Det blev inte det huset....

Igår var den stora dagen som jag väntat på. Vi skulle på visning i ett parhus här i Handen.
Jag hade väntat och väntat på denna visning, jo, jag hade faktiskt t om redan flytatt in där i mitt huvud. Legat många sömnlösa nätter och funderat på hur jag ska möblera och vilka färger jag ska ha... 
Hahah, knasigt, men så var det!
Sen när vi gick dit så var det inte alls "den där" känslan. Vilken besvikelse. Jag ville ju så gärna flytta.
Allting såg så mycket mindre "live" än på nätet med alla bilder. Andres gillade den inte alls.

På kvällen kom jag också fram till att "det här var inte huset för oss". När man är på husjakt så ska man få den där känslan: "WOW, här vill jag bo!" Men den fanns inte här. Vilket var en besvikelse för oss, för det innebär att vi kan ge upp tanken att bo på den sidan av Haninge. Nu måste vi börja se oss framåt, längre bort från alla.
Vi har ju inte alls bråttom att flytta egentligen, vi har det jätte bra här (trots hyran som är skyhög) men ni vet ju hur jag är.... Jag planerar så mycket i förväg alltid, och helst skulle jag ha flyttat igår.
Men vi kommer nog att hitta vårt drömhus till slut.
Vi vet bara inte när, eller vart- men det kommer. Behöver bara ha lite tålamod...
Ändå, man ska tänka på att man ska bo där i typ 20 år framåt, (om inte hela livet), och lägga ut en massa pengar, och då måste det kännas helt rätt från början!

Igår kväll fick jag ont överallt i kroppen, och idag fattade jag att det var all spänning som har släppt.

Wohoo, idag fick jag sovmorgon! Såå skönt! När jag vaknade så började vi storstäda. Andres gick ut och pisakde vardagsrums mattan (ryanmatta som samlar på sig en massa skit), för det spelar ingen roll hur mycket man än dammsuger, man får inte upp allting ändå. Sen har jag städat och rensat. Det känns alltid så mycket bättre när jag får srensa bort en massa onödiga grejer. Och det blöev ändå rätt så mycket grejer som jag kastade. Jag tycker inte om att ha grejer som inte kommer till användning här hemma, det ser bara stökigt ut, jag gillar stora öppna, fina ytor utan för mycket smågrejer överallt. Nu känns det mycket bättre igen.

Nicole & Vanessa sover fortfarande, jag hoppade över vilan eftersom jag ändå fick sovmorgon. Jag passade på att bli klar med städningen istället. Andres har precis lagat mat (vilken man jag har! Jag är helt värdelös på att laga mat själv...), så vi ska äta så fort små Prinsessorna har vaknat. Danilo & Jonathan ska också ha mat så fort dem vaknar...

Jo, nu ska jag leta efter bilder att göra förstoringar på innan busungar vaknar!
Vi höres! Kramkram!

Kommentarer
Postat av: Linda

Hey cutie!!!

Det är alltid nån mening med allt som händer... det va helt enkelt inte ert hus! Därör kommer ni hitta nåt som är ännu bättre! Herregud, vi var och tittade på hur många som hlest innan vi hittade vårt!

Men jag är som dig, palnerar och möblerar innan visning i stort sett:)

Som jag skrev i messet, bilder ljuger!! Därför ska man inte ha några förväntningar!!

Alllt kommer gå bra och när du minst anar kommer ert drömboende att dyka upp! Man måste bara ha lite tålamod och leta med öppet sinne!

Jag håller tummarna fö er!



Jag ska ckså förstora kort nu och sätta upp!

Vet bara inte vilka bilder än! Jag gillar ju fotografier som inte är så mycket porträtt, utan att melina får gärna var skitig eller titta åt nåt annat håll...så vi får se vilka det blir:)

2010-08-09 @ 22:30:25
Postat av: Karolina Nordling

Nej de ska ju kännas 100% rätt! Annars får de va, jag tyckte om övervåningen men men.. De e ju inte jag som ska flytta haha.

2010-08-09 @ 22:55:13
URL: http://Www.karolinanordling.com
Postat av: Tezs

Hej!hittade hit från fl. Ville bara kika in o säga att du har otroligt söta barn!!

Jag väntar nu 4:e barnet så om allt går som det ska så kommer våra barn vara födda inom loppet av 5 år o 4 månader, inte alls lika tätt som era men ändå =)

Har du lite tips på hur man får vardagen, ekonomin o allt att gå ihop med 4 småttingar?

mvh/Tezs

2010-08-10 @ 00:01:53
URL: http://tjofe.blogg.se/
Postat av: Jessica

Vi ska också flytta till hus sen.. bävar för den dagen vi ska börja leta, lär ju ta en evihet. Tog väldigt lång tid att hitta en lägenhet vi gillade som inte var renoverings projekt här i Jakobsberg.



Jakobsberg kan jag rekommendera ;) Men det är en bra bit från handen visserligen.



Vi har kollat på att köpa mark o bygga eget, skulle gå på runt 2 milj. allt som allt, min sambo har en kollega som gjort det. Får man ju huset som man vill ;)

2010-08-10 @ 08:27:30
URL: http://stripped...
Postat av: Tezs

Tack :) Oliwer är 4 ½, felicia 3, och elias 1 ½ =)

2010-08-10 @ 15:45:10
URL: http://tjofe.blogg.se/
Postat av: Donna

Hej hej!



Vi ska flytta in på eran gård =) nr 34, vilket nr bor ni på?

Max ska börja på dagis i januari så Johan är pappaledig fram tills dess. Ska bli kul å se hur dom kommer att ha det alldeles själva och bra för dom att klara sig utan mig på dagarna. Ska visserligen bara jobba 70% så jag kommer ju vara hemma en hel del jag med.

Vad duktig Vanessa är som har börjat gå. Max går än så länge bara med sin gåvagn, övar varje dag så vi får väl se när han känner sig mogen för att släppa taget.

Ha det bäst!



Kram

2010-08-10 @ 22:38:03
Postat av: lINDA

2010-08-10 @ 23:24:55
Postat av: Linda

Tack sötis va du är gullig som erbjuder hjälp!

I let u know!



Bygga eget är ju en dröm som många skulle vilja göra!

Får ni den chansen så ta den!

Där kan man ju verkligen påverka utseende och form!

Finns det inget i kolartorp?

Ni hittar nåt snart, färdigt hus eller tomt!



Hur går det med fotografierna?

Själv har jag beslutsångest vilka jag ska...



2010-08-10 @ 23:27:16
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback