.
Grabbarna kunde inte bry sig mindre vad dom har på sig.

På tal om det så har de där två busiga pojkarna hittat på ännu fler påhitt som gör Mamman i huset mindre glad.
När det är läggdags så gör dom följande nuförtiden- VARJE kväll.

- Jonathan klär av sig naken, t om blöjan ska bort. Sen står han där hellt nakenfis och så nöjd med sig själv.
- Danilo kastar ner allt från sin säng- kudden, täcke, snuttisar, gosedjur, "sänghimlen" (undrar vad den heter på riktigt?) OCH madrassen (!!!!)
Sen står han där och väntar på att jag ska komma in och fixa. Suck.
Alltid hittar dom på något nytt så jag inte hinner bli sysslolös.

Nu ska jag ta mig en kopp kaffe och hämta nya kläder till brudarna.

På tal om annat:
Jag är sååå sugen på dessa hela tiden, så gott!


Kommentarer
Postat av: Petra

Ha ha små busfrön. Sånt kan göra en galen ibland.

Ja Cornelia e så noga med vad hon har på sig. Hon gillar inte jeans eller byxor, nej de ska vara tights alltid. O kjol eller klänning.



Jodå, tackar som frågar... mår väl ok... tänker mkt på stackars mormor min & sen de andra trista beskedet som vi fick samma kväll. sambons pappa har oxå fått cancer.... så de e tufft just nu. Tur dagarna är fyllda så man slipper tänka så mkt.



Kram fina du

2012-06-04 @ 16:47:44
URL: http://zupermamman.blogg.se/
Postat av: Madde

hehe busungar ;-) blir så glad när jag ser bilderna på dina barn vilka charmtroll ;-)

2012-06-04 @ 18:49:21
URL: http://lovestorybyme.vimedbarn.se/
Postat av: Helena H

Hm...undrar om grabbarna är släkt med mig. Hihi. Min mamma gillade inte mina ideér vid sovdags när jag var liten...kastade ut allt ur spjälsängen och klädde av mig allt och stod naken på botten av sängen och ropade på mamma. skäms lite :)



Hoppas Danilo mår bättre...lille stackarn. Så jobbigt o onödigt när barn blir drabbade.



Kram från Söderhamn där jag sitter o förhör Linnea i moppe-körkortsfrågor. Om 1 1/2 månad får hon köra upp.Gissa om hon längtar. :)

2012-06-04 @ 21:41:09
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback