Fallow me- Övning

Goddag!
Jag vet att jag borde lägga mig ner och vila en stund medans Danilo, Jonathan och Vanessa sover- men ändå sitter jag här- och äter kexchoklad. (Måste passa på nu när alla sover)
Jag hoppas VERKLIGEN att dom sover ordentligt nu, och LÄNGE!

Jag väntar fortfarande på posten... Igår kom några, men det är så många pusselbitar som måste falla på plats innan allting är klart. Jag hänger här en stund till, och tänkte skicka in några bilder till er på dagarna som gått.

Häromdagen när jag hade lämnat Nicole på dagis så gick jag tillbaka för att hämta Besoliina (Vanessa) och grabbarna och så gick vi ut på långpromenad tills det var dags att hämta Nicole igen.
Jag gjorde en övning av stor vikt med grabbarna bus.
Jag ville att dem skulle lära sig att följa efter MIG, inte tvärtom.

Förut när dem fått gå själv, så har dom gått sina egna vägar och man har fått springa och jaga dom. Och det är inte det lättaste när dem springer åt två olika håll.
Men nu hade jag tid att låta dom gå, och dessutom var platsen utmärkt, inga bilar nånstans, utan ganska öppet överallt. Först drog dom iväg, Danilo tittade bakåt några gånger för att se att jag var kvar, men Jonathan bara drog iväg efter fåglarna. (Han har ju vart fågelskådare i hela sitt liv, när han var bebis satt han med Puua som fastlimmat på fönsterbrädan och tittade på fåglar)
Jag gick inte efter, och när dom till slut upptäckte att jag inte tänkte komma efter så kom dem tillbaka.
Samma sak när jag började gå, så gick jag och dom stod kvar och stirrade och trodde nog att jag var lite knäpp och hade "glömt" några typer. Jag ropade bara "Kom" och så kom dem.

Dom testade flera gånger, väntade på reaktion om dem vände på klacken och drog, men jag gick inte efter. Istället fortsatte jag min väg, så till slut var dem tvugna att följa efter mig.

Fåglar är roliga att jaga!


Fågelskådaren Jonathan gick långt innan han hajade att jag inte tänkte springa efter honom


När dom var på egna vägar igen så satte jag mig på parkbänken med Vanessa och väntade på dom. När dom kom så fick dem varsin kaka.
Kockisen (Danilo) ser ändå inte så glad ut över de nya reglerna... Det var roligare att bli jagad av mamma!


Gungeligung...


Jonathan fick 1 eller 2 utbrott under vägen eftersom jag inte kom och hämtade honom när han gått på villovägar...Då slängde han sig raklång på gräset och skrek och väntade på att jag ska ta upp honom.
När jag inte gjorde det så reste han sig upp som om inget hade hänt. Hahaha...

Danilo utanför grindarna till Nicoles dagis



Senare samma dag kom Moster Karo förbi och gosade med alla barnen


Kommentarer
Postat av: Kicki

Vilka sötnosar dom är era killar! Och busiga förstås! Hi hi! Kram

2011-09-08 @ 14:57:11
Postat av: Anonym

Ja, det var riktigt skönt att hon sov ändå!



Sicka små bustroll! Maribel är likadan. Hon hittar på hyss och blir överlycklig när man säger till henne, hon VILL HA en reaktion men när jag ignorerar henne så slutar hon till slut (tex slå i vitrinskåpsdörren, dra i gardiner osv)

Roligt att du fick pli dom ändå :)

kram

2011-09-08 @ 21:11:28
URL: http://boosses.blogg.se/
Postat av: Karolina Nordling

Haha de stackarna... Pusu beso

2011-09-08 @ 21:48:07
URL: http://Www.karolinanordling.com
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback