LUCIA

Igår var det Lucia. Jag hade tänkt att gå och titta på den "riktiga" Lucia eftersom jag inte sett det på ca 2-3 år, men det blev inte så igår heller.. Anna kom och hämtade mig och barnen, och så åkte vi till Sebastian och Dewins dagis och tittade på deras Lucia där. Fast jag såg knappt nånting, det var så mycket folk. Men julsång hörde vi iaf!
Jag kommer ihåg när jag var Lucia för lääänge sen  (Shit har det verkligen gått så många år??)
Ja, iallafall så blev jag vald till Jordbros Lucia. Vi åkte flak och sjöng runtomkring i Jordbro, vinkade till alla familjer som kommit ut för att titta, och sen var det Lucia högtiden i kyrkan. Då var jag lite nervös, för när vi var ute och åkte flak så hade jag en sån där "fejk" krona, men i kyrkan hade jag riktiga ljus på huvudet! Jaigs! 
Men det gick jätte bra ! Skulle ha varit kul för barnen att se en riktig Lucia, eftersom dom inte sett det ännu, men NÄSTA år måste vi "make it happen".

Eftersom Karo var magsjuk  så hämtade jag och Anna Felicia och Dewin från dagis, sen skjutsade hon hem dem, medans min bror Stefu hjälpte oss hem till Mummu och Puua där vi blev bjudna på makaronilåda.
Jag och Andres åkte till Coop för att handla mat, och gissa vad som precis lagts ut?? SYSKONPULKOR!
Vi slog till direkt!

Igårkväll kom mina kompisar Linda och Cilla förbi en snabb sväng. Jätte kul! Thihihihii... Jag passade på att ge Linda en massa grejer som jag inte får plats med här hemma.

Idag blev inglasningen av balkongen klar, och det blev suuuper mysigt! Andres har vart och köpt mysiga mattor dit, vi har lagt fram möblerna, och nu är det bara att hänga upp resten av julbelysningen.
Jag tar bilder sen när det är klart.
Jag har haft ont i huvudet hela dagen, nu känns det i axlarna också... jag borde lägga mig i ett varmt bad...

Hoppas att ni hade en bra Lucia!
Såg ni "den riktiga?"

Kramar!
Wops, bilder ska det också bli såklart!

Grabbarna kikar efter Tomten...

Tomten, vi har varit jätte snälla!

Nicole gosar med sin pappa... Hon små pussar honom på nacken... Pussgurkan, Hon älskar att mysa!
Dom tittar på när gubbarna jobbar med inglasningen.

Bessa vågade sig lite närmare... fast dom borrade så det lät!

Jag gjorde lunch, och så när jag plockade undan allting så märkte jag att en tallrik fattades... när jag gick in i tjejernas rum fick jag se denna syn... Dom har burit in maten och drickat och Bessa satt där och åt i lugn och ro...

Här är vi på dagisens Lucia fest! Jag har ringat in Sebastian.
Emma & Felicia tog hand om Vanessa på en gång...

Jaa-a... vad ska man säga om dessa bilder... Jag fångade dem skyldiga på bild, så grabbarna vet vem dom ska ställa mot väggen när dem blir större och ser dessa bilder... Stackars nördarna...


Man måste hänga med om vad som händer i världen-
Grabbarna med morbror Stefu.

Bus som vanligt med Puua....

Lilla Nunnan....

Sötnosarna!




Kommentarer
Postat av: Anna - Mamma till 2 små troll :)

Så du klickade oxå hem strumpbyxorna med musse :)

Jag tyckte mina var så himla stora så jag försökte tummla dom men fortfarande stora. Alexander har väldigt korta ben så jag tänkte att jag borde ha tagit en storlek mindre. Igår kikade jag på dom och ser att det är storlek 86/92!! Inte konstigt. A ja Storasyster fick dom istället :) Klant Anna!

2010-12-15 @ 06:21:26
URL: http://tokmamma.blogg.se/
Postat av: Lotta

Så otroligt fina barn ni har :) Det är så roligt att läsa din blogg och se bilder på hur ni verkligen umgås med familjen, det kan verkligen inte vara speciellt vanligt i Sverige men fantastiskt för era barn och hela familjen, jag blir verkligen glad av att se och läsa det! Hur firar ni jul då? Kommer hela stora släkten på samma dag eller delar ni upp det?

Det ser mysigt ut med snö också, men jag är inte så förtjust i kyla ;)

kramar!

2010-12-15 @ 09:02:41
URL: http://viivalencia.blogg.se/
Postat av: Donna

Kommer ihåg att det var dig jag lämnade över halsbandet till i kyrkan eftersom jag var Jordbros Lucia året innan =)

2010-12-15 @ 22:02:09
Postat av: Linda

alltid lika kul att ses!!!



Saknar det !!!



Melina äääälskar sakerna hon fick!!! Så tusen tusen tack!!!!!

Guldvärt!!!!!!

2010-12-15 @ 23:54:35
Postat av: Karolina Nordling

Tosi ihania kuvia jöpököistä ! ;) pitää tulla kylään kylää parveketta joku päivä love you

2010-12-16 @ 07:14:33
URL: http://Www.karolinanordling.com
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback