Rudan med god sällskap, bad, sol och grillning/picknick

Hej alla vänner!

Idag har vi varit ute hela dagen. Vi gick ner till Rudan med brorsan Stefu och hans barn Emma & Sebastian (hans första semestervecka & Anna jobbar ett tag till)
Vi badade och solade och bara var. När solen började gå lite i moln så förflyttade vi oss till lekparken, tills Andres kom med en massa gott till oss! Så vi satte oss där och grillade korv med bröt, åt bullar och årets hittilis godaste vattenmelon. Riktigt mysigt hade vi!

Sen blev vi bjudna på blåbärspaj hos Mummu och Puua. Puua hade varit och plockat blåbär hela förmiddan på Dalarö. Grabbarna spelade boule och barnen lekte.

Vi har inte vart så noga med läggningstider med barnen nu under sommaren, dom har fått vara vakna lite längre, och så tar vi sovmornar på morgonen. Riktigt skönt! Det hör väl sommaren till?!
Är ni noggranna med sovtider för barnen under ledigheter?
Det är så roligt för Vanessa & Nicole säger hela tiden "Vi har sommarlov". Från vaddå?? Hahah...

Imorse vaknade vi alla 9.30...
Kanske för att grabbarna Bus höll konsert för oss inatt... Eller, Andres hörde ju ingenting, men dom höll på i 1 ½ timme! *suck*
Och man märker direkt om det är för att dom har ont, eller om dom bara vill att man ska hålla dom sällskap klockan 3 på natten. Det var det sist nämnda igår....
Jag vet inte hur många gånger jag gick upp till dom. Det var Jonathan som började med allting, och såklart vaknade hans bror av konserten och ville göra honom lite sällskap.
Så jag gick till Jonathan, la ner honom, gav honom flaskan och så var han hur lugn som helst och tittade på mig, sen skulle jag till Danilos säng och lugna ner honom, då börjar Jonathan gråta för att jag lämnade honom... När jag hade lugnat Danilo och skulle till Jonathans säng igen så började Danilo gråta för att jag lämnade honom. It was a loose- loose- situation.
Vad skulle jag göra? Jag kunde inte vara på båda ställerna.
Finns inget mer tröttsamt än 2 bebisar som skriker på natten när man är supertrött själv.
Man räcker inte till för båda, hur man än vill!

Idag sov dom sin middags vila på stranden, och sen dess har dem busat runt, så jag hoppas att dom sover bra inatt.

Med de orden avslutar jag denna inlägg och ska göra min man sällskap på soffan.
Jag tror att jag hör något ropa på mig från skåpet igen... Vad kan det vara.....?


Kommentarer
Postat av: Lotta

Vi har "fria" tider på sommaren, det är guille värd efter att ha blivit väckt varje morgon större delen av året. Så nu somnar han när han vill och vaknar när han vill. Vi ska till Liseberg nån dag v30 antagligen, vi har ju inte så långt när vi är i Sverige. Tror inte jag kommer åka så mkt i år för det lär vara jättelånga köer men förra året när vi var där i början av september åkte jag som aldrig förr ;) har ni varit med Liseberg med barnen nån gång? Det är ju^^ en bra bit för er att åka, dom är väl lite små än kanske. Guille hade jättekul förra året, han har pratat massor om Liseberg sen dess ;) ska ni hitta på nåt speciellt resten av sommaren? Kramar!

2011-07-06 @ 23:36:57
URL: http://viivalencia.blogg.se/
Postat av: Rockmom

Våra har åxå varit vakna i en timme inatt. Man blir ju så knäckt och vet inte vad man skall göra. Borde man lägga dem i varsitt rum?

2011-07-07 @ 07:11:08
URL: http://rockmom-rockmom.blogspot.com/
Postat av: Kicki

Nej vi är inte heller noga med läggningstider på semestern. Än så länge (denna vecka ut) går barnen på dagis och fritids och då gäller läggningstiderna men nästa vecka börjar Samis semester och då kommer barnen få vara uppe längre om dom vill. Det måste ju kännas för barnen också att det är semester! Sen är det ju alltid skönt om dom sover lite längre på morgonen då också ;-)

Förstår att du blir helt färdig av att vara vaken på natten, kommer ihåg det där från när Milo var liten. Man kunde helt enkelt bli toooookig!! Speciellt när jag började jobba, då var jag så trött ibland att Sami fick några ilskna sms mitt i natten om att han minsann fick komma hem nu och ta över!! Usch vad man var trött då... Men det vänder gumman! Rätt som det är så sover dom hela nätterna, man får bara stå ut den där tiden när det är jobbigt. Sover tjejerna okej nu? Kan ju bara tänka mig hur tufft det måste vara när man har fyra barn, jag hade ju bara två att ta hand om varav Noa som sov gott nätterna igenom...

2011-07-07 @ 09:45:38
Postat av: Isaks mamma

Det hör väl sommaren till med lite oreda i rutinerna :) !

Det är väl det att man är utomhus hela kvällarna(vid fint väder förstås), på semester eller umgås socialt med vänner och familj på ett annat sätt tror jag, dagarna blir liksom förlängda på något magiskt vis haha! Sen är det ju skönt med sovmorgon...

2011-07-07 @ 10:23:26
Postat av: Melissa - Mamma till 2 prinsar

nu på sommaren har de blivit senare vi skyndar oss inte hem bara för vincent ska sova kl 7 lixom utan de får bli som de blir..men vi är inte ute å ränner hur sent som helst då heller såklart :)



2011-07-07 @ 10:27:31
URL: http://OoOMelissaOoO.blogspot.com
Postat av: mummu

Satu du vet, om dem har inte ont ,eller så, så är det bara att stänga dörren,och sova vidare,,, eller hur,,, så gjorde jag med er, ni somnade till slut,,hih. älskar er. :=))

2011-07-07 @ 23:14:03
Postat av: Taru

Va härligt att ni fått sova så länge.. :-) Tjejerna somnade sent igår men sov till 07:40 imorse.. Det är ändå bättren klockan 06 :-)

Tycker inte heller att dom behöver några tider att passa med sovning under sommaren.. Man ska kunna ha roligt och vara ute längre om man vill. Så dom får vara vakna tills dom själva vill sova.. :-)

2011-07-08 @ 12:01:00
Postat av: Karin Mamma till3

Tider? Vad är de? Är de sommarlov så är de sommarlov:)

2011-07-08 @ 21:17:17
URL: http://ungmammakarin.blogg.se/
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback