Flyga Drake

Igår (måndag) åkte vi till Solna, till Diego och Shabnam för att koppla in deras tvättmaskin. Nicole stod och hängde vid sin pappas ben i badrummet, hon var lite blyg...Shabbies syster från Grekland är kvar i Sverige, och kom och hälsade på med sin lille bebis Danil.
Jisses va Danilo var svartsjuk när jag höll i lille bebisen! Han kröp efter mig hela tiden och skulle krypa upp på mig. Han ville inte alls att jag ska hålla i nån annan bebis än honom.

Danilo, Danil & Vanessa

Danilo, Danil, Vanessa & Jonathan
(va stora mina grabbar såg ut plötsligt....)

"Om inte du låter bli min mamma ska du få..."


När vi åkte hemåt fastnade vi i rusnings trafiken. Mindre roligt.
Jag har inget tålamod att sitta i köer med skrikande barn... Alla var trötta, jag gav dem kakor, sen fick man höra: "Mammmaaaaa, jag vill ha mera kakor!" Mammaa!!!!! (skrik) Jag tappade den!" "Mamma, jag vill ha dricka" Mamma, jag är kissnödig!".... Listan kan göras hur lång som helst, och samtidigt som man hör på det här så gråter grabbarna för dom inte vill sitta stilla i bilen... Direkt när köerna äntligen började rulla på somnade alla. Typiskt.

Vi åkte hem, hämtade lite picknick och drakarna och åkte till Rudan.
Det blåste ju rätt så mycket, så vi tänkte att det skulle bli en jätte bra dag att flyga drake.
Icke. Det blåste jätte konstigt.

När vi äntligen fick upp dem en bit, så flög dem bara runt runt som i en orkan och sen dog vinden.
Nukke

Nicole försöker springa med draken...

Andres försöker få upp Vanessas drake.

Jonathan var nöjd bara han fick äta sin vattenmelon


Kommentarer
Postat av: madeleine

vilka fina bilder!

hur mår ni?

kram

2011-06-14 @ 17:19:23
URL: http://madeleine82.blogg.se/
Postat av: Karolina Nordling

Avundsjuka .. Haha

2011-06-14 @ 18:44:59
URL: http://Www.karolinanordling.com
Postat av: AB

Vilket språk pratar du/ni med barnen? svenska/finska/spanska? blir de två/trespråkiga?

2011-06-15 @ 11:55:43
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback