Bla bla blaaa

God kväll!
Kanske låter det taskigt men jag älskar det här lugnet som infinner sig när alla barnen har somnat.
Man får andas ut, höra sina egna tankar och bara få sitta i lugn och ro utan att man ska behöva passa upp på alla hela tiden. Jag har suttit här ett bra tag nu och kikat runt, njutit av min choklad och coca-cola och Andres sitter och tittar på fotboll här bredvid.

Tänker på min vän Linda som ligger på BB och snoosar på en nykläckt liten bebis. En liten Isabella.
Längtar tills vi träffas!

Fick också ett ljudllipp från min bästa vän Joel (Jopo) som vart på BVC och fått höra lille "Bubblans" (som dom kallar bebisen) hjärtljud. Kommer så väl ihåg det där galopperade hjärtljudet. Magiskt.
I februari blir det dags för Joel & Jessicas prins att möta världen.

I februari ska även min kusin Noora få sin efterlängtade lilla prinsessa.
Jag har rensat i Vanessas byrå som hennes lilla dotter ska få sen. Babykläderna har jag sålt eller gett bort redan innan jag visste att hon väntade en flicka.
Synd bara att hon bor i Finland...

Ahh, kul att få en massa nya bäbisar att gosa med! Hihih

Danilo går ingenstans utan sin favvo sak- dammsugaren!


Nicole älskar dessa små kanelsnäckor och kan äta en hel påse (nästan iaf) helt själv.


Så fort Danilo kommer hem till Mummu & Puua så står han vid deras skåp och vill att man ska öppna så att han kan ta ner dammsugaren därifrån. Han är verkligen helt otrolig med sånt! Som idag satt han och lekte inne på sitt rum hur länge som helst, men så fort han hörde att jag tog ut dammsugaren så såg jag hur han reagerade på en gång, snabbt upp på fötter och efter dammsugaren. Vad ska han bli när han blir stor??


Mammas alltid lika glada Jonathan!


Mellis paus



Häromdagen när vi skulle promenera till Handen i taskigt väder såg vi att bussen kommer snart, så vi hoppade på den istället. Så skönt att bussen åker precis utanför vårt hem till Handen, så himla perfekt för dessa tråkiga regniga dagar att ta sig fram. Och dessutom är det gratis när man har vagn! Wohoo!



Tjejerna älskar att åka buss, vi åker inte ofta, men när vi har gjort det så är dom överlyckliga.
Det är bara väääldigt bökigt att åka buss med våran vagn eftersom den är så pass lång! Jag kan ju inte stå med den så som man ska, jag får ha den lite mer i våglängd så jag tar ju upp 2 platser...
Tur att våran station är slutstationen, så jag paxar ju första platserna i bussen (om jag står där först), men hemåt är det lite knepigare. Men det är ju inte så många stationer heller... Haha, nu babblar jag bara på, ni tänker säkert "booooring"!

Vilka problem jag har va?

Shit va de blåser och regnar ute!
Andres var precis ute på balkongen och rökte, fasiken va det blåste kallt!
Undrar om det är stormen Emil? Hoppas att den inte håller oss vaken inatt iaf...


Kommentarer
Postat av: boosse

Jag hoppas att Danilo fortsätter att vara lika frälst vid dammsugaren så han gjälper till och städar när han blir tonåring :)

2012-01-03 @ 23:37:03
URL: http://boosses.blogg.se/
Postat av: Karolina Nordling

Ja han älskar verkligen sin dammsugare

2012-01-04 @ 07:10:57
URL: http://Www.karolinanordling.com
Postat av: Fellu

Jag älskar dig jättemycket SATU

2012-01-04 @ 09:34:35
Postat av: Fellu

7 saknas !!

2012-01-04 @ 09:35:52
Postat av: Fellu

Jag älskar dig jättemycket SATU

2012-01-04 @ 09:36:10
Postat av: Margareta

Hej!

Min son idag 21 år hade också en stor passion för dammsugare!Så fort vi gick hem till någon så skulle dammsugaren fram. Tack och lov så behövde den inte vara påslagen.Tyvärr kvarstår inte intresset idag!

Hur går det med Andres och spanskan? han måste ge barnen detta härliga språk.

2012-01-04 @ 09:52:40
Postat av: isabelle

Fina bilder!

2012-01-04 @ 10:38:24
URL: http://bellisbeltan.blogg.se/
Postat av: Anna - Mamma till 2 små troll :)

Länge sedan jag tittade in hos dig! Hoppas ni har det bra!

2012-01-04 @ 13:19:48
URL: http://www.tokmamma.wordpress.com
Postat av: Angelica

De blir ju bara sötare och sötare för varje dag som går dina barn. Hoppas ni mår bra! Kram kram

2012-01-04 @ 21:55:37
URL: http://flisaflikka.webblogg.se/
Postat av: Helena

Är ju nackdelen med tvillingvagnarna det, att de tar sån stor plats, vare sig de är på längden el bredden. Men Brios tvillingsulky är inte så bred i yttermåtten, men har ändå plats för två plus en del packning under på korgen. Bara som ett förslag för er att ha när du ska iväg med barnen t ex på bussen. Brukar finnas till bra pris på blocket.

:)

Kram

2012-01-04 @ 22:29:33
Postat av: Camilla 31 år & blivande 9 barnsmamma

Jag njuter oxå när barnen somnat..ler..

Det är såå skönt med tystnad..

Ha en jättebra kväll



Mvh Camilla

2012-01-04 @ 22:51:34
URL: http://minstorafamilj.se
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback