Fredag med sol och värme

Och så kom fredagen med sol och värme! Finns det något bättre? Vi har varit ute hela förmiddagen och nu är vi hemma, då alla våra tre 1-åringar sover. Nicole står och sjunger och längtar tills hon får sätta på sig sin nya Tingeling klänning till Dewins kalas.
Jag och Mamma tittade på Prins William och Kates bröllop precis också, kollar ni på den?

Jahap, om 4 timmar börjar Dewins kalas. Jag har plockat fram kalas kläder till barnen, så det är bara att ta på sig skorna sen och gå när det är dags. Jag tänkte gå ner och hjälpa syrran att fixa lokalen också, när hon slutar på jobbet... jag har ju ändå nycklarna här.

För övrigt så står torktumlaren på där nere i undervåningen... Jag fattar inte varför kläderna inte blir torra!??
Jag tror mig ha checkat allt- Det är inte för mycket kläder i, jag har tömt filter, vatten behållaren, det är inte för varmt osv. osv. Nu har jag höjt temperaturen också, så vi får se... Jag har ett enormt tvättberg på golvet bara för det här, bara för att torktumlaren har varit på heeela tiden och jag kan inte tumla och tvätta samtidigt, för då går ju proppen. Suck.

Här kommer ett mindre bild bomb:

Nicole väntar på Påskharen...

Påskharen kom till Danilo också!

Sand är gott!

Vår tripp till Rudan igår...

Om tjejerna kunde bestämma så skulle dom sitta och gunga 24/7... Och så ska man inte få göra annat än att ge fart heeela tiden..

Glass smakar bäst utomhus när det är soligt och varmt, eller hur?

Bessa får sitt Diva-utbrott...

3 busiga herrar

Dessa bilder är från idag, här gör Puua visselpipor av pinnar. Vad heter såna?? Nån som vet?

Grabbarna har fått nya kepsar

Jonathan & Mummu


Jahap, nu ska jag och Nicole tydligen titta på Scooby-Doo. Snart når solen vår balkong, i´ll be there then!

Ha en underbar helg!
Pusu Beso/Satu

(=puss (finska & spanska))
Nicole hälsar också!


Kommentarer
Postat av: Caroline

Så roligt att se alla fina bilder som vanligt :)

Å spännande med påskharen :D



Vad roligt att Nicole är så nära i ålder med grabbarna!

Vi tänkte ordna med kalas, det är så roligt :)

Vi brukar ha en dag barnkalas och en dag med släktkalas :) Så vi hinner prata med alla då vi är stor släkt.

Ska ni ha kalas?

Kram

2011-04-29 @ 13:43:13
URL: http://carr0n.blogg.se/
Postat av: emma

Härlig fredag o fina bilder:) Du ja tänkte på en sak, Nicole är lite skelögd på ena ögat va?



För min syster har sagt att Benjamin med skelar på ena ögat6 och tänkte fråga dig om du visste om de behövs glasögon för de?

Kram

2011-04-29 @ 14:14:25
URL: http://mammatillbenjamin.blogg.se/
Postat av: Madeleine

hej! Vilka härliga bilder!

kram

2011-04-29 @ 16:30:37
URL: http://madeleine82.blogg.se/
Postat av: mummu

Satu den visselpipan som pua gjorde heter pajupilli på finska, man gör det på rönnkvist,,, så ni vet :))) nu ska vi till Dewins kalas. Ha det så bra alla läsare,sinä kans Santsu,paljon terkkuja Turkuun. :))

2011-04-29 @ 16:36:37
Postat av: Carolina-mamma till småprinsarna

Hej fina du :) Vi har haft det lite jobbigt på sistone, Gabriel har varit sjuk osv, det har varit mycket :( Men det löser väl sig.. Ni då stumpan? :) Ni ser ut att ha det bra med småttingarna och njuta av solen :D era godingar är ju bara för söta.. Och grabbarna blir sötare för varje dag, var ska det här sluta :)



Puss och kram!!

2011-04-29 @ 20:59:38
URL: http://carolinamedfamilj.blogg.se/
Postat av: boosse

Jo tack, det är bara bra med oss. Tiden går bara såfort! Maribel fyller ett halvår på måndag redan! Va? Min lilla bebis? Har köpt lite presenter så vi ska ha minikalas här hemma :)



ser på bilderna att ni har det bra ni med :) Vad tyckte småpojkarna om godiset? eller har de ätit godis förut?

2011-04-29 @ 22:11:42
URL: http://boosses.blogg.se/
Postat av: Karolina nordling

Jättefina kepsar! Tack för fina presenten! Pusu beso

2011-04-29 @ 22:24:22
URL: http://Www.karolinanordling.com
Postat av: Sofia

Hej.



NU har jag ytterligare en fråga. Dels så har vi ingen torktumlare, men en tvättmaskin i lgh. tack o lov för det



Vi har en tvättstuga, men det går inte att ta med barnen in med tvillingvagnen. Det är väldigt synd.



Så min fråga är: hur gör du med din stora tvätthög??? Hur ofta tvättar du???



tjingeling. =)

2011-04-30 @ 00:31:37
URL: http://zofia.bloggplatsen.se
Postat av: emma

God morgon gumman! Vad har ni för planer idag på valborgsmässoafton:)?

*Kram

2011-04-30 @ 09:09:32
URL: http://mammatillbenjamin.blogg.se/
Postat av: Josäfin :>

sv: Åh tack :D

Alexandra är verkligen super duktig på att fota, - och är 12 år!

2011-04-30 @ 13:24:15
URL: http://jossanamigo.blogg.se/
Postat av: LindaLove

Hej, jag tittar in ibland och tycker att du verkar duktig som tar hand om så många barn så tätt i ålder (särskilt som pappan verkar pyssla med rätt mycket annat?), och du verkar hitta på så mycket roliga grejer med barnen också beundrar.

Men jag undrar över en sak och det är att ni verkar äta så himla onyttigt? Nästan varje dag skriver du att ni äter pizza och HELA tiden äter småbarnen godis, glass. Enorma påskägg till tjejerna, mindre påskägg till killarna, Calippoglassar och chips och ostbågar och läsk. Min 1,5-åring fick ett smörgåskex i sitt påskägg och var mer än nöjd - hur tänker ni?

2011-04-30 @ 16:03:54
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback