BRÖLLOPET- Del 2 - PARTYT!

Nuså har vi kommit till andra och sista delen av bröllopet!
Som jag skrev i förra inlägget så hann vi bara lämna våra små Prinsar hos Mummu och Puua med deras packning tills det var dags att åka tillbaka in till stan och till festlokalen.
Dom skulle ha en persiskt traditions ceremoni för brudparet med närmaste familjen innan själva festen.

Här sitter vi och väntar på brudparet :)

Bakom mina älsklingar ska ceremonin hållas

Vanessa Prinsessa

Våran lilla fotomodell Nicole posar som om hon aldrig gjort annat...

Pät & Micael

Såhär ser ceremonin ut, vet inte vad som sas eftersom det var på persiska Men jag vet att Shabnam & Diego fick coola presenter
 
Nicole & Jag

Oscar, Abuelo, Abuela & Andres

Brudparet på plats

Vackra Shabnam med bebis i magen

Hennes brudtärnor hade ordnat en möhippa till Shabnam tidigare, dom tog henne till en studio och hon fick sjunga en sång om Diego, och på bröllops festen hade dom klippt ihop sången och bilderna till en musik video som var grymt rolig!

Melina & Andres

Nicole på dansgolvet

Sedan var det dags för folk att hålla tal. Såklart skulle även Andres hålla tal för sin son och Shabnam, men han var jätte nervös!
Här sitter han och skriver tal...

Andres tal var jätte fint! Och såklart rann tårarna på folk... Jag är så stolt att han vågade trots att han var så pass nervös som han var, och jag vet att allt det han sa betydde jätte mycket för Diego.

Spana in lill- Merilä/Gonzalez!!!
(bakom Nukke)
Kusinerna Emilio & Vanessa

Ännu flera tal

Abuela och faster Ela

 Brudparets första dans som gifta

Efter att dom fått dansa ett tag fick vi andra gå och dansa med dem.
Andres bjöd upp Shabnam och jag bjöd upp Diego. Vi pratade medans vi dansade, och en del viktiga saker blev sagda som verkligen värmde mitt hjärta

Sedan var det fritt fram för alla att inta dansgolvet och då började partyt!

Vi dansade och dansade och hade verkligen jätte roligt! ALLA var uppe på dansgolvet, även dem som vanligtvis inte brukar dansa. Kul hade vi! Väldigt bra musik och värsta draget och alla var på toppenhumör!
Emellanåt tog vi en liten drick paus och så firade vi igen

Framåt kvällen började våra party-prinsessor bli trötta och till slut somnade dom i vagnen trots musiken som spelades. Är man trött så är man!

Ela & Micael

Melina & Pät

Jag & Pät

Ela & Julio

Ela & Andres

Abuela & Abuelo


Eftersom min bror Stefan & Anna var i stan och dessutom i närheten för att fira sin 1:a bröllopsdag på hotell, så kom dem förbi, vilket var jätte roligt!
Upp på dansgolvet och lite paus för champagne emallanåt och mycket skratt och prat såklart!

Ela & Anna

 Sedan var det dags för brudparet att skära upp den goda tårtan.

SKÅL!!!!


På natten vaknade både Bessa och Nicole. Först Nicole som bara öppnade ögonen lite grann och såg Anna sitta bredvid mig vid vagnen... hon låg och vinkade lite och så somnade hon om. Ibland klappade hon händerna i sömnen då någon hade hållit tal och så somnat snabbt igen.
Vanessa vaknade när Andres fick tag på mikrofonen och och vågade t om prata och sjunga lite grann.

Även Bessa skulle sjunga lite

Den nya Julio Iglesias?

Anna & Jag- Skål för Diego och Shabnam!

Julio, Andres, Jag & Stefan

Andres, Stefu & Anna

En nyvaken Bessa med Anna

Andres, Fernando och linslusen Stefu


Vi hade verkligen jätte roligt, det var ett helt underbart bröllop med bra stäming, alla var glada och lyckliga och huvudsakligen så hade brudparet en väldigt lyckad bröllop!
Min fina pappa kom och hämtade oss på natten- KIITOS PUUA!
Gissa om jag slocknade på en gång när jag la mig...?
(Kanske någon kan förklara varför jag hade en stolsöverdrag på mig när vi kom hem?)



Vill vill tacka Diego & Shabnam med djupet av våra hjärtan för ALLTING.
Vi är så lyckliga för eran skull och så stolta över er. Ni är så fina tillsammans och förtjänar allt det bästa.
Shabnam- Välkommen till familjen!

TACK!!!!


Kommentarer
Postat av: Kicki

Åh va fin du var i klänningen! Och va fina brudparet var! Dom ser jättelyckliga ut! Det såg ut som att det blev ett riktigt lyckat bröllop! All lyckönskan till brudparet!

/Kicki

2011-05-24 @ 13:51:36
Postat av: Fia

Det blir ju spännande att se runt den 6:e om det kommer några pengar.Lustigt att dom inte har utbetalning på samma dag, jag hade helst velat ha pengar den 25:e.Men det är ju mycket som r konstigt, se bara på regler om 15-timmars barn.De gäller ju olika i nästan varje kommun.Borde ju inte spela nån roll vart bor!



Ser verkligen ut som en lyckat bröllop!



Kram

2011-05-24 @ 14:23:18
URL: http://www.sofsan.se/
Postat av: Lotta

Vilka fina bilder, det måste ha varit ett jättefint bröllop! Modigt av nervösa pappan Andres att hålla tal för sin son, kan tänka mig att det fälldes många tårar ;) jag fick höra från min brors flickvän i helgen att min bror hade friat till henne, de planerar att gifta sig nästa sommar :) jag blev alldeles rörd av nyheten, och ingen annan i släkten vet nåt än! :o

hoppas du hann vila upp dig efter bröllopet ;)

många kramar till er!

2011-05-24 @ 14:45:33
URL: http://viivalencia.blogg.se/
Postat av: Helena

Underbara bilder på bröllopet och på festen. Brudparet är jättefina ihop och Nicole och Vanessa är så jättesöta i sina fina klänningar, verkligen riktiga prinsessor! :)

Kram från Söderhamn

2011-05-24 @ 15:26:32
Postat av: Angelica

Det verkar ha varit ett jätte vackert bröllop och du var jätte fin! :)

2011-05-24 @ 20:16:52
URL: http://flisaflikka.webblogg.se/
Postat av: Shabnam

Tack själva!!! Allt var så roligt!!!

2011-05-24 @ 20:35:19
Postat av: Shabnam

Tack själva!!! Allt var så roligt!!!

2011-05-24 @ 20:36:17
Postat av: Linda - 3barns tvillingmamma (tävling pågår)

Hej söta du!

Här har jag fått läsa ifatt. Har inte bloggat så bra själv men nu så! har varit i Stockholm förra veckan.

Härligt med bröllop, vi har ingen som ska gifta sig... Inte än iaf!

Hoppas allt är bra med er!

Kram

2011-05-24 @ 20:55:29
URL: http://lindabt.blogg.se/
Postat av: Linda - 3barns tvillingmamma

jo det är snuvigt och hostigt här.... typiskt. alltid snuvigt, mer eller mindre..... annars bra. jag är trött bara... det är väldigt mycket mer krävande nu när twinsen håller på att lära sig och gå!



hur går det för er då?

kram

2011-05-24 @ 21:05:47
URL: http://lindabt.blogg.se/
Postat av: Eva

Måste bara säga GUUDDDD VA VACKER BRUD, BRUDGUM, ja HELA bröllopet va vackert!!! jag önskar brudparet allt gott i livet och vilken start på giftemålet...inget slår ett blivande barn!!!



Du va otroligt vacker i din klänning Satu. Tjejerna va ju vackra som bara den i sina klänningar! Smågrabbarna va fina i kyrkan. Andres kan jag förstå va jättenervös men en stolt pappa =)



Jag gör ett inlägg på bloggen sen så kan jag förklara om sorgen!



Kram på dig hjärtat

2011-05-24 @ 21:16:08
URL: http://dessiochtheosmamma.blogg.se/
Postat av: Fia

Hon jag pratade med på kommun sa omkring den 6:e, återstår att se.



Vi har 15 timmar här, mån,tis och torsdag 9-14.Jag försökte få det utökat i början när tjejerna kom eftersom det var sjukhusbesök, sond o en massa som tog sån tid men det var 15 timmar som gällde.Till sist plocka vi Neo så han fick vara ledig med oss ist.

2011-05-24 @ 21:34:25
URL: http://www.sofsan.se/
Postat av: Rebecca- en trogen läsare

Guuuuuud vad fin din blåa klänning var! Den satt verkligen perfekt på dig! <3

2011-05-25 @ 19:40:03
URL: http://iamdaddyslittleprincess.blogg.se/
Postat av: Sandra, Colins mamma

Vilka fina bilder. Flickorna dina är så ursöta. Ja jättehämskt när dom gör illa sig ush men det är väl bara att vänja sig, det lär hända igen.

2011-05-25 @ 20:06:56
URL: http://sandrahupdate.blogg.se/
Postat av: Karolina nordling

Gud va fina alla var. Och stämmningen verkade vara riktigt bra, om man kollar på leendet på folk.. Haha!

2011-05-27 @ 07:16:20
URL: http://Www.karolinanordling.com
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback