Fredag och sjuka barn

Fredag idag och alla barnen är snuviga och hängiga. Speciellt Nicole som var hes när hon vaknade...
Jag får gå runt och torka alla snuviga näsor och bära, bära, bära.... och trösta gnälliga tjejer...
Vi har bara vart hemma idag, ätit och tittat på filmer.
Och det ska fortsätta så, för vi ska inte dra barnen ut nånstans, dem får vila upp sig idag.
Jag och Andres ska till affären och handla hem en massa gott medans Mummu & Puua kommer hit.
Ute börjar det mörkna redan... myspys dags snart alltså, dvs att jag får tända ljus här och där.
(Ingen har nog missat att jag älskar tända ljus)

Både tvätt och diskmaskinerna är på, hur kul var det, när jag hade torktumlat en massa kläder tidigare idag, och när jag skulle ta ut dem så märkte jag att det var en bläckpenna i torktumlaren som hade läckt ut bläck på alla kläder?!!
Det är bara att tvätta om allting. *Suck*

Imorn ska vi på syrrans födelsedagsfika, fast hon fyller ju först på måndag. Har ni kikat på hennes blogg förresten, om hennes träff med Maria Montazami?? www.karolinanordling.com
Hehe, coolt, jag tycker hon är så rolig och grym!

Nä nu ska jag vänta på att Andres kommer hem från jobbet, Nicole sitter och tittar på Emil och grabbarna leker på golvet. Danilo har börjat säga "Mamma!" nu, medans Jonathan bara säger "Pappa". Bessa sitter här på mitt knä och vill kramas och bli buren hela tiden. Jaha, där åker tofsarna igen...

Gotta go!

Ha en mysig fredag!
Kramar från familjen Gonzalez

Kommentarer
Postat av: Caroline

Vad jobbigt att barnen är sjuka, hoppas dom kryar på sig!



Ja, det skiljer i vikt på dom. När dom föddes så skiljde det ca 400g på dom, men nu har den minsta gått om och väger 1,2kg mer.

2011-01-21 @ 17:06:19
URL: http://carr0n.blogg.se/
Postat av: Liz

Hej Satu!

Vad underbart att dom har borjat saga mamma och pappa!!! Sager dom det pa svenska eller finska? Isabella sa Mamma jattetydligt flera ganger nar hon bara var 5 manader, men det var val mer tillfallighet och tur...:) Annars har det varit tyst med ord tills for ett par dagar sedan da det ar mycket prat mamamamadadadadagagagaga....sa det borjar sa smatt!! Hoppas barnen kryar pa sig! Kram

Postat av: Jessica

Hej Satu!

Jag måste säga att din blogg är lika bra som vanligt =)

Jag undrar om dina tjejer har hål i öronen och om dom har det hur gamla var dom när ni gjorde det?

Jag har ju en liten tvilling kille och en liten tvilling tjej på snart sex månader och tycker det e sååå gullit med hål i öronen men alla runt omkring har ju fördomar som vanligt :(

Ha det bäst så länge och trevlig helg

Kram Jessica

2011-01-21 @ 20:33:01
URL: http://www.twinmombabyboo.blogspot.com
Postat av: Anna med 4 prematurer

Hoppas ni kryar på er!!



Ser ut som om Bessa skelar lite? eller ser det bara ut så på korten?.... Elsa skelade lite till en början o nu gör hon det massa, så vi går på ST Eriks Ögonsjukhus med henne... om bessa skelar, är det bra o kika det i tid, för då hinner de fixa det....



OM hon nu skelar dvs =)



kramis

2011-01-21 @ 21:34:14
Postat av: Karolina Nordling

hoppas alla kryar på sig snart! Pusu beso

2011-01-21 @ 22:15:42
URL: http://www.karolinanordling.com
Postat av: emma gilbertsson

Orka inte ha den pressen att blogga , ej tiden heller få jag plugga , jobbar och familjen och tränar

2011-01-22 @ 12:03:04
Postat av: emma gilbertsson

krya på

2011-01-23 @ 12:13:42
Postat av: Taru

Stackarna! Hoppas dom mår bättre idag?

Kram

2011-01-23 @ 14:59:57
Postat av: Linda

urs då skruttisar...krya-på-er kramar från mig och mellipelli

Puss på er alla gullrumpor <3

2011-01-23 @ 20:09:21
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback