This is gonna be a looong day

Denna dag har jag ftt hjälp av Felicia och Puua som kom imorse och stannade till klockan tre...
Det har busats (kuddkrig som alltid), lagats lunch och sovits.

Nu är Nicole övertrött (redan!) efter att ha busat på soffan och fått grabbarna asgarva åt henne, så ramlade hon nerför soffan. Det var fullt av kuddar under så hon slog sig ingenstans, men eftersom hon är trött så började Drama Queen fasonerna igen...
"Wräääää, jag vill ringa till pappaaaaa!" "Mä haluun mennä pappalleeee" Ja, ni fattar...
On and on again.

Jag önskar att klockan var så sent att det var dags att bada och lägga barnen. Och det har jag dåligt samvete för... Men det finns verkligen inget att göra, och ut vill jag inte ta mig just nu, inget bra väderlag att köra vagnen med sido vagnen för jag kommer inte fram nånstans. Och vart skulle jag ta vägen ändå?

Grabbarna sitter och leker, Bessa går runt med omaka par skor på fötterna med bar rumpa och Nicole tittar på Muumin och kommer ihåg lite då och då hur synd det är om henne. Tröttisen.
Jag är bara trött. Kanske ska ta och koka lite kaffe så man får lite energi för att orka dessa timmar som är kvar innan läggdags? =)

Ni som är hemma, vad gör ni en dag som denna??

Nu kom Nicole och säger att hon vill ha myspys? Hmm.... Hon vill ta fram vindruvor, Smurfdricka och Puua??
Bessa sitter i köket och säger hejdå till mig, för nu ska hon till Mummu och Puua!

This is gonna be a loooong day...

Kommentarer
Postat av: Rockmom

Styrkekramar till dig!!

2011-02-28 @ 16:14:23
URL: http://rockmom-rockmom.blogspot.com/
Postat av: Anna - Mamma till 2 små troll :)

Låter som min dag fast jag har bara haft 1 barn och den andra på dagis 6h men just nu känns det som om Alexander har varit flera hundra bebisar :) Tur att sambon kom hem tidigare!

2011-02-28 @ 16:45:37
URL: http://tokmamma.blogg.se/
Postat av: Angelica

Jo han är mycket bättre idag än vad han var under natten. Men det konstiga med honom är att han (nästan) alltid mår bra under dagarna och den framåt kvällen/natten får han upp mot 40 graders feber när han är sjuk, och sen på morgonen är det helt borta igen. Jätte konsigt. Ja sommar och vår vore underbart nu, kunna gå ut i en tunnare jacka. Åå vad skönt det vore :)



Inget att ha dåligt samvete för att vilja att tiden ska g lite fortare. Det är skönt med lite ensamtid på kvällen och det är någon man ska unna sig :) När det är tråkigt ute brukar vi antingen baka eller städa (jag har en grabb som älskar att hjälpa till med städning :))



hoppas du/ni fick en trevlig dag ändå! :)



Kramar!

2011-02-28 @ 16:56:41
URL: http://flisaflikka.webblogg.se/
Postat av: Niikki

Äh det är inget att ha dåligt samvete över, ibland när Caspian har varit extremt jobbig kan jag känna likadant. Och tror nog alla föräldrar gör det ibland.

Dom vet inte säkert varför Caspian kom förtidigt, men det finns två saker som dom säger kan vara anledningen. Det ena är att min kropp inte klarade av att gå en hel graviditet ut, det andra är att det är ärftligt. Min pappa föddes förtidigt 6 veckor, min bror fick sin son 6 veckor och hans tjej som är gravid just nu fick läggas in v 30 för att hon började öppna sig och få värkar. Min syster födde förtidigt 5 veckor och sen jag. Har du fått någon förklaring varför dina barn har kommit förtidigt? Kram

2011-02-28 @ 18:38:24
URL: http://mammaniikki.blogspot.com
Postat av: Tanna

Fick bf ändrat bara med två dagar, från 19 juli till 17 juli. Åt rätt håll ;)

Ja det måste vara kämpigt ibland med fyra småttingar.... Om några år undrar du vart tiden tog vägen och saknar alla "bråkiga" dagar ;)

Kram

2011-02-28 @ 18:53:44
URL: http://tannaodevil.blogg.se/
Postat av: Sandra med fyra

Öppna förskolan eller kyrkans öppna fsk är min räddning!

Finns det inte ngt sådant i närheten? De som jobbar där brukar alltid hjälpa till lite med fika, leka med barnen etc. Roligt för barnen att se andra barn och andra leksaker och roligt för mig att se andra vuxna;)

2011-02-28 @ 19:26:43
Postat av: Helena

Håller med Angelica här ovan, man får längta tills nattningen är gjord och man får lite egentid. Alla dagar är inte roliga o lätta.

När dottern var liten o hade sina dåliga dagar brukar vi rulla ut ett jätteritpapper som täckte nästan hela vår hall och rita o måla med pennor o vattenfärg. Det tog jätelång tid att fylla papperet och var kul att göra tilsammans,och det glada humöret brukar komma fram ganska fort då. När det var klart satte vi upp den med nålar på väggen i trappen. Sen nästa gång vi gjorde en så bytte vi ut den mot en nästa. Annars brukar vi bygga kojor o mysa ihop oss i och läsa böcker tillsammans. Jättemysigt.

Nu är hon ju 13 o vill mest vara i fred när hon blir på dåligt humör och då kryper hon ner i sängen och liger där. Efter ett tag när hon lugnat sig brukar jag gå in till henne o krypa ner bredvid henne och så ligger vi där o myser. Det uppskattar hon fast hon inte vill erkänna det, men det märks ju på henne. :)

Hoppas du får en lugn skön kväll nu.

2011-02-28 @ 19:30:42
Postat av: Annica

Hej!

Jag hittade till din blogg när jag googlade tvillingstol, för jag letar nämligen efter en tvillingstol till mina tvillingar. Tycker att idén med att dom ska sitta ihop vid bordet är jätte gulligt. Har ni gjort eran själv helt o hållet eller köpte ni den någonstans?

Hälsingar Annica

2011-02-28 @ 20:00:48
URL: http://headupandfeetsdown.blogg.se/
Postat av: Karolina nordling

Hihi.. Ge lite pommes frites till Danilo så blir han glad! ;)

2011-02-28 @ 20:50:01
URL: http://Www.karolinanordling.com
Postat av: Linda BT - 3barns tvillingmamma (tävling pågår)

Ja dom små har verkligen sina ideer... Amanda är likadan, hon har ju varit på sportlov nu i 1½ vecka och nu går det inte att underhålla henne längre, dagis imorgon! :)

Ibland tappar man tålamodet, allt hänger ju på om man själv fått sova och hur man mår! Så det är ok!!



Stor kram!!!

2011-02-28 @ 21:20:07
URL: http://lindabt.blogg.se/
Postat av: Sofie

Åh, såna dagar har jag också... och man får önska att det blev kväll snart.. ;)



Angående din fråga hos mig: Jo, det betyder att man inte har något eller bara lite pigment i huden och håret! Det gör också att dom har nedsatt syn, och det kan variera väldigt från fall till fall, det är det vi håller på att utreda bland annat, när barnen vill samarbeta och låta dom testa deras syn. :) Och du får gärna fråga, det gör absolut inget!!

2011-02-28 @ 21:58:08
URL: http://minaunderbaraskitungar.blogspot.com/
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback