Små jobbar grabbar

Hej alla fina!
Jag mår mycket bättre idag, tack för krya på hälsningarna ♥
Igår var det dock inte så roligt att heta Satu kan jag säga. Näsan och ögonen rann, huvudet dunkade, ont i hela kroppen... och ensam med 6 barn. Smiley
Vi gick ut, och Mummu följde med oss till parken. Det finns inget som heter sjukskrivning som mamma. Men vet ni vad? Jag ska inte klaga. Det finns så mycket värre saker som händer just nu än bara en jäkla förkylning.
 
Jag somnade redan klockan åtta igårkväll.... 
Jag lämnade Kevin på soffan med Andres, så skulle han lämna honom i sängen senare... jag vaknade klockan 22 av att han låg och grät (<--- läs- skrek!) i vardagsrummet, så jag går och kollar- pappan ligger och snarkar bredvid!
Alltså jag skojar inte, han snarkade och reagerade inte alls på att Kevin låg och skrek bredvid! Smiley
Hm... Ni hör ju....
 
Jag tog med mig honom till sängen, bytte blöja och matade och kollade lite på facebook innan jag somnade en halvtimme senare. Andres drog till jobbet senare idag så jag fick lite sovmorgon också. ♥
 
Eftersom han inte ska jobba länge så fick Danilo & Jonathan följa med honom till deras stora lycka.
Dom älskar att åka med pappa i hans "stora jobbarbil".
På med arbetsshortse som Puua köpt och i med lite små verktyg och jobb handskarna så var grabbarna redo för jobb!
Inget sommarlov här inte!
 
Dom stod i hallen med skorna på och allt och tjatade på Andres om att det var dags att åka och jobba nu.
(redan en timme innan det var dags)
 
Idag ska vi till BVC och mäta och väga Kevin. Har redan avbokat det två gånger innan pga. olika saker, men nu så.
 
Sen ska vi storhandla också. Kyl och frys behövs fyllas på & både Kevin och Olivia behöver blöjor, ersättning och välling. Det regnar idag, och dom har visst lovat regn hela dagen. Jag tänkte ta tag i barnens garderober...
Nu har dom ju hunnit prova sina sommarkläder från förra och t om förr förra sommaren så jag ska plcoak bort lite, flytta över lite av nicoles kläder till Vanessa och plocka bort från Vanessas och grabbarnas kläder och spara några plagg till småsyskonen.
 
Om 23 dagar fyller en av våra tre 4-åringar 5 år- Vanessa.
 
Hon har känt sig lite utanför nu när Nicole har fyllt och fått paket osv.
Behöver jag säga att hon längtar?
 
Det är redan juni månad höreni! (ifall ni råkat missa det) Sommarmånaden som vi längtat till! 
Wohooo!!

Kommentarer
Postat av: Mia från skåne

Visst är det något manligt med att dom inte vaknar lika lätt som oss! Min man är likadan :-)
Härom kvällen mådde jag inte riktigt bra pga en jobbig förkylning (du vet hur det känns ;-) )så jag bad honom att jouren under natten (mina barn är 5 & 7 år så dom vaknar sällan men just den natten hade dom valt att byta sängar så jag misstänkte att någon av dom skulle komma under natten)
Tror du han vaknade när 5 åringen kom till vår säng? Nope! Och när 7 åringen kallade ett par timmar senare så sa mannen bara till mig det är Hampe som kallar! Jo tack!
Det måste vara våra mamma instinkter som gör oss så lättväckta :-)

2014-06-03 @ 12:32:20
Postat av: Nathalie

Hej! Skulle inte du kunna fota hela eran lägenhet så stt man ser hur ni bor? Har sett några bilder här och där på barnens rum men vore kul med bilder på allting från sovrum till badrum för att se hur det är, eller om det finns möjligheten att göra en film! eller om du redan har gjort det i ett tidigare inlägg kanske du kan länka det? Tycker din blogg är jätte rolig och intressant och det är den enda jag kollar in på dagligen, blir så glad när jag ser nya inlägg!

2014-06-03 @ 12:38:59
Postat av: fotografvesna.se

gud va härligt me så många barn... alla e jättefina!

2014-06-03 @ 14:00:29
URL: http://fotografvesna.se/
Postat av: Carina Widell

Ha ha måste bara säga att Andres är som alla andra karlar ( sagt med skämt ) Lilla söta fina Vanessa snart är det din tur att fylla år, då är det din alldeles egen dag!

2014-06-03 @ 20:12:30
Postat av: kaffehörnan

Härliga abetskläder :)

2014-06-03 @ 23:52:13
URL: http://kaffehornan.blogg.se/
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback