Lär dig livets stora gåta, älska glömma och förlåta

Vad är egentligen viktigt här i livet? Pengar? Att ha en massa grejer? Resa? NEJ! Hälsan och familjen.

Varför vara sur och ovän med dina nära och kära? Det tar bara en massa energi. Varför bråka när det finns viktigare saker? "Jag är sur för att du/han/hon sa eller gjorde si och så"
So what!?? GET OVER IT!
Varför välja att vara sur (ja, man väljer sånt) istället för bara glömma och förlåta? Livet är så kort, ta vara på din familj och dina vänner. Bli inte sur för minsta lilla, för då kan du förlora nånting/någon riktigt bra. Skit i din stolthet. Vad betyder det när allt kommer omkring?

Jag trodde att jag hade en bra vän, och nu pratar vi knappt med varandra när vi ses. Det var inte länge sen allting var jätte bra. Och allt det här bara för nån struntsak. Så mycket var den vänskapen värt. Alla säger att jag inte ska bry mig, men ändå gör jag det, för jag tycker att det är så tråkigt. Men nog om det. Jag har försökt i alla fall.

Hela grejen är att...
Min morbrors fru ligger på sjukhuset med ingenting annat än en högsta önskan om att bli frisk, och att få komma hem till sin familj.

Och här är vi- klagar på trötthet, ostädat hem, på griniga barn, på dittan och dattan. Allt det där betyder ingenting. Ingenting betyder nånting utan nära och kära omkring dig. Friska.

Så nu tänker jag f*n sluta klaga!!! Och vara tacksam för att få vara frisk.
Minna, vi ger inte upp! Vi ska kämpa oss igenom det här tillsammans. Vi alla behöver dig... ÄLSKAR DIG!

Var glad för det du har, titta omkring dig. Vad är viktigt för DIG?



Ledsen att inlägget blev som det blev....

Lär dig livets stora gåta, älska glömma och förlåta

Kommentarer
Postat av: Pät

Bra skrivet! Och sant! Om en människa bråkar med dig över små saker så är inte personen värd dig. De kommer ångra säg. What goes around comes back around. Puss

2010-11-21 @ 00:24:03
Postat av: Kicki

Håller med dig till 100%... Det är så lätt att glömma det viktiga och lägga en massa energi på negativa saker. Ska hålla dina visa ord i mina tankar framöver...

Stor kram till dig vännen

2010-11-21 @ 07:35:21
Postat av: Karolina Nordling

Så sant! Skit i små saker de e inte värda nåt! Ta vara på varandra för man vet aldrig .... Rakastan! Pusu beso!

2010-11-21 @ 09:20:30
URL: http://Www.karolinanordling.com
Postat av: Maria

Bra skrivet satu!

Kram till dig!

2010-11-21 @ 09:37:00
Postat av: felicia

Bra skrivet Satu, o sant, det finss andra viktigare saker lägga sin energi på, en små strund saker.Livet är kort,ta vara på varje dag,som den skulle vara den sista. Gå inte opp,innan du ser rosorna i vasen,i stället för dammet på bordet.... :)Älskar dig Satu.

2010-11-21 @ 11:16:40
Postat av: Marie

Jag har blivit sviken av två av mina bästa vänner, trodde allafall det, ägnade så mycket tid åt dem, gav dem små presenter, ställde upp när den enes pappa dog, satt och lyssnade och tröstade, så en dag så vänder de mig ryggen och ingen förklaring ingenting, nu hälsar de inte ens, jag tog åt mig väldigt mycket i början, men har släppt taget nu, om de inte vill ha min vänskap så är de deras förlust inte min, visst blir man sårad, för att man har ägnat sin åt dem, men istället för att grubbla på det, så ägnar jag min tid åt det som gör mig glad,min sambo och våra hundar, min målning, jobbet, om folk inte vill umgås så är det deras förlust, var så noga med förut och det var så viktigt för mig att folk skulle tycka om mig och att man skulle gå på alla släktkalas, men släkten, när de inte ens själva lyfter telefonen och frågar hur vi mår, varför ska vi då endast träffas på kalas, när de åker förbi hos oss, men har inte tid för kaffe, när de ringer bara för att de vill ha något eller hjälp, då får de vara, det viktigaste är familjen och de människor som gör dig glad, de som jag har lärt mig av detta att jag har svårt att lita på folk och att jag inte släpper in dem så lätt inpå livet som förut,tyvärr, men så är det, jag städar när jag känner att det behövs och när jag känner för det,om det är grått och trist ute, och man ändå måste gå ut som vi som har hundar, på med regnkläderna och gå ut, det är så befriande även om vädret är dåligt, men det hjälper inte att gnälla om småsaker, vi har haft ont om pengar, tidigare och då ville jag bara ge upp och såg inte ljuset i tunneln alls, men vi gav inte upp, vi kämpade, det var många tårar ,men vi höll i och kämpade och nu har det ljusnat, tillsammans så är man starka ,både i med och motgång.....Min mormor är 90 år, hon har levt ett långt och tufft liv, hon kom från Ryssland till Finland, gifte sig med min morfar, fick 5 barn, kämpade på, har haft hudcancer, blodbrist, så illa att de trodde att hon ej skulle klara sig, blev biten av en stor råtta, har diabetes, tog hand om morfar som var dement, nu sitter hon i rullstol, med ett ben, för diabetesen tog det andra, men hon ger inte upp, morfar dog -97, då kände hon att hon inte orkade mer, men hon kämpade på,hon är min förebild, alla motgångar hon haft så orkar hon fortsätta, oavsett hur hårt livet prövar henne...

2010-11-21 @ 14:46:58
URL: http://mariesvovvar.blogspot.com
Postat av: Eva

kram förstår ditt inlägg till fullo!!!



Tack för gratulationen <3.



Det jag mest va sugen på va prinsessförvaringen =) Såg att fler va intresserad av nassestolen så misstänker att den redan är bortlovad.



Vilken strl använder Nicole? Hade varit kul och träffas någongång, våra stora tjejer verkar vara i samma humör och nivå just för tillfället och våra små killar är jämngamla dom också =)



Ha en skön vecka som kommer...Kramizzzzzzz

2010-11-21 @ 19:43:32
URL: http://dessiochtheosmamma.blogg.se/
Postat av: Anna köhler

hej vill bara meddela att jag har ny blogg välkommen in

2010-11-21 @ 20:16:41
URL: http://www.annakohler1986.blogspot.com
Postat av: Linda

Hey cutie!

Du skriver så fint!

Be aldrig om ursäkt för din åsikt!

Tror inte nån tog illa upp av ditt inlägg!



Kan verkligen förstå vad du menar med det här inlägget! Det ärt så synd att en bra vänskap ska raseras för ngn löjlig sak.

Jag ser det så här;

En sann och riktig vänskap ska tåla det mesta!

Alla kan bli lite osams men en sann vä förstår dig, stöttar dig och kan tala om när du gör fel och gör lite tokiga saker!

En vän för mig är när man också kan sitta tyst i samma rum utan att behöva känna att man måste underhålla personen i frågam, utan bara njuta av att ha en vän i samma rum!

Hellre 1 riktig sannvän som älskar mig för den jag är, trots brister och missförstånd, än 20 sk vänner som är en vän när det passar..



Har tänkt på din släktning massor och jag hoppas att hon får bli frisk! Vet precis vilken situation ni befinner er i och det är inte lätt!

Men jag vet också att medert stöd och er kärlek känner hon sig starkare!



Livet är alldlers förkort som du sa, man ska ta avra på varje dag!



Älskar dig gumman, för den du är!

Ändra aldrig på dig!!!



Pussar till dig och familjen!

2010-11-22 @ 20:03:18
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback