Öroninfektion

Jag känner mig helt slut. Mardrömsnatt.
Vid elva-tiden igårkväll började Nicole klaga på att hon hade ont i öronen, så jag låg kvar hos henne så att hon skulle somna om, men det gick inte- fast hon var helt slut.
Öronen värkte och värkte.
Jag hämtade alvedon och gick ner med henne tll vårt rum så att Vanessa kunde få sova i lugn och ro. Andres gick upp. Alvedonen verkade inte funka ett dugg, för hon blev inte bättre.
hon somnade i ca.30 sekunder, sen vaknade hon av smärtan igen, och så höll vi på HELA natten. Gråt och tårar hela natten igenom. "Mamma, jag har ont här! Jag vill sova nu...Aj aj aj!" sa hon om och om igen. Vid 3 på natten satte jag på nån Disney kanal, men hon orkade inte titta på det, hon bara kved och vred och vände på sig i sängen.

Mitt Mamma hjärta gick sönder. Kände mig så elak och hjälplös som inte kunde göra nånting för att få bort hennes smärta. Jag tyckte så synd om min lilla Docka.

Jag har haft öroninfektion en gång när jag var liten, och jag kommer fortfarande ihåg smärtan.
Jag fick ligga bredvid min Mamma och Pappa och jag bara grät, det gjorde ju så ont!
Usch!

Som att det inte räckte med att trösta Nicole, så fick jag gå upp till Jonathan också, han har varit febriig, hostig, snuvig och håller på och få nya tänder, så han var ju också lite ledsen på natten...
Andres kom ner till oss vid 6.20 och lagom då vaknade Vanessa där uppe, så jag fick ligga med henne i 35 minuter innan hon somnade om också...

Under tidiga morgon timmar försökte jag ringa till när-akuten, men dom öppnade först 8...

Hur som helst så gick vi till läkaren och fick det konstaterat att hon har öroninfektion.
Antibiotika kur i 5 dagar fick hon.
Gissa hur lätt de är att ge henne nån medicin överhuvudtaget??
Man måste tvinga i henne det, lägga ner henne och hålla ett finger i munnen så att hon inte kan spotta ut det. Stackaren...

Idag sov vi middag hela gänget, Nicole sov i nästan 4 timmar, så utmattad var hon.

Jag satte på en film i tjejernas rum så nu sover dom säkert.
Nicole fick alvedon, antibiotika och nässpray så att hon ska sova så bra som möjligt och inte ha ont, hon fick också extra kuddar, s att hon skulle ligga mer upprätt och minska smärtan lite genom det.
Små syskonen fick hostmedicin.

Hoppas att alla blir friska nu!!!


JAG ÄLSKAR ER!

Kommentarer
Postat av: Eva

Men stackars prinsessan =(



Min Théo har Öroninflammation IGEN nu men han får ingen mera antibiotika för hans mage orkar ej med det, fick åka in till Huddinge Akuten med honom i torsdags pga konstant dålig mage med slem =(. Så fick han öroninflammation i söndags så nu är en remiss skickad till en operation i Danderyd Sjh.



Ger ni Nicole sin medicin via sked? Vi gav alltid Théo med spruta och funkar mycket bättre, då sprutade man in mot gomen. Jag hoppas att ALLA våra små (såg att din systersson är sjuk också) barn blir friska snart så vi får njuta av våren och vårsolen...



Kram på er!!!

2011-03-08 @ 22:53:43
URL: http://dessiochtheosmamma.blogg.se/
Postat av: Anna - Mamma till 2 små troll :)

men fy. Hoppas barnen mår bra snart!

2011-03-09 @ 05:32:37
URL: http://tokmamma.blogg.se/
Postat av: Felicia

De e verkligen jättehemskt med öroninfektion! Och man känner sig hjälp- och maktlös!

2011-03-09 @ 07:04:32
URL: http://Www.karolinanordling.com
Postat av: Kicki

Usch då! Stackars Nicole! Jag hade öroninflammation jätteofta när jag var liten och jag vet också hur jäkla ont det gör, har haft det ett par gånger som vuxen också men nu var det ett tag sedan, peppar peppar... Det jag har märkt är att Alvedon funkar dåligt vid öroninflammation, det har blivit mycket bättre när man har kombinerat det med Ipren också. Sist fick jag rådet att ta två Alvedon tillsammans med en Ipren och det hjälpte tio gånger mer än bara Alvedon. Kanske är det lika för barn, att man behöver kombinera för att få tillräcklig effekt. Nu får vi ju hoppas att det inte kommer tillbaka men om det gör det så hör med doktorn/sjuksköterskan om det funkar att kombinera för barn också. Noa har fått kombinationen när han hade sin "höftsnuva", då fick han som jag, två Alvedon och en Ipren men han är ju lite äldre...

Hoppas barnen kryar på sig snabbt nu så ni får vara friska allihopa!

Kram från Kicki

2011-03-09 @ 08:17:45
Postat av: Lill å Trollen

Vilken fiin bild..!! =) Hoppas de blir friska snart!! Inge vidare å vara sjuk.. :(

2011-03-09 @ 09:10:14
URL: http://skrubbenomoss.blogg.se/
Postat av: mummu

Stackars Nukke ,alla som har haft ont iörat,vet hur hemskt det är. Hoppas att nukke mår bätre idag,och att alla barn blir friska ,nu,på en gång.Mummu älskar er,pusu beso.

2011-03-09 @ 10:47:03
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback