Onsdag

Jag har varit lite efter med bilder- sorry.
Just nu ligger tjejerna i sitt rum och tittar på TRASSEL, medans grabbarna försöker somna där nere.
Jag känner mig helt finito! Om jag skulle blunda nu så skulle jag slockna. Finns det nån vitamin eller något som gör en piggare, det här är ju löjligt!

Skickar in några bilder här emellan, från måndagen:
Jag och Mummu gick till Handen med barnen för några ärenden och så passade vi på att sitta och låta barnen leka lite... Jag hade såklart på mig min SUOMI-tröja! Det var ganska roligt för folk tittade på tröjan som f*n med vände sen bort huvudet direkt, som om dem inte alls visste vad det handlade om- förutom alla finnar såklart. Hahaha...


När vi kom hem mötte jag min syster och hennes barn Felicia & Dewin på vår gård. Barnen lekte av sig lite, Felicia sprang och gungade alla 3 och så lånade hon min kamera och var en riktig första klassig- paparazzi.

Jag och Dewin matchar!

Mor och dotter- Karo & Felicia

Denna bilder är tagna från igår på förmiddagen:
Danilo var så trött att han somnade som en stock på golvet fast vi hade musiken på och de andra sprang omkring... E man trött så är man- right?

Vi åkte till bilverkstan och skrev på bil-papper och jag blev stolt ägare av en jäkligt schysst bil!
Jonathan får vänta med körandet i några år till...

Och bilder från idag

Vi e på väg ut för att leka!

Jonathan älskar att gunga, min glada pojk!

Vad ska man säga om Danilo. Hela dagen har han suttit och käkat sand. Visst att små barnen smakar på allt, men han smakar 100005658 gånger, han borde veta hur det smakar by now, dont you think? Jag skojar inte han tar en full näve sand och stoppar i munnen och TUGGAR och säger "nam nam namm" och så gör han det om och om igen! Självklart stoppar jag honom och säger "USCH!", men han bryr sig inte. Han tycker helt enkelt om det.

Vi lekte kurragömma på vår lilla skog på gården också, vilket var jätte kul. Tjejerna älskar att gå i skogen och leta efter småkryp, pinnar och kottar.

På eftermiddan hade vi lite långtråkigt så vi tog en promenad till Mummu och Puua. Karo kom dit också, och gjorde Pippi flätor på tjejerna. Vanessa fick pipränsare (heter dem verkligen så??!) i håret så att flätorna skulle stå rakt upp, precis som Pippi har.

Busungarna väntar på att få gömma sig när "Mosteri" kommer...

Vi var även ute och lekte tillsammans. Nej- Danilo går inte ännu, inte ens om man håller i en hand. Han vill hålla i två händer, annars e han inte med.

Såhär ledsen blir han om man tar bort hans sandiga äpple ifrån honom. Don´t mess with my food!!!


Så har våra dagar sett ut. Nu väntar jag på att Andres ska komma hem, kanske vi ska kolla på nån bra film, äta något gott och sen zzoooooooova.

Jag undrar vad morgondagen för med sig? Har ni några planer?


Kommentarer
Postat av: -Santsu-

Moikkis!



Hottis vara-Fammo... Hahaa aika hauska! Ja ihanaa kun sukuun tulee vauvoja!



Mulla kans tulee välillä aivan sairaan väsyneitä aikoja ja vaikka kuinka nukkuisi niin aina vaan väsyttää. Niin silloin haen luontaistuotekaupasta Mivi-total nimistä juomaa. Ja se auttaa jonkin verran.Suosittelen :)



Täällä Suomessa sataa ja sataa vaan ihan tosi blääh.. Joten aika paljon ollaan poiken kanssa sisällä. Ja heti kun sade loppuu pinkaistaan ulos.

Yritän myös sisustaa meidän terassia,mutta 3 huligaani pojan kanssa se ei ole aina kovin nautinnollista.

Oih,ihanaa. Minkäs auton olet saanut?

Käyttekö muuten paljon suomessa? oletko aina asunut Ruotsissa?

Haleja ja toivottavasti piristyt pian...

Ps: Mummussa on jotain toooosi tuttua,en vaan saa päähän ketä hän muistuttaa tosi paljon. Terkkuja Mummuulle. Sä olet niin iloinen ja säteilevä aina kaikissa kuvissa.

2011-05-18 @ 22:07:40
Postat av: Åsa

Så söta tjejerna blev med flätorna :)

2011-05-18 @ 22:45:11
URL: http://tvaflickortvapojkar.blogg.se/
Postat av: erika

Vilka fina bilder! Vad blev det för bil till dig då? :-) Kul att du tycker vi är lika jag och Tor.. alla tycker att han är så lik Yannick. Alva är lik honom tycker jag. Yannick är från Frankrike. Kramar

2011-05-18 @ 23:02:51
Postat av: Anonym

kul att ni är mycke med din familj. Men har ni tänkt på hans familj o barn?

2011-05-19 @ 00:42:01
Postat av: Karolina

Härliga bilder ;)

2011-05-19 @ 06:28:49
URL: http://Www.karolinanordling.com
Postat av: En pojkmammas vardag ♥

Härliga bilder. Och jag antar att du kommer från finland?



Här hemma finns det en som smakar på både gräs, grus, jord, löv och pinnar. Det lustiga är att han är väldigt kräsen annars när det gäller mat. haha!



Idag ska vi vara hundvakt till min mammas lilla "Raffe". Sen ska vi nog försöka vara kreativ och snickra ihop en kaninbur .. håll tummarna att vi lyckas!! ;)

2011-05-19 @ 08:13:41
URL: http://edvinsmamma.wordpress.com
Postat av: Madeleine

vilka fina bilder!

tack det är bra med oss. Ingen bebis än, verkar som bebis vill stanna i magen, har gått längst nu av alla graviditeter.

könet vet vi inte, så det är spännande.

kram

2011-05-19 @ 09:46:11
URL: http://madeleine82.blogg.se/
Postat av: Emma

Vilka fina dresser pojkarna hade på sig.

Kan dem gå nu:)?

2011-05-19 @ 11:31:25
URL: http://mammatillbenjamin.blogg.se/
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback