Picknick & Avslutnings ceremoni

Nu har jag fått klartecken från barnes föräldrar att lägga ut bilderna från tisdagens vårpicknick på dagis! ♥
 
Alla föräldrar och syskon var bjudna, så vi tog med oss picknick korgen och gick dit. Min brorsdotter Emma följde med oss, likaså Mummu & Puua. ♥
 
Vilken skillnad på vädret från de senaste dagarna! Kallt och blåsigt! Från sommarklänningar och sandaler till dubbla tröjor och jacka. Hoppas att värmen kommer tillbaka snart!
 
Sen var det dags för barnen att sjunga. Nicole ville absolut inte följa med, hon ville inte sjunga- trots att hon själv varit så taggad och tyckt att det ska bli så roligt att mamma & pappa kommer och tittar på henne.
Jag sa att hon inte behöver, för det är ingen idé att tvinga och pusha på henne, då blir det ännu mera "en big deal" så jag visade de andra barnen vägen och snart som det var tassade även Nicole bakom oss och ställde sig och sjöng! Smiley
Finska avdelningen sjöng först 3 låtar på finska och fröken spelade gitarr samtidigt. ♥
 
Sen sjöng alla avdelningarna sommarlåtar tillsammans.
 
Nicole står där högst upp, twinsen längst fram, och Vanessa sitter bakom några av tjejerna, hon syntes knappt till :(.
 
Dom sjöng Idas sommarvisa, vilket är min favorit sommarlåt. Jag älskade den redan som liten och har en massa barndomsminenn med den låten. ♥ Och nu fick jag höra mina egna barn sjunga den inför deras egna sommarlov. ♥
 
Olivia var inte alls så intresserad alls att höra syskonen sjunga. Hon var fullt upptagen med att äta kakor.
 
När dom hade sjungit så hade dom ett avslutnings ceremoni för de barnen som ska upp till 6-årsverksamheten efter sommaren. Den första som ropades upp var Nicole.
 
Hon var så glad och stolt att få gå fram och ta emot en diplom och en ros.
 
Känslig som jag är så blev jag ju rörd till tårar....♥
Gaah!
 
 
Jag är så känslig när det är något sånt här...Jag har riktigt blandade känslor.
Nu är alltså tiden på dagis över för min lilla docka. Nya äventyr väntar på henne.
Hon tar ett stort steg framåt och kliver in i den stora världen.
På dagis har allting varit så skyddat. Nu ska hon börja 6-årsverksamheten till hösten, nu blir dom här tuffa, kaxiga stor-barnen på dagis de minsta igen bland alla stora skolbarn.
 
Min lilla docka - ha inte så bråttom med att bli stor!
Snälla kan någon stoppa tiden, om bara för en stund!
T om nu när jag skriver det här rullar tårar för mina kinder.
 
 
Tiden går, det märker man när något sånt här händer. Åren på dagis har rullat på, nu hoppar mitt förstfödda barn av det tåget. Stå på egna ben utan sina syskon där.
 
Nu låter jag som att det här jordens undergång och det är det ju inte. Bara en ny kapitel i livet. Men man blir ju påmind att hon inte kommer att vara liten för alltid. Den här tiden går ju så sjukt fort, det är det som gör mig ledsen. 
Jag får aldrig igen den här tiden. Jag hoppas att jag gjort tillräckligt för henne, att hon har mod nog att stå på egna ben, prova sina egna vingar lite. Jag finns här om hon skulle falla.
 
Ser ni hur mesig jag är? Grinar för att mitt barn ska avsluta sin tid på dagis. Smiley
Men ni förstår, mitt förstfödda...Blir stor...♥
Haha, ni ser- jag är hopplös!
 
Tusen tack för gratulationerna på Nicoles 6-årsdag idag!
Hon blir lite blyg och ler när jag berättar för henne hur ni alla grattar henne :) ♥
 
Snart kommer familjen på fika, måste fixa det sista! Tog bara ett litet andningspaus här emellan!

Kommentarer
Postat av: Margareta W

När det gäller blygheten känner jag igen det hos min andre son. Det började släppa i 6-årsåldern men han har aldrig varit särskilt framfusig av sej.Han har aldrig varit den som har stått först i kön till godisskålen. Alla måste ju få vara olika.
Trevlig helg!

2014-05-30 @ 17:31:18
Postat av: annelie

Hej visst är det lite läskigt man vet inte om dem kommer att trivas och att kompisarna kommer vara snälla. Nu är våra barn stora och vi har barnbarn i samma ålder som era.
Du skall se att livet kommer rulla fortare nu för nu blir det indelat i terminer.
Tack för en fin blogg och fin familj
jag föjer dig varje dag och har gjort se du började blogga
Annele
thibia.blogg.se

2014-05-30 @ 17:49:15
URL: http://thibia.blogg.se
Postat av: Joanna Eriksson

Jameen det är ju stoort! Jag bölade oxå, när min äldsta skulle sluta dagis.. ;) Det känns verkligen som att dom blir jättestora! O jag vet inte,men jag inbillar mig att det är värst med den först födda.. :-/ Jag har ångest nu över att Lowa fasen slutar 3an nu, och börjar mellanstadiet till hösten.. o börjar känna så att snart flyttar hon ju hemifrån också!;) Tiden går verkligen såå jäkla fort!

Hoppas Nicole haft en toppen födelsedag! ♡

2014-05-30 @ 18:32:07
URL: http://joannaolowa.blogg.se/
Postat av: mamma24sju

Är likadan som du, alltid gråtit på skolavslutningar, luciatåg, när de springer tävlingar, på föräldrasamtal, you name it.....blir bara så rörd och stolt. Gråter även när jag ser förlossningar på TV.....blir värre för varje år tror jag. Vart ska det sluta?

2014-05-30 @ 18:36:56
Postat av: Louise

Det är ett stort steg i föräldrarnas liv också när barnen ska börja i förskoleklass.
Jag har fortfarande problem att min äldste son ska börja i femman efter sommaren och mellersta ska börja trean och jag hinner inte med, om 2 år börjar Izabella i förskoleklass. Då har man förmodligen en liten på dagis igen....nåja jag tror att det kommer gå galant för er tös :-).

Kram på er.

2014-05-30 @ 20:25:04
URL: http://malmomorsan.se
Postat av: Malin

Även jag vart alldeles tårögd. Har en son i samma ålder och han har avslutning på dagis nästa vecka, måste packa ner näsdukar. Haha ;)

2014-05-30 @ 20:29:27
Postat av: Rebecca

Stort grattis till Nicole idag 👍😊🎁🎉 stor tjej 😊
Exakt lika gammal som min äldsta sons lillebror (på pappas sida) Han fyller oxå 6 år idag 👍😊 kram

2014-05-30 @ 20:38:48
URL: http://www.rebeccapettersson81.blogg.se
Postat av: Clara

Vanessa är väldigt lik Emma! :)

2014-05-30 @ 20:44:58
Postat av: Malin-tvillingmorsan♡

Åååh så mysigt! ❤️ kramar från oss!

2014-05-30 @ 23:05:46
URL: http://blogg.loppi.se/tvillingmorsan/
Postat av: Emma

Jag går själv i grundskolan men ska sluta iår, skolan är där Nicole kommer lära sig allt, kommer hitta sina bästa vänner, och mindre bra vänner, killproblem, simma i läxor, gå igenom "tonårings fasen", där hon kommer hitta sig själv
Mycket händer i skolan! Men ta det är något man ska ta vara på!

Svar: Tack, va fint skrivet <3
Me & My 6 Baby Dolls

2014-05-31 @ 10:10:02
Postat av: Lotta Kallhäll

Man skulle kunna tro att det var jag som skrivit, känner exakt likadant!! Elina går sin sista dag om 3 veckor! Jag kommer grina när vi går hem!! Jättestort ju! 😀💗

Svar: Eller hur!!! :/ *snyft*
Me & My 6 Baby Dolls

2014-05-31 @ 10:40:53
Postat av: Hanna

Tiden går alldeles för fort. Mysigt i alla fall med picnic på dagis. :-)

2014-05-31 @ 11:01:21
URL: http://hannafialotta.blogg.se
Postat av: Maria

Förstår hur du känner dig!
Rullade en tår nerför mina kinder idag då äldsta sonen gick ut grundskolan. Nästa höst väntar yrkesskolan på annan ort.
Försenat grattis till din söta 6åring

2014-05-31 @ 16:29:37
URL: http://mamma-mia-kaosmed4barn.blogspot.com
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback