Tapeter och färg (och lite svar)

Halloj!

Jag har inte varit i den nya lägenheten på två dagar med jag är så nyfiken på vad som hänt där!
Puua har gjort tak till båda grabbarnas rum, Andres, Javi och Micael har satt upp väggar på Nicole och Vanessas rum, målarna har varit och målat och tapetserat i hallen och vardagsrummet! WoHoo! Dom rummen är klara!
Andres har varit och köpt nya lister och elutttag och annat smått som behövdes.
Vi har handlat all färg som vi ska måla med och idag blev vi även klara med all tapet inköp!
Jag kommer dock inte ihåg vilket färg vi valde till vårat sovrum....?
Vi köpte svart fondvägg till vårat sovrum, men den exakta målarfärgen kommer jag inte ihåg, då jag hade en viss stress-nisse med mig (Puua), så jag valde lite snabbt, men då tyckte jag ju att den var fin, så det borde den ju fortfarande funka... right? Den var grå/blå aktig vad jag kommer ihåg???

Först var det ju tänkt att tjejerna skulle ha en fondvägg med Disney motiv på, typ Minnie Mouse och vitmålade väggar annars. Men alla Disney pärmar med tapeter har tydligen utgått (!!!) och en ny kollektion kommer i början av december och jag ville inte inte vänta så länge, så vi skulle köra med en vit fondvägg istället och till Nicole ljusrosa väggar och till Vanessa ljus lila väggar. (Dem fick välja själva)
MEN (!) när vi skulle handla de här vita fondtapeterna var allt slut. Idag åkte vi till Hornbach och hittade Prinsess fonväggs tapeter till flickorna och Spiderman till grabbarna! Kommer att bli så snyggt!!!
Så det blev inte riktigt så som vi hade tänkt från början, men det blir nog bra ändå till slut.
Andres har fått välja grabbarnas rum helt. Han har valt målarfärg och pirat tapet, men sen ringde dom och sa "ops, dom har slutat tillverkas" Jaja, så det blev fina Spiderman istället.

Vardagsrummet har svartfondvägg. Skit snygg i affären, verkligen, men jag är sååå nyfiken på att se hur det ser ut på väggen! Fick en bild både från syrran och Andres idag, men jag behöver se det själv... hoppas det blev bra!

Bara en del av all färg vi köpte...


Spottarna lyser i Jonathans rum nu!


Den hemliga ingången mellan grabbarnas rum är utsågad!


Vardagsrummets fondvägg.



Andres och Puua jobbar på i lägenheten fortfarande. Dom spacklar alla sovrums taken och eventuellt börjar med väggarna om dom hinner.
Imorgon ska jag dit och kika! Längtar!!!

Jajuste, beställde fina gardiner till barnens rum också, vad tycker ni?


************************************
Slänger in lite SVAR här också!

anna
om BVC- tuberkulos vaccinationer:
måste bara fråga hur han såg ut, hade han lite grå aktigt hår?
SVAR: Ja, det hade han! Vet du vem jag menar??

Vendela om
Nycklarna + RENOVERING Dag 1.:
Hejsan,
Det skulle vara roligt om du vill visa upp ditt projekt på Byggla.se. Är du intresserad kan jag erbjuda en morot. /Vendela
SVAR: Tack! Vi hörs mer på mail

- Santsu -
SVAR:
Du får gärna skriva privata meddelanden här också, jag behöver inte publicer det;-) Men om du vill hellre maila: [email protected]


Kommentarer
Postat av: anna

tror det är samma som jag träffade på vård centralen i våras

jag fick bältros och träffade först en jätte bra läkare på närakuten som jag fick diagnosen utav.

sen efter en veckas sjuskrivning blev jag tvungen att få ett läkarintyg för att få sjukpenning av fk.

fick då tid på vård centralen till en läkare (som förmodligen är samma som ni träffat).



jag hade verkligen jätte ont och hade fått starka värktabl från den första läkaren jag träffade.



han började med att fråga vad jag ville, då sa jag ju att jag behövde ha ett intyg om att jag var sjuk.



så säger han till mig att fk betalar inte ut pengar om man är sjuk med bältros, mm eller hur sa jag.



har varit sjukskriven ett par gånger innan (gravid en av gånger och fick bråka med fk och överklaga men det löste sig till slut)

så jag se det till honom varpå han säger "det är inte mitt fel det är moderaternas fel"!!!!

vaaa, jag fick säga till honom vad han skulle skriva i intyget och han envisades med att skriva att jag minsann bara hade 5 st koppor i mitt bältros utslag.

läkaren jag träffade innan sa att det spelar ingen roll hur många koppor man har för gör lika ont ändå.

jag kunde ju knappt gå men det tyckte han inte spelade sån stor roll!!!



blev så upprörd och arg efter detta besök att jag ringde till exp och klagade och de sa att jag inte var den första som klagade på denna läkaren.

fick sedan prata med högsta chefen som sa att han litade helt på hans medicinska kunskap, mm eller hur!

vilket pucko!

hoppas jag inte behöver stöta på honom på bvc bara,

tänker inte låta honom pilla på mina barn!

blev världens utlägg nu, sorry ;)!

2011-11-04 @ 21:15:03
Postat av: -Santsu-

Ihana toi teidän olohuoneen tapetti! Olen etsinyt meidän olo huoneeseen tuollaista valkoista jossa on kuultava kuvio!

Thanks meili osoitteesta!



Haleja teille kaikille,teillä ollut varmasti tosi rankka päivä!

2011-11-04 @ 21:41:41
Postat av: Camilla 31 år & 8 barnsmamma

OOhh så fint.

Jag älskar fondväggen i vardagsrummet.:-D



Vart beställde du gardinerna ifrån ?



Mvh Camilla

2011-11-04 @ 22:10:29
URL: http://minstorafamilj.se
Postat av: Margaretha Magnussson

Gud vilka söta gardiner.Och vilken fin blogg du har och hur orkar ni med så många småttingar?Jag tycker det räcker med mina två barnbarn jag har hand om ibland när Mamma jobbar.Pojken är 5 år och flickan är 1 år och 10 månader och då går det vilt till här.Min blogg är inget märkvärdig alls.Ha det bra.Kram från Värmland!

2011-11-05 @ 09:59:19
URL: http://mamselimums.blogspot.com
Postat av: Niikki

Åh vad fina gardiner. Vet inte om du har varit inne på barnrummet.se men där har dom iaf väldigt mkt möbler, lampor och sånt med olika disny figuret.

2011-11-06 @ 15:36:27
URL: http://mammaniikki.blogspot.com
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback