FÖRSTA dagen på inskolningen!



Vill börja med att tacka er alla för de fina kommentarerna ang dagis starten för Nicole, ni är verkligen toppen, helt underbara människor som tar er tid att peppa och ge kloka råd till oss! Tack!

Idag var jag och Nicole på hennes första inskolningsdag på dagis.
Så fort hon vaknade så ville hon gå dit och var så glad över sin nypackade väska.
Hon bar sin väska hela vägen till förskolan själv.

Min fina "lilla" dagis-tjej!


Hela dagen gick jätte bra!
Vi var ute först, Nicole ville dock ha mig nära hela tiden, några korta stunder stack hon iväg och lekte med sina nya kompisar, men sen kikade hon att jag ändå fanns kvar.
Efter ute vistelsen var det dags att gå in, tvätta händerna, gå på toan och in på sångsamling där alla fick säga sitt namn och därefter var det lunch.
Hon var så duktig, min lilla docka! Jag var riktigt impad av henne.
Efter maten var det dags för vila. Tjena- tänkte jag. Men det gick bra, hon låg där på sin tilldelade plats med sin snuttis och funderade och kikade runt. Efter ett tag så fick dem som inte sover gå upp och pyssla.

Nicole lekte lite med lego, ritade en teckning till sin pappa, la pussel och gjorde ett pärlhalsband till sin lilla syster Vanessa. Jätte duktig!

Jag måste säga att hennes första inskolningsdag gick toppenbra. Det känns bra det här, än så länge. Jag är inte orolig över inskolningstiden alls, då är jag ju med henne, men att lämna henne helt själv på tisdag. Njaaa...
Det känns inte så värst kul måste jag erkänna.

Det fanns ju barn som kom tillbaka första dagen efter en lång semester, och dem var JÄTTE ledsna när deras föräldrar lämnade dem, men (!) Det gick över så fort föräldrarna hade gått. Förutom en då...  Men de här är ändå barn som varit där innan, som känner barnen och personalen.
Äsch, det kommer nog att gå bra det här! Det försöker jag intala mig själv iaf.
Och man kan ju alltid ringa dit om man känner sig orolig.

Denna dag fick klart godkänt. Får se hur det går imorgon då...

Knipsade några bilder med mobilen på dockans första dag på dagis


När vi skulle gå så mötte vi Andres, Vanessa och grabbarna. Nicole var helt överlycklig över att se dom, hon sprang och kramades och så gav hon Vanessa det där pärlhalsbandet som hon hade gjort åt henne. Vanessa blev jätte glad och har inte tagit bort det sen dess. Jo, jag tog bort den från henne när hon skulle sova, men hon ville hålla den i handen. Mammas lille gulle-plutt!

Vi knallade bort till lekparken som ligger alldeles bredvid och mötte upp Mummu och Puua. Vi köpte glass och bara var. När jag och Andres skulle iväg och handla, så fick vi med oss bara grabbarna Bus, för Nicole och Vanessa skulle prompt följa med moster Karo, Felicia & Dewin till Torvalla och "träna".

Juste! Vet ni vad? Andres var iväg och klippte grabbarna idag!
Det hade inte varit en dans på rosor, berättade han, dom var helt vilda och höll inte alls med om att dom blivit lite för långhåriga igen.
Men snygga killar mötte upp oss ändå!

Klara, Färdiga- GÅ!
Syrran skickade ett MMS till mig när vi var i affären, hahaha....


Nu på kvällen kom Diego & Shabnam på besök. Alltid lika mysigt! Shabnams mage har växt jätte mycket.
Om ca. 6 veckor ska vi få en helt ny familje medlem- LÄNGTAR!


Nicoles nya gummistövlar

Dessa ska följa med till dagis imorgon


(Precis när jag hade skrivit klart detta så började Danilo gråta,- han hade spytt ner hela sig och sängkläderna- allt. När jag tog upp för att trösta så spydde han ner hela mig också. Så han och jag har suttit i badet tillsammans och ätit vattenmelon... men nu sover han!)

Nu ska jag förberad lite kaffe tills imorgon, sen ska jag sooova!

Vet ni vad jag ska göra imorn?
KLIPPA &FÄRGA HÅRET !!!!!

I hela mitt liv har jag haft blont och långt hår, men nu är det dags för förändring.
Jag e liiiiite nervös! Fast mest för vad Andres ska tycka...

Ops, det blev visst ett långt inlägg. Sorry.

GOD NATT!


Kommentarer
Postat av: Helena

Åh vad Nicole ser nöjd ut på dagisbilderna. Tror det kommer jättebra för henne i fortsättningen också. Kom ihåg att man har dåliga dagar ibland, så varje dag behöver inte bli lika bra som denna, men det betyder ju inte att hon inte trivs där. :)

Duktig Andres är som tar grabbarna till frisören, inte alla pappor som gör sånt.

Önskar dig lycka till med ditt hår imorrn, blir spännande att få se hur du kommer att se ut. :)

Kram från Söderhamn

2011-08-24 @ 00:46:35
Postat av: Rockmom

Det verkade ju ha gått jättebra :)

Du skall se att det går som en dans sen då du skall lämna henne själv.



Blir spännande att få se bilder på ditt nya jag sen :)

Ha en bra dag!

2011-08-24 @ 05:36:56
URL: http://rockmom-rockmom.blogspot.com/
Postat av: Karolina Nordling

Dagiset kommet att funka bra, tänk vad hon har utvecklats under sommaren!

Och du kommer se grymt snygg ut i de nya håret ! ;)

2011-08-24 @ 07:04:49
URL: http://Www.karolinanordling.com
Postat av: Marie

Hej, tusen tack själv för din fina blogg och att du delar med dig av ditt liv till oss andra, härligt att det gick bra på inskolningen,underbart att höra....kram på dig!

2011-08-24 @ 09:45:16
URL: http://mariesvovvar.blogspot.com
Postat av: Anna Köhler

vad man är glad o läsa att allt gått bra med Nicole :) det med ditt hår kommer också gå bra ska bli kul o se ditt resultat

2011-08-24 @ 14:49:52
URL: http://www.annakohler.bloggplatsen.se
Postat av: Annelie

Ohh va härligt att det gick så himla bra på första inskolningsdagen!! Gissar att dagen idag gick minst lika galant :)



Nu blir jag riktigt nyfiken på hur ditt hår blev!! Bild gissar jag ;) :D



Kraam

2011-08-24 @ 17:19:05
URL: http://redtulip.blogg.se/
Postat av: malin

Du har verkligen helt otroligt söta barn! De kommer bli riktiga snyggingar när de blir äldre tror jag. Älskar din blogg :)

2011-08-24 @ 19:10:39
Postat av: boosse

Vad roligt att läsa att det gick så bra!! Hon kommer säkert att bi värsta dagistjejen :)

Åh, vad spännande. Du måste ladda upp en bild såfort du har vart hos frissan, om det är där förändringen ska ske :)

kram

2011-08-24 @ 20:30:43
URL: http://boosses.blogg.se/
Postat av: Niikki

Oj vad längesedan det var jag kikade in här. Hoppas allt är bra med er. Ska inte dom andra barnen oxå börja förskolan?

2011-08-24 @ 20:32:47
URL: http://mammaniikki.blogspot.com
Postat av: Fia

Vilka fina gummistövlar =)

2011-08-26 @ 11:16:37
URL: http://www.sofsan.se/
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback