Nicole & Vanessas 2 och 3-års KALAS !!!


I Söndags hade tjejerna sitt gemensamma kalas. Nicole fyllde ju 3 år den 30 maj och Vanessa fyller 2 år den 26 juni, så vi slog två flugor på en smäll och ordnade ett kalas för dem båda, precis som vi gjorde förra året.
Söndagen var en superstressig dag... Det är väl alla kalas dagar, men just denna dag var stressigare än vanligt för vi hade så mycket grejer kvar att göra.

Morgonen började med att vi åkte till Skärholmen, till party-affären där och köpte det sista vi behövde som dekoration för kalaset, och därifrån vidare till Tumba för att hämta tårtorna som vi beställde. Första gången jag inte gjorde tårtorna själv inför kalas... snyft. Men Andres har nog tröttnat på mina tårtor, eller?


Måste bara berätta en grej som hände när vi var ute på vift. Vi stod i kön nånstans och så säger Bessa att hon är kissnödig. Jag höll just på att betala för tårtorna, var lagom stressad och kunde inte lämna kön för att springa och leta efter toaletten, så jag sa att det är OK att hon kissar i blöjan. Hon tittade på mig lite fundersamt och så tänkte jag inte mer på saken, förrän jag såg hur hennes byxor blev helt blöta.
Jag hade helt glömt att sätta på henne blöjan när vi åkte hemifrån!!!!
Hon får ju vara utan blöja när vi är hemma, och så när vi skulle gå hade jag glömt bort det, och stackaren fick kissa på sig, för att JAG sa det! Fy va jag kände mig dum! Tur att vi hade extra trosor och byxor med oss, men ändå... stackaren....

Vi åt lunch och sen snabbt till lokalen för att fixa inför kalaset och klockan tickade på. Tack till Puua som kom och hjälpte oss! Och Emma som blåste ballonger så luften gick ur henne... Vi hann precis hem och byta och ner igen innan gästerna kom! Phew!

Grabbarna ville gärna hjälpa till med present öppning, men nöjde sig med snörena..
Vid kalas bordet. Och såklart sjöngs det på alla 3 språk ;)
Hör och häpna- Nicole satt kvar på sin plats medans vi sjöng!

Jonathan & kusinen Sebastian

 GRATTIS MINA FINASTE ÄLSKADE PRINSESSOR !!!!!

Melina & Jonathan

Nicole och Bessa ville bara leka med Emma och Puua hela kalaset...

Andres & Melina


Jag var så otroligt glad att min käre morbror Lasse kom med barnen Mikaela och Jon, vi har alla saknat dem nåt otroligt mycket! Det var 1 år sedan, på Stefu och Annas bröllop vi såg dem sist. Tiden går helt sjukt fort. Det värmde i hjärtat att dom tog sig tid att komma, vi alla uppskattade det jätt mycket! All styrka till dem, och Minna- vad vi saknade dig och tänker på dig!

Det var så skönt att sitta och prata med min kusin Mikaela, hon har blivit så stor... Hon fyllde hela 18-år samma dag som Nicole fyllde år! Det kändes inte alls som att det var länge sen när vi gick till Mäkilä tillsammans, hand i hand... Men hon var liten då... Vi har haft så mycket skoj tillsammans, och det var roligt att träffas och prata. Jag kom på hur mycket jag saknat det..
Tyvärr gjorde detta att jag inte hann vara så värst social mot de andra gästerna, men dom förstår nog ;)

Mikaela

Jon, Emma, Nukke & Puua

Hmmm... vilket bok ska jag läsa nu....?


När kalaset var slut så satt vi och väntade på Barbara som skulle komma och hämta nycklarna i en halvtimme...
Tusen, tusen, tusen TACK till alla er som hjälpte med städningen, det går alltid så mycket snabbare när man får hjälp, och underlättar något enormt! Tack!

Mina kära Mamma

...Sitter och väntar på att Barbara ska hämta nycklarna...

Bessa & Emma


Jag vill tacka alla er som kom och firade Nicole & Vanessas födelsedagar, det uppskattades jätte mycket, och flickorna var så glada! Dom fick en MASSA fina presenter som dom älskade! TACK, TACK, TACK!!!!!!
Tack att ni kom och tack för allt!
Det värmer att ni tagit er tid att komma och fira med oss, we love you
Felicia & Dewin- Vi saknade er jätte, jätte mycket på kalaset! Det kändes tomt utan er, men jag hoppas att ni hade superskoj på Furuviks parken med er pappa! Älskar Er!


När vi kom hem började Andres blåsa upp deras nya hoppborg som tjejerna fick från Diego & Shabnam och jag började tömma den stora säcken fullt med presenter. Det var jätte fina och bra grejer till dom som jag tror ger dem mycket glädje. Jag funderar på allvar att vi måste flytta till ett större ställe, med tanke på hur mycket grejer dom har fått!

Brudarna har picknick i hoppborgen. Även grabbarna var helt tokiga och hoppade som bara den!

Picknick korgen från kompisarna Noa & Milo var jätte häftig, tyckte tjejerna som har "fikat" med den hela dagen/kvällen


Kvällen  avslutades med en film, och sen God Natt!
Jag är sååå lättad att kalaset är över nu. Det har hur som helst legat som en stress moment framför en, men nu behöver vi inte tänka mer på att ordna kalaser på läääänge. Det har varit mycket kalas ordnande med trippeldopet, grabbarnas 1-årskalas och nu tjejernas...
Visserligen fyller jag år på torsdag, men det är inget vi ska fira sådär med lokal och grejer, hahaha... Och Bessa fyller 2 år 26 juni.... Inget stort blir det, bara en tårta och paket. Igen.


Kommentarer
Postat av: Fia

Ser ut som ett riktigt lyckat kalas =)

2011-06-07 @ 00:29:01
URL: http://www.sofsan.se/
Postat av: Anonym

Hej..



ser ut som ni hade ett jätteskojsigt kalas =)

Hoppas ni får en fin vecka..



Mina busfrön fick bada i sjön igår för första gången - det var väldigt varmt =) LYCKA!



kram/Camilla

2011-06-07 @ 08:01:44
Postat av: mummu

Satu,du fyller ju år på Torsdag 9/6 har du glömt,,,hih.. :)))

2011-06-07 @ 09:26:23
Postat av: Eva

Naw tack gumman!!! Ja de liknar varandra ganska mycket. Sen börjar Desirée att bli mycket ljusare på vissa ställen på håret =)



Vi åker nu den 23 Augusti...LÄNGTAR!!!



Va fint kalas tjejerna hade!!! Tror inte Andres tröttnat på dina tårtor gumman, han kanske tycker att du förtjänar ett break ifrån att stå i köket å baka? Ni har en sådan fin familj på din å Andres sida. Fina storasyskon har barnen också!!!



Sköt om er i värmen!!!



Kramiz

2011-06-07 @ 10:04:21
URL: http://dessiochtheosmamma.blogg.se/
Postat av: Sandra, Colins mamma

Ja verkligen fantastiskt med långhelg även om jag jobbat. Inte blir det sämre av det underbara väder vi har idag.

2011-06-07 @ 10:26:41
URL: http://sandrahupdate.blogg.se/
Postat av: emma

grattis grattis till dina flickor. Vad fick dem för fina presenter:)?

Kram

2011-06-07 @ 10:38:43
URL: http://mammatillbenjamin.blogg.se/
Postat av: Madeleine

tack. det fungera bra, men är fullt upp med alla barnen.

det blir nog inte fler barn, ska ha tiden till alla barnen också. men visst är det mysigt med bebisar.



ska ni ha fler barn?



grattis till Nicole och Vanessa!



kram



2011-06-07 @ 10:41:04
URL: http://madeleine82.blogg.se/
Postat av: Lotta

Vad roligt med kalas, men jag förstår att det känns skönt att det är över ;) Men din födelsedag måste vi firas stort! Hoppas du blir ordentligt uppassad och ompysslad på din dag! Vi har flera födelsedagar i släkten nu också, Guille är så besviken på att vi inte kan gå på kalas och äta tårta :( men vi ska vara en månad i Sverige i sommar så då hinner vi nog med att ha roligt hoppas jag.

ha det bra och vila upp er ordentligt efter allt kalasande! många kramar

2011-06-07 @ 11:40:18
URL: http://viivalencia.blogg.se/
Postat av: Karolina Nordling

Ja de kalaset är över nu men du fyller år på torsdag! :) ska vi fira?

2011-06-07 @ 18:13:59
URL: http://Www.karolinanordling.com
Postat av: boosse

Grattis tjejer :) vad roligt med hoppborg :) Din födelsedag måste väl även den firas!!



Den nya solhatten åkte bara av 2 gånger haha Hon bet i snörena så de knuten gick upp och hatten "råkade" gå upp men ville hon ha av den med mening satt den som berget :D

2011-06-07 @ 18:53:47
URL: http://boosses.blogg.se/
Postat av: mummu

SATUS FEST HOSS MUMMU O PUA PÅ FREDAGEN DEN 10/6.KNYT KALAS. HIH..... :)))

2011-06-09 @ 19:04:47
Postat av: Lina

Har bara tre barn ( pojkar) de är 1, 3 och 5 år gamla. Var på t-banan då äldsta grabben herkulez blev både kiss och bajsnödig. Hade alla killarna själv och vi satt i en av vagnarna då han säger att han bajsar på sig. När vi går av så är han jättekissnödig och då är det naturligtvis kö så att han kissar på sig

2013-07-31 @ 22:35:30
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback