Blåbärsplock i skogen

Hello! =)

Tänkte kika in här lite snabbt innan sängen kallar. Jag och Andres har precis tittat på "Snabba Cash" och tagit det lungt, därav dåliga bloggandet...
Igår kom Micael (Andres son) och sov över, dom tittade på fotboll (Uruguay spelade) så tjejerna fick sova nere med mig. Jag tror att jag väckte dem när jag pratade i sömnen på natten...

Igår gick jag och barnen till skogen här bredvid oss med Puua och Emma och plockade blåbär.
Jätte mysigt att gå i skogen tycker jag. Jag skulle vilja bo i skogen! Men ändå ha ganska nära till allt, för jag kan bli lite feg annars och få för mig en massa läskigheter, hahaha...

Tjejerna hade med sig hinkar som vi fyllde på med blåbär. Ju mer vi fyllde, desto mindre var det i hinkarna varje gång. Dom åt sig mätta på bären så fort vi fick i några!
Och såklart ramlade lilla busfrön Vanessa så att hon välte hela hinken inte en utan TVÅ gånger. Och så ramlade hon två gånger till, men då utan hink... Hon är så klumpig...

Så vi fyllde på så mycket vi orkade, och sen hittade vi en massa smultron också! Jätte goda!
Jonathan tyckte om dem och ville äta allt. Världens liv när han inte hade några kvar...
Nästa gång ska vi ut utan barnvagn så att man kan gå in i skogen mera...

Vanessa, Emma & Nicole

Några blåbär finns i som Bessa tänker äta upp...

Hon har hittat ett riktigt bra ställe där hon satte läger och åt sig mätt medans Puua kämpade med att fylla hennes hink...

Nicole kunde plocka själv och var så duktig!

Paita ja Perse

Who, me??

Puua gjorde en visselpipa till Emma som hon gick runt med och visslade

Puua plockar smultron


Idag kom min kära Mamma hit och hjälpte mig baka en blåbärspaj! Mmm, va gott!
Kiitos Mamma! Senare idag när vi gick till Mummu & Puua så hade jag med mig paj till Puua också.

Nähhep. Nu ska jag lägga in några försenade bilder till Mitt I, och sen sussa!
God Natt!


Kommentarer
Postat av: Helena

Oj, är blåbären redan mogna? Här får vi nog vänta nån vecka till skulle jag tro. :)

2011-07-06 @ 00:20:15
Postat av: Taru

Va mysigt! :-) Daniella och Jullan var också i skogen här och plockade blåbär och smulton med Mummu men det var så mycket mygg då.. Daniella blev myggbiten både i benen och pannan.

2011-07-06 @ 08:05:15
Postat av: Linda - 3barns tvillingmamma

Åh vad gott!

Allt bra?

Här är allt bra! Springer och jagar småtjejerna hela dagarna! :-)

Kram

2011-07-06 @ 08:54:54
URL: http://lindabt.blogg.se/
Postat av: Smsa Låna

För en gångs skull lärde jag mig något genom att läsa en blogg. Det är inte alltid man gör det direkt, tack för att du lägger ner din tid på att blogga :D.

2011-07-20 @ 15:25:53
URL: http://smsalåna.nu
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback