Torsdagen svischade förbi

God kväll!
Har haft fullt upp, har inte hunnit sitta vid datorn alls.
Igår hämtade jag hem Nicole direkt efter deras vila. Vi gick hem, åt lite glass och satt och ritade. Nicole är helt inne på att rita sin familj. Och inte bara sin, det ska ritas min brorsfamiljs, syrrans, hennes fasters, farbrors... allas familjer.
Och hundra miljoner frågor på det, om allas familjer, om hur olika alla familjer ser ut. 
Bakade mussins också som vi tog med oss ut till lekparken sen när vi hade hämtat resten av gänget från dagis.
 
Idag har Nicole fått vara hemma från dagis. Resten av gänget kunde inte bry sig mindre som tur var. Hon behövde nog en mamma-Nukke dag. Hon ville äta på McD´s, så vi tog bussen och åkte till Handen C.
Eftersom det är hennes och Jonathans tur att följa med Mummu och bada imorgon så köpte hon sig en baddräkt.
Nya tuschpennor blev det också, det går åt här hemma med dom här rit-tokiga tjejerna. 
Hon har lekt i lekstället där och visat alla sina konster för mig och sen åt vi lunch på McD´s. Hon var så glad för sin bok hon fick från Happy Mealen. En bok om delfiner.
 
Eftersom vi missade bussen med nån minut så bestämde vi oss för att promenera hem.
Sen satte vi oss vid köksbordet igen med våra drickor och ritade och lyssnade på musik. Närmare två kom Mummu hit för att passa henne & Olivia en stund medans jag gick iväg på utvecklingssamtal för Nicole & Vanessa.
Allt går jätte bra även för tjejerna, dom är snälla och jätte duktiga med allt.
Jag kunde inte sluta skratta när deras fröken sa att hon är Bessas största fan. Att man skulle kunna göra en show med bara Vanessa. "The Bessa-show" för hon är en sån härlig karaktär. 
Jodå- hon är en rolig prick! 
När vi hade pratat klart om tjejerna gick våra samtalsämnen på helt andra grejer, vi satt och pratade och skrattade en massa och vips var klockan över 3, när jag skulle ha hämtat barnen! Wops. Hehe... tack för samtalet iaf Liinamaija. 
 
Sen hämtade jag hem barnen och vi har vart inne hela dan. Barnen har badat, lekt, ätit middag. Jag har kört lite två-och två-taktik idag, det är lättast så när jag är själv med dom. Andres är iväg och hjälper till i Diego & Shabnams nya café. Med det så menar jag att två har fått baa samtidigt, medans de andra två har lekt, och sen har vi bytt. Blir lugnast så, mindre bråk och tjaffs.
 
Och jag och Bessa har bakat idag också! Ett gäng kanelbullar. Gissa om det gick åt! Lilla muskelknutten Jonathan åt, utan att ljuga 7 st! 
 
Besoliina hjälper till med bullbaket:
 
Grabbarna är sugna på bullarna som är i ugnen 
 
Tadaa!
 

Nu har alla barnen somnat i sina sängar, så jag och Snuttis ska ta ett bad och sen vänta på att Andres ska komma hem...
 
XOXO 

Kommentarer
Postat av: Helena H

Hm..mitt inlägg försvann så skriver ett nytt, du behöver inte visa det andra om det skickades. Haha :)

Låter iaf som att du och Nicole har haft en jättemysig dag ihop. :)
Och Dina o Bessas bullar såg ruggigt goda ut, förstår att Jonathan åt så många. Skulle jag med gjort. Hihi :)
Ska Diego o Shabnam öppna ett helt nytt café eller ta över nått "gammalt"? Och vart? Måste ju veta vart jag ska gå och fika om jag åker söderut. :)
Ha det bäst.
Kram från Söderhamn

2013-02-28 @ 23:36:23
Postat av: Anna

Låter som du & Nicole haft en toppen dag tillsammans!! Uppskattade hon det??

Jag längtar tills jag ska få min vecka ensam med en av mina tjejer.

2013-03-01 @ 08:39:49
URL: http://bjornbarsanna.blogspot.se
Postat av: Sandra

Vad härligt att det fungerade att göra så. Önskar att det fanns fler som tänkte på att ha sådanna dagar tillsammans med sina barn:)

2013-03-01 @ 10:06:32
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback