En unge i minuten



Häromdagen satt jag och tittade på En Unge i Minuten, brukar ni kolla på den?
Så mycket flashbacks när man tittade.

I programmet var en liten prematur bebis med denna gång, och att tänka att den babyn vägde lika lite som Jonathan gick ner till känns helt omöjligt! (ca. 1.100 g)
Jag älskar att titta på förlossnings program, och jag blir lika rörd varje gång en baby föds.
Så mycket glädje, hopp och KÄRLEK.

Det får mig att tänka om vi är helt klara med bebis fronten nu?
JAA!- säger nog Andres, men jag kan tänka mig en liten om några år. Hihi...
Samtidigt är jag så otroligt lyckligt lottad som har 4 friska vackra barn.

Men det är en så otroligt häftig upplevelse...
Man kan aldrig föreställa kärleken man känner till sitt barn.
Man är beredd att göra vad som än krävs för denna lilla nya människa. Naah, det går inte att beskriva känslan.

Fast jag saknar INTE oron som jag hade vid mina graviditeter.
Jag hade ju blödningar och åkte in i gyn-akuten varje gång med hjärtat i halsgropen. Usch.

Nä, men kanske om några år...
Just nu vore det inte rättvist mot barnen, för dom är alla fortfarande själva så små fortfarande.
Nu ska vi se till att ge dem så mycket uppmärksamhet som det bara går, och MASSVIS med kärlek!

Vad känner Ni?
Är ni sugna på fler barn?
Hur många barn skulle du vilja ha?

Haha, när Andres läser detta så får han nog en hjärtattack!
Jag älskar barn och har alltid önskat mig en STOR familj, med många barn.


P.S Jag VILL jobba som barnmorska när jag "blir stor" =)
Dom har nog världens bästa jobb!


Kommentarer
Postat av: Taru

Älskar också En unge i minuten! Så härligt program och vilken lyckorus man får när man tittar på det. Jag sitter alltid med tårar i ögonen.. Kimmo tycker jag är lite halvknäpp :-)



Det är så mysigt.. Jag vill nog också ha en till.. Om några år!



Kram på er!

2011-03-23 @ 15:19:54
Postat av: Jessica

Hej Satu!

Alltid lika kul att läsa din blogg ska du veta =)

Jag undrar om du hade blödningar vid alla graviditeter eller bara med tvillingarna?

För jag blödde när jag väntade mina tvillingar men inte när jag väntade min son, om det kanske är vanligare med blödningar när man väntar två?

Det är iallafall en fruktansvärd oro när det blöder.

Jag har tre barn men skulle nog kunna tänka mig en till =)

Barn är ju framtiden

Ha det bäst så länge

kram

2011-03-23 @ 16:52:28
Postat av: Angelica - Isaacs mamma.

Barn är verkligen för underbara och känslan när man får sitt nyfödda barn på bröstet går ju inte att beskriva :) Jag sa under denna graviditet att detta absolut skulle bli det sista, två räcker gott och väl! Men nu vet jag inte längre, kanske det blir 1 till om några år, när jag pluggat klart och skaffat ett bra jobb. Drömma kan man ju alltid :) Hehe. Hoppas ni haft en fin dag!



Kram

2011-03-23 @ 17:09:14
URL: http://flisaflikka.webblogg.se/
Postat av: Anni

Trean blir vår sista har vi sagt.

Tre under tre är helt galet i sig och tycker tre är en bra siffra;)

Har ni tid med en playdate nästa vecka?

Förutsatt att jag kan ta mej nånstans i mitt höggravida tillstånd, haha..mindre än en månad kvar av bakning. Skönt! Kroppen orkar inte mera. Kram på er!!

2011-03-23 @ 18:02:12
Postat av: Angen

tack =)

ja man blir ju så sugen, de rycker i äggstockarna på en =)



han blir 2 år nu den 29 april!

vackra barn du har!

2011-03-23 @ 18:13:09
URL: http://angenf.blogg.se/
Postat av: Åsa

Jag tittar inte alls på förlossnings program är så trött på allt som har med det att göra.. =) är så nöjd fick mycket mer än vad jag bad om :)

Jag har faktiskt en dröm att bli barnmorska .. dock försvann den tyvärr när jag räknade ut att det tar 5 år innan man är färdig som det .. jag har ingen utbildning inom vårdyrket sen innan så det är mycket jag måste läsa och mycket i skulder .. =(

man är ju fortfarande ung så man skulle ju även vara ung när man är klar .. men det får nog förbli en dröm :(



Massa kramar

2011-03-23 @ 18:18:07
URL: http://tvaflickortvapojkar.blogg.se/
Postat av: Felicia

Haha en nog ganska klar på den fronten!

2011-03-23 @ 18:26:33
URL: http://Www.karolinanordling.com
Postat av: Anna - Mamma till 2 små troll :) Tävla & vinn Nallepuh skal till Iphone 4!

Båda jag & Sambon har sagt kanske. Vi får helt enkelt se!

2011-03-23 @ 18:58:52
URL: http://tokmamma.blogg.se/
Postat av: Naima - mamma till Neo

Tack!

Älskar också En unge i minuten. Måndagar är verkligen en helkväll framför tvn med 16 and pregnant följt av det.



Jag ska definitivt ha ett barn till iaf, men så har jag ju bara ett än. Hoppas på att börja verkstaden till hösten.



Det är ju tur att du är ung, då behöver man inte stressa med att skaffa alla bern på en fång. Man har ju några år att fundera på.



Super söta barn ni har

2011-03-23 @ 18:59:13
URL: http://naimisen.blogg.se/
Postat av: Sandra

Tack för att du tittade in i min blogg och lämnade en kommentar! Vi mår bra, men vi önskar att bebis kommer ut snart...

2011-03-23 @ 19:10:54
URL: http://bomullshuve.wordpress.com
Postat av: Sofia

Gillar oxå det programmet, man lever sig in så otroligt mycket. Vi har 4st men kan tänka mig en till om nått år. Har haft samma funderingar ang jobb som du, det måste vara ett härligt jobb!!

2011-03-23 @ 19:21:39
Postat av: susi

kan inte du berätta om dig själv i ett seperat inlägg , hur du och din man blev tilsammans . hur länge ni hade varit tillsammans och så vidare . kram härlig blogg :)

2011-03-23 @ 19:32:17
Postat av: Linda BT - 3barns tvillingmamma (tävling pågår)

Tänk om ni får tvillingar eller trillingar nästa gång!! Hihi

Jag tittar oxå på det och det känns konstigt när alla känslor kommer tillbaka...

Kram

2011-03-23 @ 21:17:04
URL: http://lindabt.blogg.se/
Postat av: Sandra, Colins mamma

Jag älskar programmet. Man tänker tillbaka så mycket. Jag vill gärna ha fler barn men får hålla mig ett par år till.

2011-03-23 @ 21:22:02
URL: http://sandrahupdate.blogg.se/
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback