Inskolning, Dag 2

Halloj!

Andra dagen med inskolningen gick också bra!
Hon är en duktig tjej, Nicole.
Idag försökte jag gå och sätta mig en bit ifrån henne så att hon skulle vara lite mer själv, och det gick bra. Sen kom hon efter en stund ändå. Igår hade jag sagt till hennes fröken att hon inte tycker om fisk, och idag var det fisk till maten och gissa vem som åt upp hela fisken? Fast jag sa förståss att det var chickybits sen. Först sa jag att det var fisk, men det tyckte hon var alldeles för tokigt, så det kunde hon ju inte äta. Hahaha...

Idag somnade hon t om vid vilan! Först var hon ledsen och ville ringa sin pappa, sen saknade hon Vanessa och sen slocknade hon. Jag låg bredvid såklart.

Nicole på väg till dagis.
(Denna cykel gav vi till dagis så att alla barn kan ha nytta av den, eftersom ingen använder den här.)

Zzzzz.......


Och sen gick vi till frissan ju. Suck.
Han klippte av över 30 cm av håret, vilket jag hade förväntat mig, eftersom det var så slitet och fult.
Det kändes helt OK.
Sen var det kruxigare med färgningen... Han fick först lägga in rött så att håret inte skulle bli grönt, och så gjorde han slingor och satte in färgen. När han tog bort den först så var mitt hår just- lila.
Fick en stor klump i magen, men jag sa till honom sen... så han försökte fixa och dona och lägga nånting där för att ta bort det. han fick bort det lila, men ändå är jag inte nöjd med färgen.
Vi satt över 2 timmar och fixade, så jag kände att jag inte orkade. Min mamma och syrra var där med alla barnen och allt. Han fönade håret och sa att det kan kännas ovant eftersom jag var så ljus.

Men det känns inte alls bra. Inte alls. det är inte det att jag är ovan med ny färg, det är det att jag inte tycker om färgen över huvudtaget! Känns jätte jobbigt!
Varje gång tänker jag att det ska kännas lite bättre nästa gång jag tittar i spegeln, men det gör inte det.
Känns helt fel. Det var inte såhär jag ville ha det, det var inte såhär jag hade tänkt mig.

Och det kändes ännu jobbigare att se Andres min. Han gillade det inte alls. (bild på håret finns på min syrras blogg: www.karolinanordling.com)

Får se om jag kan få en ny tid imorgon...

Imorgon är det sista inskolningsdagen med Nicole. Och sen har hon lång ledigt fram tills tisdag!
Nu ska jag deppa över mitt fula hår över en påse godis.
Chao!


Kommentarer
Postat av: Helena

Var in och kikade på din frisyr på din systers blogg och det blev ju jättebra! Du blev en helt annan tjej ju, känner dina barn igen dig nu? :)

Måste ju fråga vad du vill ha för färg, mörkare eller rödare...eftersom du inte var nöjd. Tror du skulle passa i mörkbrunt, kanske med lite inslag av rött i, om du nu måste ha en annan färg. :)

Tycker inte du ska lyssna på vad Andres tycker,(inte helt iaf) det är DU som ska gilla det och vara nöjd.

Kram

2011-08-24 @ 22:39:02
Postat av: Marie

Hej, såg bilden på din syrras blogg och jag tycker att du blev jättefin i både färg och klippning, men det är ju du själv som ska trivas med ditt hår, hår växer ju alltid ut, men färgen är ju viktig så man känner sig nöjd, så du går också på Satch och klipper dig, det gör jag med....jag går hos en och samma ,går hos Elvir, han är jätteduktig, kan mitt hår bäst...kram,.

2011-08-24 @ 22:49:48
URL: http://mariesvovvar.blogspot.com
Postat av: Nathalie

Hej vännen! Va skönt att det går bra med inskolningen. Men bara några dagar?? Kommer inte ihåg hur det var med Albin men det var minst 1 vecka på hans dagis.



Du blev ju visst jättefin i håret!!Du passar jättebra i det.



Nu måste jag sova så jag orkar upp imorgon, ha det så bra!



Kramar

2011-08-24 @ 23:17:19
URL: http://albinsmamma.devote.se
Postat av: Lotta

Du blev jättefin ju!!! kanske kan du lägga i lite ljusa slingor? jag har ungefär sån hårfärg som du har nu och jag har gjort ljusa slingor några gånger det sista nu, då ser hela håret ljusare ut, och det "ljusar" upp ansiktet också. men jag vet hur det känns, jag drar mig verkligen för att gå till frisören för man känner sig alltid så konstig efteråt.. men nästa vecka ska jag faktiskt gå och klippa mig för mina toppar är riktigt trasiga och fula. upp med hakan nu, du kommer bli toppenfin imorgon, lite ljusa slingor i så blir det super! kramar :)

2011-08-24 @ 23:17:25
URL: http://viivalencia.blogg.se/
Postat av: Karin

Härligt att de går så bra för henne. :)

2011-08-24 @ 23:30:55
URL: http://ungmammakarin.blogg.se/
Postat av: Mika

Du passa jätte bra i kort hår det var jätte fint fast färgen va bara lite konstig men försök färga del ite mörkare de skulle nog bli snyggt:D

2011-08-25 @ 00:02:00
Postat av: Liz

Satu-

det blev ju inte alls sa illa som du tycker! Klart, det blev en riktig forandring sa jag haller nog med din frisor om att det kanns extra ovant for dig med bade kort och annan farg. Men ska jag vara arlig, sa ar det mycket snyggare med lite mer "normal" blond och inte blekt som du hade..Ser sa mycket friskare ut och jattefint!! Kanske att du kan fa in en lite morkare ton och sen kanske gora lite olika slingor som inte sliter lika mycket. Jag brukar gora 2-3 olika toner av slingorna for att det ska blandas och se mer naturligt ut an "randigt blont". Deppa inte!! Andres ska vara glad over att han har en sa snygg fru! Stor kram!!

2011-08-25 @ 00:50:56
URL: http://m
Postat av: Mamma till 5

Snälla lilla du.Ditt hår är jätte fint nu!! Lova o svär :) ser mycket naturligare ut med denhär färgen o Andres älskar nog dig hur du än ser ut!

2011-08-25 @ 04:08:10
Postat av: Karolina Nordling

Även om du är ovan med färgen så vänta nån vecka för de kommer att försvinna ganska snabbt eftersom håret var så behandlat. ! Färga inte än, så att du inte bränner mer hår..:(

2011-08-25 @ 06:59:54
URL: http://Www.karolinanordling.com
Postat av: Anna Köhler

såg bilden inne i din systers blogg :) skrev där att jag tycker du blev jättefin i håret, men det är du som ska vara nöjd också

2011-08-25 @ 07:51:56
URL: http://www.annakohler.bloggplatsen.se
Postat av: Angelica

Frisyren var jätte fin, men förstår om du inte är nöjd med färgen. Den såg lite "sliten" ut kanske. Men självaste frisyren var ju skitsnygg och passar dig jätte bra! Du kanske ska lägga in lite ljusa slingor :)

2011-08-25 @ 08:44:10
URL: http://flisaflikka.webblogg.se/
Postat av: mummu

Satu som jag sa du blev jätte fin ihåret,hela du ser mycket friskare ut,Men jag ringer till dem idag och bästeller en nu tid eftersom din telefon är döv,,, hih.Rakastan.

2011-08-25 @ 09:05:57
Postat av: Sofie

Det blev ju jättefint!!! Det är bara för att du är ovan. Tänk nu på att det viktigaste är att ditt hår blir friskt, sen kan du göra som du vill med det igen. :)

2011-08-25 @ 09:23:12
Postat av: Helena

Såg jättefin ut i håret! Du passade superbra i kort hår oxå:)

Kul att det går bra med inskolning, vi tänkte skola in Isa på dagis i Januari om vi får dagisplats.. Måste börja jobba igen!:/

Med mig är det bättre, lite förkyld men slipper feber iaf, skönt!!:) Kram till er

2011-08-25 @ 11:08:22
URL: http://familjenlever.blogg.se/
Postat av: Pat

Ditt hår blev mycket snyggare!!!

2011-08-25 @ 11:33:33
Postat av: boosse

Frisyren blev jättefin men jag förstår vad du menar med färgen. Jag vet inte om det är ljuset med det ser lite grått ut. Om det går att ljusa upp det lite eller färga mörkare skulle det nog bli så fint. Du passar jättebra i kort!

Roligt att det gick bra på förskolan idag också :)

2011-08-25 @ 18:00:39
URL: http://boosses.blogg.se/
Postat av: Isaks mamma

Vad skönt att det går så bra för Nicole på dagis! Hon ser så stolt och glad ut på cykeln när hon är på väg dit :). Jag tycker att det låter skönt att ni är där hela dagarna istället för att komma en timme om dagen typ och dra ut på det i två veckor, då handlar det ju mera om att man ska vänja dem vid att mamma/pappa ska gå ifrån dem, eran typ av inskolning gör ju att de hinner vänja sig och knyta an till personalen innan man lämnar dem. Ska gå in och kolla på ditt hår nu, men hoppas du fått tid att komma tillbaka till frisören och fixa det, så att det blir den färgen du vill ha!

Kram

2011-08-25 @ 19:05:36
Postat av: Emma

vad snälla ni är som gav cyklen till dagis!!!



Hur kommer de sog att Nicole först bäörjat dagis nu?? När ska dina andra barn börja:)? Kram

2011-08-25 @ 19:59:29
URL: http://www.mammatillbenjamin,blogg.se
Postat av: erika

Du blev super snygg vännen!! Passar jätte bra i den längden på håret och sen tycker jag att du passar så otroligt bra i lite varmare färg i håret. Tycker inte du ska färga igen, säger som din syster, vänta ett tag och se hur det blir sen. Du är så vacker gumman!!! Kramar i massor!



Så kul förresten att det går bra för dockan på dagis! Jag känner samma som dig, fast för oss är det ju inget val nu, måste lämna båda barnen på dagis när vi jobbar :-( Men barnen trivs jätte bra! Kram igen :-)

2011-08-25 @ 20:13:51
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback