DRÖM boende

Hello!
Den senaste timmen har det badats, ätit mat, barnen har fått sina hostmediciner och nu sover dem.

Jag sitter en stund här vi datorn och letar efter vårat Drömhus på nätet, men den har inte dykt upp ännu.
Är så sugen på att flytta!
Tänk er....
Ett fint hus- stor öppen planlösning mellan kök och vardgasrum (gärna med en braskamin)
Stort badrum/wc med bastu med plats för vår stora bubbelkar.
STORA sovrum, med plats för olika myshörnor för barnen...
Och ett eget uteplats/trädgård där man kan grilla och barnen kan vara ute och leka..
Is that to mutch to ask!?

Men vårt Drömhus dyker ju aldrig upp, och ändå sitter jag här hela tiden och spanar in, men alltid har det varit något som inte stämt överrens med hur jag vill ha det..
PRISET är väl det som oftast inte stämmer överrens med hur jag vill ha det (daah) men även planritningen och läget.
Rummen är oftast alldeles för små, och de går ju inte eftersom våra barn delar rum, två och två.

Men jag tror att det skulle bli en bra investering i framtiden: Ett eget hus.
Här vi bor (hyresrätt) har vi dyr hyra, så det känns lite dumt och bortkastat...
Men, vi trivs bra här i området, så det är ingen panik. Men jag har ju letat i 3-4 år efter vårt Drömboende och vi har vart på visningar som varit intresserade, och innan visning så har jag ju redan "flyttat in i varje hem" i mina tankar. Jag har t om tänkt hur jag skulle möblera...
Jag har målat upp värsta bilden på huset, men sen kommer visningen och då har det vart något som inte såg ut som på bilderna. Har ni sett hur bra förmåga dem har att fota så att ett rum ser 3 gånger så stort ut än vad den gör i verkligheten??

Jag förundras över folk som bestämmer sig för att leta efter hus/lägenhet en dag, och nästa vecka flyttar de redan in! How did that happen... Jag får väl fortsätta leta och hoppas att någon dag hittar vi ett drömboende, som är perfekt just för vår familj...
Vi hittar det nångång. Hoppas jag.
Tills dess får jag köpa lotter så jag blir mång miljonär och kan välja och vraka!

Hur ser ert drömboende ut?
Bor ni kanske där nu?

Nu ska jag ta ett varmt bad och läsa lite medans jag mumsar i mig något gott.
Svara gärna på frågorna där uppe!


Kommentarer
Postat av: Hanna

Haha jag är en sådan där som letar hus en dag och flyttade in veckan efter ;)

Sambon frågade vad jag tyckte om ett hus, och det var väl fint, vi åkte på visning och veckan efter skrev vi på kontraktet!

Kanske inte direkt var mitt drömhus, men nu när vi bor här, så ÄR det verkligen vårat drömhus, passar oss helt perfekt!

Tror man ibland inte riktigt vet vad man vill ha (fastän man i huvudet har målat upp sitt hus, så kan det vara ett helt annat man egentligen vill ha!)

Lycka till med husletandet!

2011-01-26 @ 22:46:45
Postat av: Karolina nordling

Vi skulle ju bo grannar haha... Jepp och ja e likadan, renoverat & möblerat klart innan visning!;)

2011-01-26 @ 22:47:38
URL: http://Www.karolinanordling.com
Postat av: sofie

HEEJ satu!



Vad glad jag blir taack jag tar den för 400 :-

Är ni hemma i veckan skall kolla med Gubben och hans arbete så jag får skjuts till er.

Jätte glad

Idag har vi setat på akuten hela dagen fått massvis med hjälp pga Leos astma .. iproppad av starkare preparat Betapred, som vi inte får ha hemma. Samt att Lille Leo svimmade mitt i allt!!

Inte kul

2011-01-27 @ 00:24:45
URL: http://www.kidsensmamma.blogspot.com
Postat av: Anonym

bygg eget kankse blir billigast??



varför måste barnen dela rum?

2011-01-27 @ 05:37:03
Postat av: Tanna

Jag drömmer om ett lagom stort hus, stort fint kök, stort badrum, minst 2, några mysiga rum.... Ett dubbel garage.. Stor tomt med pool... Men sånna hus finns inte ( iaf om mman inte äger massa cash).. Sambon vill inte bo i hus, jag vill... Så vi funderar på att flytta till radhus sen, så får båda lite som dom vill..

Kram

2011-01-27 @ 07:47:28
URL: http://tannaodevil.blogg.se/
Postat av: Taru

:-) Va roligt! Tjejerna kommer bli jätte glada!

Kram

2011-01-27 @ 08:44:50
Postat av: Anna - Mamma till 2 små troll :)

Drömhus? Stort sovrum. barnen har egna sovrum + ett gemensamt lekrum som är stort. Trädgård så barn & hundar får härja fritt :)

2011-01-27 @ 09:42:19
URL: http://tokmamma.blogg.se/
Postat av: Susanne Hallqvist

Hallå! Kan verkligen hålla med om detta! Letar också efter drömhuset men mina drömmar överensstämmer inte riktigt med prislappen :( Skulle gärna vilja ha en stor sekelskiftsvilla (fyra sovrum) som gränsar till skog, men den ska ändå ligga så centralt att man kan promenera till stan. Svårt det där att få ihop det :)

2011-01-27 @ 10:15:10
URL: http://susannehallqvist.blogg.se/
Postat av: Lotta

Vi bor absolut inte i vårt drömhus utan i en gammal hyreslägenhet där även möblerna är hyrda så vi äger inte nåt (förutom mattorna och några lampor ungefär). Jag funderar nästan aldrig på något drömboende heller för det är så väldigt avlägset just nu, men om 10-15 år kanske? Hoppas ert drömhus dyker upp snart!

2011-01-27 @ 10:45:39
URL: http://viivalencia.blogg.se/
Postat av: mummu

Dröm hus allafall på sommaren vallavägen 111 hih,,,

2011-01-27 @ 11:20:02
Postat av: Anna med 4prematurer

Man kan tala om slott, man kan tala om hur många rum man ska ha...



Mitt drömboende är den lägenhet jag bor i nu. Det kändes som mitt hem redan första ggn jag såg den trotts att en man fortfarande bodde här.



Så mitt drömboende är min lägenhet där jag känner att allt är rätt, där jag mår som bäst o där jag får bo med dem jag älskar mest..min familj.

2011-01-28 @ 12:32:56
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback