6 dagar kvar

Dan före dan, före dan, före dan.... Äsch, det är för långt att börja räkna så, men det känns inte alls långt om man säger att det är 6 dagar kvar till Julafton! Och då kommer ju... ni-vet-vem?!
Helt otroligt att det har gått så snabbt allting! Har ni några planer inför nyår?? Det är ju bara en vecka efter jul....

Idag har vi bara legat och bubblat i badet. Jag älskar den! känns jätte kul att få ha en sån, alldeles egen hemma! Nicole gillade inte alls bubblorna först, men sen såg hon hur kul jag och Bessa hade med all skum som växte, då ville hon också vara med. Jätte kul! Tänk om jag hade haft en sån när jag var liten... då skulle jag ha aldrig gått upp, jag skulle ha simmat omkring och lekt en massa roliga lekar där. Som jag och min syster gjorde när vi var små, vi satt och lekte i timtals i badet, en massa äventyrs lekar, och sen satt jag där och lekte med mina Barbies eller bollar (haha, jag samlade på bollar som var mina barn)

Jag låg först på morgonen i badet, för jag hade jätte ont i huvudet och hela kroppen, samma sak hela dagen igår och hela natten. Jag badade, men det hjälpte inte, jag kunde knappt röra mig, det kändes som att jag var helt låst överallt. jag ringde till sjukvårdsupplysningen för att höra vad som skulle kunna hjälpa mig, dom sa att jag behöver åka in till AKUTEN eftersom jag har så ont och för att jag ser suddigt ibland och blir yr när jag reser mig.
Jag tyckte att jag kunde avvakta tills imorgon, eftersom det kändes liten bättre efter några Ipren. Men Andres lyssnade inte på mig för 5-öre, han hade ringt Mummu hem till oss i smyg. Och jag vill tacka henne med hela mitt hjärta att hon alltid ställer upp och tar hand om våra 4 små bustroll!
Kiitos Mamma, Rakastan sua!!!

Jag åkte motvilligt med... tur att det gick så snabbt, för jag hade redan bestämt att jag inte skulle vänta med än 1 ½ timme. Dom tog mitt blodtryck och puls, och allt var jätte fint. Så pass bra att Andres tappade nästan hakan över min puls. Han sa att det är bara topp-idrottsmän som har puls som jag hade!  Va tror du... Hur som helst så låg den på 63, vad det nu än ska betyda, jag hänger inte alls med på sånt, bara läkaren säger att det är bra så är jag nöjd. Sen kom läkarn också och undersökte mig. Han trodde först att jag har en influensa utan snuva/ont i halsen och allt de där (!?) Hur det än ska gå till? Men sen sa han att det var spänningshuvudvärk, att jag spänner hela kroppen och därför får jag så ont. Jahap. Jag förstod det redan. Jag skulle fortsätta ta Ipren och vila. Än en gång- hur ska det gå till? Jag kan inte bara ligga på soffan, jag har 4 barn att ta hand om, och ett hem att hålla rent och fint. Men, men... Jag ska försöka ta det lugnare, men det är inte lätt nu när julstressen har satt in. Vi ska ju fira här hemma hos oss, och vi ska ha en massa folk som kommer.

Nu på kvällen har vi badat mera, läst lite... Sen kom Abuela och Abuela på besök.
Jätte skönt att Nicole inte är så blyg för dem längre, utan hon busade med Abuela hela tiden. Abuela pratar bara spanska, och Nicole låtsades som att hon förstod allting.  Och Bessa ropade från badet hela tiden "ILVILJO!" vilket betyder Abuelo. Hahaha...

Ikväll var det Robinsson finalen- vad tyckte ni? Jag tyckte att det var rätt man som vann, för jag gillade inte alls Mats eller Helené.

Igårkväll kom Puua, Mummu, Karo & Peter hem till oss, Puua busade med flickorna, vilket Mummu inte alls gillade..
 Man märker verkligen att Puua är hemma hos oss, han vet bättre vad vi har för verktyg hemma och vart vi har några speciella glas...

Här sitter Bessa och beundrar mosters snygga naglar...
 
Nicole och Vanessa närmar sig Abuela och Abuelo långsamt...

"Ge mig paaaan!" Pappas pojke, den där Danilo.. han säger hela tiden: "Babababababa" och då lyser pappa som solen.

BUS!


Nä, nu ska jag bränna lite bilder, och sen är det soffan som kallar, ni hörde ju vad läkarn sa!

Kommentarer
Postat av: mummu

Satu,de var så lite så,hoppas huvudvärken är borta,kom ihåg bara att ,när det är lungt hemma hoss er,då ska du vila,glöm allt det där som heter måste,för det finss ingenting, som heter så.Älskar dig min dotter,hjälper er alltit,när jag kan. Tack för den fina blomman,kram hali,pusu beso.

2010-12-19 @ 09:56:29
Postat av: Anna - Mamma till 2 små troll :)

Hoppas du kan vila. Inte det lättaste. Jag försökte vila mycket sista biten av graviditeten men en nästan 2åring går det ju som inte och jag hade då bara 1 barn! hur det nu ska gå med 4st och precis innan jul..

2010-12-19 @ 11:25:33
URL: http://tokmamma.blogg.se/
Postat av: Linda

sa jua tt det var spänningshuvudvärk! Fick du inget muskelavslappnande??? det fick jag och det hjälpte massor och en remiss till sjukgymnast!! Det är verkligen att rekomendera gumman!! Du måste ta hand om dig! Ingen vill ju att en sliten mamma;)

Vila så mycket du kan, städa hinner man göra ändå! Ta allt sista dagen;)

Urs stackare, vet hur ont det där gör!! Säg till om det finns nåt jag kan göra!!!

puss

2010-12-19 @ 12:52:44
Postat av: Eva

Ååå va jag blev orolig när jag såg texten AKUTEN. Hoppas innerligen att du får vila upp dig inför julen. Du har en underbar familj omkring dig som ställer upp till 100%. Du är en underbar mamma till alla dina vackra barn, men även det bästa måste få vila upp sig när man mår dåligt. Hoppas ni får en underbar jul med massa mys och att ni inte håller tomten förlänge hos er så han hinner hit till oss

;-).



Ååå va snällt, vad ska ni ha för gåstolen om den va till salu?



Hoppas vi kan träffas någon gång i det nya året och när man kan vara ute längre än 30 min av kylan.



Ta hand om er...Kramiz

2010-12-19 @ 20:21:34
URL: http://dessiochtheosmamma.blogg.se/
Postat av: Pät

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc3/hs424.snc3/24512_363070937834_722707834_4796485_3029539_n.jpg



titta vad jag hitta :)

2010-12-20 @ 00:46:19
Postat av: Nathalie

Skönt att veta vad det är. Var nu en duktig patient och lyssna på vad läkaren sa och vila lite=) Hoppas du blir bra snart. Kram

2010-12-20 @ 21:09:49
URL: http://albinsmamma.devote.se
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback