Visning nummer 2 & Dagis funderingar...

Idag har vi vart ute en massa.
Bland annat så hade vi en spontan play-date med Taru och hennes tjejer Daniella och Julia. Mysigt för barnen att leka med varandra och att jag & Taru kunde prata om allting.

Idag fick jag även med mig Andres på den där lägenhetsvisningen !!!
Det visade ju sig att han känner killen som bor där nu. (han verkar känna alla!)
Idag ringde den där killen och sa att någon redan lagt fram en bud, på flera hundratusen mer än utgångspriset, fast budgivningen skulle börja först imorgon. IT SUCKS!
Det är ALLTID så! Om man ser något man gillar på nätet, och väntar på visningen, och sen nästa gång man går in står det "Såld innan visning"- man hinner liksom aldrig med! Allt går innan det ens börjat...
Och det är såå jäkla tråkigt eftersom jag verkligen gillade den här lägenheten. Mycket!
Jag tyckte t om om den ännu mer efter dagens visning.
Den hade varit så perfekt för oss... Hela planlösningen, utrymmet, location.... Åh, jag vill inte ge upp den ännu.
Jag hoppas att Andres gillade den lika mycket som jag, för då kanske det finns hopp ändå.

Hoppas, hoppas hoppas !!!!


Vet ni förresten vad det är för dag imorgon? Tisdag- dagen då min lilla docka ska till dagis, helt utan sin mamma och pappa eller någon annan som hon känner.
Jag har förberett henne, och hon verkar OK med våran plan.
Hon ska ju inte vara där så länge heller, jag ska hämta henne direkt efter lunch, innan dom ska lägga sig för vila.
Jag hoppas verkligen inte att hon ska bli alltför ledsen och känna sig övergiven. Jag kommer säkert gråta hela vägen hem, mesig som jag är...
Jag lovade att jag och Vanessa ska hämta henne sen, hon blev så stolt.
Vanessa går fortfarande runt med de där pärlorna som Nicole gjorde till henne på första dagen på inskolningen- hon vägrar att ta av sig dom! På kvällen så MÅSTE hon ta av sig den, men då vill hon hålla dem i handen, stackarn...

Tänkte på en sak.... Jag skäms att tänka tanken, men är jag hemsk om jag funderar på att byta dagis?
Det var några saker med det här dagiset som jag inte riktigt gillade, som jag inte är så nöjd med.
Jag har ett annat dagis i huvudet som låter så mycket bättre just nu.
Ja, huvudsaken är ju att Nicole är nöjd- hör man hela tiden, men vi- föräldrar ska ju känna oss lika trygga??
Det är VI som för hennes talan, hon har aldrig gått på dagis, hon vet inte hur det "ska" eller KAN vara.
Det är vi som ska se till att hon går på den bästa.
Jag noterade några grejer som jag inte var så nöjd med.. Hmm...
Jag funderar vidare. Och ger denna dagis en chans.

Är det OK att byta dagis om man inte känner sig nöjd?
Heeelp!

Hur som helst är allting är förberett för imorgon. Hoppas att denna vecka bara har goda nyheter att komma med!
Väntar ju på svar från viktiga ärenden...

Nu är det film-time, dags att ta fram vindruvorna och mysfilten!
XXX 000


Kommentarer
Postat av: -Santsu-

Voi blääh,toivotaan että saisitte ostettua sen asunnon!!! Asuntokauppa on aika rankkaa ja varsinkin jos löytää jonkun helmen.Nyt vaan puhut ja kehut paljon asuntoa niin eiköhän Andreskin tykkää siitä pian!!



TOTTAKAI voit vaihtaa päiväkotia kysehän on sun tyttärestä ja teidän halusta!! Eihän sitä voi jättää lastaan hoitoon jos itsellä on vähänkin epäilevä olo!! Äh,älä murehdi.. Ihanaa että haluat Nuken parasta. Ihana äiti..

Mulla on ainakin tositosi tarkkaa mihin lapseni laitan. Pojat nyt ei oo ollu mutta tytöt silloin kun olivat pienempiä!!



Toivottavasti Nukke viihtyy hyvin huomenna ja anna kyyneleiden vain tulla kun kävelet pois päiväkodilta,onhan se sinullekin ISO asia.

Tsemppiä ja paljon haleja Satu!!!



VOi kääk,mä melkein jo itken täällä kun jännittää ihan hirmusti teidän puolesta!!!



2011-08-29 @ 22:37:51
Postat av: Karolina Nordling

Ja lägenheten hade varit perfekt!:(

2011-08-29 @ 23:08:19
URL: http://Www.karolinanordling.com
Postat av: Lotta

Trist med lägenheten! Kan tänka mig att det rör sig om ganska stora summor där uppe i sthlm. Det låter lite opraktiskt med två plan som ni har när man har småbarn, hoppas det dyker upp fler chanser! Och det går säkert bra på dagis! Tror inte det är så lätt att byta men ni får nog ge det ett tag! Mycket på guilles skola är ren katastrof men det finns inga platser någon annanstans så det är bara att gilla läget.. HÅller tummarna för att han får en bra fröken nu iaf, nästa torsdag börjar det. Vad är det för andra viktiga ärenden på g då? nyfiken kramar!

2011-08-29 @ 23:18:44
URL: http://viivalencia.blogg.se/
Postat av: Rockmom

Klart att du skall byta om du inte är nöjd!

Det ät viktigt att barnen trivs OCH att föräldrarna tryggt kan lämna bort sina barn

(Och det vet jag efter att ha jobbat inom barnomsorgen i 11 år..)

2011-08-30 @ 05:25:28
URL: http://rockmom-rockmom.blogspot.com/
Postat av: anna-karin

vad var du inte nöjd med?

2011-08-30 @ 08:44:48
Postat av: Marie

Hoppas ni får chansen till lägenheten, visst går det att byta dagis, men då får man börja om med inskolningen igen, om man inte är nöjd med något som skola, förskola, dagis eller fritids, så är det bästa att först prata med personalen och sedan ledningen och ta det den vägen, för annars så finns det ju ingen chans för dagiset att ändra på det som kanske tycks vara fel av föräldrarna, att kommunicera är alltid det bästa i första hand och om det inte hjälper så då kan man fundera på att byta, men alla får ju göra som de själva vill, men jag skulle först prata med personalen. Kram Marie

2011-08-30 @ 08:56:44
URL: http://mariesvovvar.blogspot.com
Postat av: erika

Självklart får du byta dagis om du inte är nöjd. Men det kan vara värt att ge det en chans. Jag kände likadant med vårat frånbörjan, men nu känns det jätte bra! Tror att det var min rädsla att lämna ifrån mig henne som var problemet.. Visst är det hemskt med alla höga priser i Stockholm.. känns så hemskt att dom börjar budgivningen med en summa som kan vara så mycket lägre än det blir i slutsumma :-(.

Kramar

2011-08-30 @ 10:05:34
Postat av: Melissa - Mamma Till Vincent&Linus

självklart kan man byta dagis om man inte är nöjd du ska ju inte ha dina barn på ett ställe du inte är nöjd med :)

Kram

2011-08-30 @ 11:02:17
URL: http://OoOMelissaOoO.blogspot.com
Postat av: Anonym

Självklart ska du då byta!!! Vad är du inte nöjd med? Hoppas ni får lägenheten!

2011-08-30 @ 12:42:17
Postat av: Karin

Tycker någ du ska ge dagiset en chans, prata med dem.

Men funkar de inte byt så tidigt som möjligt eller efter Jul och inte mitt i terminen, de är mitt tips.

Hoppas lgh blir er. ;)



Jo Vendelas inskolning gick kanon, o när vi lämnade henne så ville hon ha ut oss så fort som möjligt.



Lycka till!!

2011-08-30 @ 16:41:15
URL: http://ungmammakarin.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Håller tummarna för att ni får lägenheten!!



Stora Nicole, hon ser så stolt ut=) Klart ni kan byta om det inte passar er men det kan ju ta ett tag. Ni får kanske ge det lite tid, kan ju kännas bättre snart.



Kramar

2011-08-30 @ 21:17:17
URL: http://albinsmamma.devote.se
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback