Nya dagistider

Igår när jag lämnade Nicole på dagis så ville ett av fröknarna prata med mig.
Jag är tvungen att ändra Nicoles dagistider eftersom hon går "allmänna förskolan" så ska hon ju inte få måltider på dagis. Det ska vara lika i alla kommuner sa dom, Ok, vad betyder det då....?

Hon har gått på dagis tisdag, onsdag och torsdag från 9-14.00, och nu ska hon alltså gå
alla dagar från 8.11.
Okii... vet inte riktigt vad jag tycker om det ännu, vi får prova och se hur det går!
Det finns för och nackdelar med det här.
Det är bra att jag hämtar henne tidigare så att jag slipper väcka grabbarna när vi ska hämta henne, och stressa med det. Då hämtar jag henne innan lunch istället.
Nackdelen att vi ska upp och göra oss klara tidigare för att vara där till 8. Tur att vi bor så nära! :)

Ja, vi får se hur det här funkar....


Kommentarer
Postat av: Anna Köhler

i våran kommun är reglerna att man ska gå 9-14

älskar din blogg

2012-02-17 @ 15:54:28
Postat av: Camilla 31 år & blivande 9 barnsmamma

Vet att vi har så under sommarloven,jag har ju inte mina barn där under något lov men vet att dom har så då.

Dom har inte så på valiga dagar resten av året,och vi har allmän förskola..så det låter inte rätt tycker jag.

Då ska barnet gå hem innan lunch när alla andra ska sätta sig o sen ska dom hem o vänta på att man ska göra lunch hemma,sen måste man väcka syskon mitt i allt..huua nää för mig lät det inge vidare men du bor ju som sagt nära men endå..



Hoppas det löser sig..



mvh camilla



2012-02-17 @ 16:25:51
URL: http://minstorafamilj.se
Postat av: Maria

Va!? Har jag inte hört nått om... Måste kolla upp det där på måndag med chefen! Kram/ Maria

2012-02-17 @ 20:56:36
Postat av: Nathalie

Tycker det låter konstigt. Hos oss räknar dom med att barnet ska äta med de andra o därför går de 9 - 14. Tycker du ska kolla om det verkligen stämmer.

Kram

2012-02-18 @ 01:45:46
URL: http://albinsmamma.devote.se
Postat av: Sofia

Bullahit! I våran kommun får man välja! 3 dagar 9-14 eller 5 dagar 8-11. I vissa kommuner har dom 30 timmar ist för 15. Det är INTE samma i alla kommuner!

2012-02-18 @ 09:41:23
URL: http://Sofiajblogg.blogspot.com
Postat av: Jonna

Håller med om att det låter skumt! Nu förstår jag det som att hon bara går allmänna förskolan, alltså det som är gratis? Då är det bara 3 timmar om dagen som gäller, så det verkar som att förskolan har gjort litet tokigt. :) (alltså att ni har haft tider som motsvarar 25 timmar i veckan, för arbetssökande och föräldralediga) Verkar himla jobbigt dock att bara vara med på morgonen, istället för att vara med då det är mest aktivitet? Jag kollade Haninges bestämmelser om allmänna förskolan, men det står inget om måltider där...! http://www.haninge.se/upload/2683/Riktlinjer%20f%C3%B6rskoleverksamhet%20rev%20okt%202011%20med%20%C3%A4ndringarna%20inf%C3%B6rda.pdf

http://www.skolweb.haninge.se/templates/Page____27068.aspx

Förresten, som svar på din fråga om Finland: Min mamma är finska, kommer från Savonlinna. Jag själv har alltid pratat finska hemma,men med åren har det ju blivit en egen slags dialekt hos oss. Så jag pratar lite konstigt och skriver som en kratta på finska! :D

2012-02-18 @ 23:49:06
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback