Vanessas 3-årskalas

Igår hade vi kalas för våran lilla Vanessa som fyllde 3 år i tisdags.
I fredags jobbade Andres till jätte sent, så vi hann inte till affären och handla grejerna inför kalaset, det gjorde vi igår på förmiddan istället. Vi gjorde tre st tårtor, dekorerade och Andres och tjejerna gjorde deras egna lilla grej- att fixa godispåsarna. Det har blivit deras grej att göra tillsammans.
 
Vispgrädde är gott!
 
 
Mina söta tjejer! Tänk så stora dom börjar bli...
 
Sen började folk komma in, mest släkt och familj, det var fullt hus!
Vanessa var så glad att öppna paket!
 
Sen var det dags för kalas bordet, såklart sjöng vi på alla 3 språken (obligatoriskt) och Anna har ju fått ett nytt jobb när det är kalas, det är hon som tar hand om tårtskärningen ;-)
 
Farbror Oscar med barnen Javier och Sergio
 
Kompisen Nea
 
Pappa Andres med Abuela (och Danilo)
 
Puua, eller "sir Pablo" som han heter när han har cowboy hatten på med Jonathan
 
Min fina morbror Lasse och söte Jon
 
Vi i tjejligan =)
 
"The sisters"
 
Jag och mitt hjärta
 
Oscar fördökte knäppa kort på Nicole...
 
Danilo med Abuela och Abuelo
Det var jätte roligt nbär han satt där med dom, och fick syn på Abuelas örhängen, då skulle han prompt ta bort dom och ropade argt: "Mummus!!!!"
Och när han upptäckte att Abuelo har bilnycklar i fickan blev han ännu mer arg och skulle ta dom från honom, för dom var ju Puuas!Haha...
 
Nukke
 
Jonathan lyssnar på musik med sina kusinen Melina & Sergio
 
Pussar från Javi när dom skulle gå =)
 
Mummu med Nicole och Vanessa
(som har målat sig i ansiktet)
 
Och grabbarna :)
 
 
På kvällen bestämde sig Andres, Puua och brorsan Stefu att gå och spela poker hemma hos Sami & Kicki, så Mummu stannade kvar och hjälpte mig städa upp (kiitos rakas mamma!) jag dammsög medans hon plockade och donade, och sen gjorde jag spaghetti och pannbiffar och gurka till oss, en sen middag, fast vi trodde att vi inte var ett dugg hungriga, så åt alla som vargar!
Min svärmor hade tagit med sig sin egen gjorda pizza också som alla mumsade loss på, supergott.
Medans maten stod på spisen så tog jag en sväng med moppen och skurade golven, vilket verkligen behövdes då det var godiskladd precis överallt!
Känslan av att det är rent och fint hemma, luktar så fräscht är oslagbar.
 
Barnen slocknade som små ljus efter ett bad, då tog jag fram godisskålen och bara var, tills Andres kom hem.
Jag tänkte blogga, jag överförde alla bilder och allt igårkväll, men energin fanns inte riktigt där.
 
Jag, eller- hela familjen vill tacka er alla som kom hit och firade våran älskade tjej, alla som ringt, sms:at och skickat gratulationer på andra sätt, tusen tack. På riktigt, från hjärtat. Det betyder jätte mycket att ni tagit er tid till det, och Vanessa har blivit jätte glad när jag grattat från er, efter varje gratulation har jag hälsat det fram till henne, och hon blir så stolt och glad in i själen att så många av er som kommit ihåg henne.
Så:
 

Kommentarer
Postat av: -Santsu-

Ihanat juhlat Bessa sai! Ja nam,kakkua...
Onnea hurjasti söpöläiselle Bessalle!

2012-07-01 @ 17:40:52
Postat av: Natali bloggar om LIVET

Åååh så mysig familj du verkar ha. Det är en rikedom ska du veta och var tacksam :) Alla har vi det inte så där underbart när det nalkas födelsedag.

2012-07-02 @ 22:28:34
URL: http://www.finest.se/natali
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback