VILKEN DAG!!!!!!!

Idag skulle vi lämna flickorna hos min Mamma och Pappa (Mummu & Puua) innan vi skulle på Ultraljud i Huddinge.
MAMMA PÅ SJUKHUSET.....

-Jag ringer min Mamma innan för att kolla läget, att hon är hemma från jobbet innan vi kommer...
Jag hörde på hennes röst direkt att något inte stod rätt till. Jag frågade henne vad hon gör, och hon sa först att hon var hemma, sen ändrade hon sig snabbt och sa att hon var kvar på jobbet.
OK.... "Vilken tid kommer du hem?" Hon tvekade och mumlade något, men sa till slut: "Jag är inte på jobbet, Satu. Jag ligger på SÖS." VAD!?  Hjärtat började hoppa med dubbla slag...

Min Mamma hade vaknat mitt på natten med smärtor i lungorna och ryggen, och kunde knappt andas så ambulansen hämtade henne till sjukhuset, där dem först sa att hon har fått en liten hjärtinfarkt.
Miljontals tankar flög runt i mitt huvud och jag kände
oron och paniken växa inom mig.

Men dem hade undersökt hennes hjärta under hela natten,
och det var inget fel på den.
*Phew!* Jag kunde andas ut lite. Men vad var det då??!
Dem visste inte, så hon skulle på magnet röntgen senare på dagen.
Hon bad mig ringa till Puua, för han ville vara barnvakt ändå.
- Men just nu var han på sjukhuset med min syster Karolina, sa hon. WHAAT!
Vad har hänt henne??
Det visade sig att hon åkte in för att kolla upp sin fot som hon stukade ordentligt igår på innebandyn...


HUDDINGE- CENTRUM FÖR FOSTER MEDICIN

Vi lämnade flickorna hos Puua och åkte till Huddinge sjukhus för vårt UL (ultraljud).
Vi fick vänta på läkaren i 45 minuter efter bokad tid.
Och åter igen kom klumpen i halsen när han hade ropat in oss.
Men allt såg bra ut.
Han tittade på bebisarna och förklarade allt. Nu har båda två vänt sig IGEN, och ligger i säte.
När ska dem bestämma sig hur dem ska ligga??

Han gjorde en VIKTUPPSKATTNING för första gången på bebisarna.
Dem förväntas att väga 847 g för denna tidpunkt, men...

Bebis # 1 väger 618 g och
Bebis # 2 väger 900 g


Så det blev inga glesare kontroller för vår del, utan vi måste komma tillbaka om två veckor igen och gå varannan vecka fram till förlossningen. Dom måste hålla koll på barnens vikt nu, så att den ena inte snor mat från den andra.

NICOLE ÄR MAGSJUK!


Vi åkte hem, hämtade tjejerna från Puua och sov middag. Fick väcka Nicole för klockan var alldeles för mycket, hon skulle aldrig somna på kvällen om hon fick sova längre.
Hon var grinig (vi tänkte tt det var för att jag väckte henne), men vi åkte till Greken och åt och sen tänkte vi åka och hälsa på Mummu. Nicole åt INGENTING, vägrade ens smaka, utan hon bara gnällde... Och hon som alltid äter så bra där. Bessa smakade bara några skedar av sin egen mat, vi tänkte att det beror på att hon håller på att få 3 nya tänder. (Då brukar dom äta sämre)
Vi hämtade med oss Puua för att åka till sjukhuset. Karo och Peter åkte med egen bil. Vi kom till Puuas parkering och då spydde Nicole ner hela sig själv och mig...
Och så spydde hon en gång till vid sjukhuset.... Stackaren, hon hade haft ont i magen och vi höll på att bli tokiga på hennes gnäll. Tycker synd om dem små när dem inte kan berätta att dom har ont...
Vi köpte med oss choklad, dricka och tidningar till Mummu (choklad hjälper ALLTID när man är sjuk) så även Nukke plockade med sig en choklad. (som hon vägrade smaka sen)

BESÖK HOS MAMMA

Mummu var jätte trött när vi kom. Hon hade inte sovit nästan nånting, och fick bara väldigt starka mediciner.
Läkaren sa att hon har svår lunginflammation i båda lungorna.
Imorgon bitti ska en läkare komma och prata med henne, så förhoppningsvis får hon komma hem!
Saknar henne jätte jätte mycket och jag har varit så orolig för henne hela dagen!
Och ingen skulle få säga nånting till mig om detta, för att inte göra mig orolig... Hmm...
Karo konkade i korridoren med sin blåsvullna fot.
(hon har en ordentligt stukning och får gå med bandage i 10 dagar)



Som om allt detta inte var tillräckligt för idag så har Nukke spytt flera gånger till. Som tur är hade jag lagt en handduk på hennes lakan, så det var bara att dra bort den och lägga ut en ren och fräsch handduk.

OCH nu vaknade även Bessa och spydde ner hela sin säng.
Stackars mina små Prinsessor... magsjuka båda två nu. Vanessas första magsjuka...


MAMMA, KARO, NICOLE & VANESSA:


Kommentarer
Postat av: sofie

halloj

med mej e d så där va på akuten/förlossningen hela kvällen har ett inklämt navelbråck dom inte kan göra så mycke åt är bara i evcka 29+3 så.



uch läste om eran dag igår hoppas flickorna kryar på sig och din mamma snart får komma hem.LÄSTE att du väntar tvillingar va roligt jag har själv ett tvilling par men dom är 5 år nu :) och så har jag en 10 åring & en 4 åring å en 1 åring hihi så jag tycker det är roligt att läsa om andra unga mammor som också valt att skaffa fler en 1 ha d så bra kram sofie :)

2010-03-04 @ 07:39:28
URL: http://sofieskaos.blogspot.com
Postat av: Linda

Men gumman,vilken jobbig dag!!

Förstår att dom kanske inte ville att du skulle veta nåt om din mamma, men samtisigt kanske man blir lite arg när ingen säger nåt. Men dom gör det ju för din skull, och bebisarnas! Hoppas att hpn får behandling snabbt nu och får komma hem och vila upp sig på hemmaplan! Aldrig roligt att vara på sjukhus!

Skönt att ultraljudet gick bra!! Dom växer ju på bra ändå tyckrt jag för vara tvillingar!Kommer ihåg när mamma väntade sina då var det också skillnad i vikt på dom, just för att den ena tog upp den andres näring, men det va inte förrän i slutet så oroa dig inte nu för det! Som sagt, varje vecka räknas, t om varje dag!! Så vila nu så mycket du kan och får!

Kan inte föreställam ighur det är att ha 2 sjuka prinsessor hemma! Stackars dom små sötnozarna! Får du hjälp hemma med dom? Säg till om du behöver hjälp med nåt, handla vätskeersättning eller vad som helst!

Hoppas att du inte åker på samma influensa!

När tog dom sista dosen förresten? Det kanske beror på den?

Hursom helst; gumman, ta det lugnt och tänk på att vila mellan varven, både mentalt och fysiskt! Det är superviktigt nu!!

Hälsa din mamma att krya på sig!! Hoppas syrran blir bätrre i foten också:)

Och pussar till dina prinsessor, hoppas det vänder till det bättre snart!

Och till dig; puss puss puss puss puss och puss!!!

Ta hand om er!! Tänker på er och sknar er massor!!!

2010-03-04 @ 08:27:27
Postat av: sofie

halloj igen :)

jag vet inte riktigt hur man får navelbråck men tror det beror på att jag fått dom sista barnen väldigt tätt och pendlat i vikt.MEN tarmen e liksom klämd så kan man nog förklara det och det blir en bula på navlen som petar ut. Annars e allt bra här vi väntar förståss på bebisen men d dröjer jhue ;) ca 10 v till .Hur känns det för er med tvillingar då? super spännande ju :) hur är läget hos er?

2010-03-04 @ 21:21:01
URL: http://sofieskaos.blogspot.com
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback