Sommar längtan

Hej alla vänner!
Jag sitter här på soffan med Nicole tätt bredvid och svarar på frågor och kikar i era bloggar.
Efter varje bild på era barn, så frågar hon "Vem är deeet? Jaha, och vem är det där då!?" 
Hon måste ju ha lite koll.
Vanessa och grabbarna sover, annars hade det varit tyst och skönt här hemma, men diskmaskinen låter som bara den just nu...

Idag ska vi gå och handla och leka lte, sen ska jag möblera om i tjejernas rum, nu vet jag hur jag ska ha det.
Puua och Mummu har varit här hela förmiddan, Puua hjälpte mig att säta upp lackhyllan som vi köpte från IKEA igår, så nu får jag nog bra med ordning där i rummet.
Vi har ätit lunch tillsammans och målat lite på Puua. Japp, ni läste rätt.

Jag längtar ihjäl mig efter sommaren.
Är så trött på detta väder nu. Kallt, blåsigt, halt... Fast vi är ju på rätt väg nu iaf, sakta men säkert närmar vi oss våren. Solen kikar fram mer och mer och då blir man ju extra glad.
Lägntar efter att bara ta på sig skorna och gå ut- slippa alla bökiga vinter kläder och tunga vinter skor.
det tar en evighet att få på alla kläder när man ska ut, och sen när man äntligen kommer ut så vill dom snabbt gå in igen, för det blåser så kallt. Blää, jag förstår dom- jag är precis likadan.

Tänk att bara få ta på sig skorna och gå ut och leka i parken, ta promenader, äta picknick, bada, grilla och bara vara ute till sena kvällar och mysa med familjen!
Vi får hoppas på bra sommarväder, så inte hela sommaren regnar bort.

När brukar de första sommar-väder prognoserna komma?
Inte för att dom brukar ha rätt ändå, men lite kan man ju få drömma...?? 


Jaa-a. Här hemma är barnen fortfarande förkylda.
Grabbarna är jätte snuviga och tjejerna hostar.



P.S En EFTERLYSNING:
Sandra -Vi ska bli fyra- Hur ska jag skicka min e-mail till dig?
Vill gärna fortsätta läsa din blogg!
HELENA (familjenlever)- jag kommer fortfarande inte in på din blogg??


Kommentarer
Postat av: Linda BT - 3barns tvillingmamma (tävling pågår)

våra sover sidan om varandra. i vars en säng men dom är ganska oroliga på nätterna så dom sover inne hos oss fortfarande. dom äter dock inte längre på natten.

2011-03-07 @ 15:06:48
URL: http://lindabt.blogg.se/
Postat av: mika

Hej!



Råkade ramla in på din blogg och gud vad facinerad jag är över erat liv!! Så himla mysigt det verkar med så många små! :) Säkert mycket jobb också.. Jag som har världens beslutsångest om vi ska skaffa nr 2 nu eller vänta ett tag, lilleman är ju bara fem månader nu. Beundrar er verkligen!

2011-03-07 @ 15:13:37
Postat av: Anna - Mamma till 2 små troll :)

ja man längtar efter när man bara behöver ta på barnen skor och en hatt och sedan ut! eller bara skor och jacka. Det ser jag fram emot.

2011-03-07 @ 15:39:33
URL: http://tokmamma.blogg.se/
Postat av: Taru & Prinsessorna

Ååh visst vore det skönt med sommar nu! Känner precis likadant.. Sååå trött på allt is och blåst! Ush!



Mysigt med om-möblering.. Jag har också fått en massa ideer om hur jag skulle vilja göra om hemma men allt kostar ju massa pengar :-(



Hoppas barnen kryar på sig snart! Kram från oss

2011-03-07 @ 16:23:24
Postat av: Tanna

Jag längtar som en tok till sommaren ! Orkar inte med kylan och snön längre...

Tänkte köpa en fin vårjacka snart....men, måste ju ha en stor så magen får plats ;) och undra hur svårt det kommer bli, när modet är smått och kort...?

Kram

2011-03-07 @ 16:28:06
URL: http://tannaodevil.blogg.se/
Postat av: Anna med 4 prematurer

Var det ett meddelande till mig? Vet att jag frågade efter din email så jag kunde bjuda in dig som läsare i min blogg.....?

2011-03-07 @ 16:55:13
Postat av: -Santsu-

Hei! Voiko sulle kirjoittaa tänne suomeksi?

Teillä on kyllä niiiin suloiset lapset,ihania!

Tytöt on kuvan kauniita,molemmat!



Terkut Suomesta!

2011-03-07 @ 17:13:48
Postat av: Lill å Trollen

Ja rummet i källaren.. :) Sen ska vi göra om det två rummen upp som barnen ska ha eller ett iallafall..! :) Milias rum är juh färdigt..!! Men kanske lite andra tapeter i milias rum som att Freddie ska ha de..!! Så får Milia vårt gammla rum:)

2011-03-07 @ 17:22:05
URL: http://skrubbenomoss.blogg.se/
Postat av: Osynligt Annorlunda

Tack för ditt svar! vad kul. :) Du undrade hur gamla mina barn är, pojken är 4 år och flickan 9 år.

Ha en bra dag!

2011-03-07 @ 18:26:27
URL: http://osynligtannorlunda.blogg.se/
Postat av: emma

Tack så mycket. Ja de är många mammabloggar som har köpt sådana badkritor åt sina barn o ja kan förstå att de är populärt, man får ju kladda "överallt" inte lika tråkigt som att hålla sig på pappret.



Var de länge sen du köpte mössorna , finns dem kvar på h

H&M tror du?

2011-03-07 @ 18:56:59
URL: http://mammatillbenjamin.blogg.se/
Postat av: boosse

Tack så mycket, vad glad jag blir :)



sv: Ja, Nattis är min systerdotter, en av 5 syskonbarn :) Skönt att de mådde bra även om de var så tidiga, jag är själv tvilling, har en tvillingbror, på den tiden var det inte så vanligt med tvillingar som nu.

2011-03-07 @ 18:58:47
URL: http://boosses.blogg.se/
Postat av: Sandra

Hej! :)



Skicka din mailadress till SandraJohansson@hotmail.com så bjuder jag in dig! :)



Kram och hoppas allt är bra med er!

2011-03-08 @ 21:32:13
URL: http://viskablifyra.blogspot.com
Postat av: Sandra

Ser att mail adressen är fel...



Den rätta är SandraJohansson@hotmail.com



Måste ha varit trött när jag var här och skrev ;P Förlåt!

2011-03-09 @ 13:20:51
URL: http://viskablifyra.blogspot.com
Postat av: Sandra

Men jag vet inte vad det är som blir fel, när jag skriver in min mailadress så blir den fel...



Det ska vara _ med i adressen men det går tydligen inte att skriva här. Kan inte du skicka ett mail till mig på facebook om du har någon? Jag har försökt hitta dig där men hittar dig inte. Eller vad har du för mail?



Kram :)

2011-03-12 @ 00:31:03
URL: http://viskablifyra.blogspot.com
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback