Torsdag

Förmiddagen har vi spenderat hemma, lyssnat på musik, alla har fått i hoppgungorna och så har det lekts och hängst i mina ben. Som vanligt alltså.
När alla hade vaknat och dom ätit mellis promenerade vi till lekparken där vi träffade på brorsan, Emma & Sebastian.
Grabbarna käkade blommor, gräs och sand. Bessa jagade fåglar, Nicole lekte med Emma.
Allt är som det brukar med andra ord.
 
Bessa Bus

Spindelmannen Sebastian

Grabbarna käkar sand...

Spana in Jonathans puss mun som har jämt kör med :)

Jag tog med mig Emma och Sebastian till oss, men först stannade vi ute på våran lekplats och träffade på Taru med hennes tjejer Daniella och Jullan.

Söta Julia ska åka kana

Nicole och Jonathan

Jonathan älskar att gunga! Han sitter och skrattar och säger "Kiiiiiikkkkaaaa!" Gullungen!

Danilo & Emma

Julia & Nicole bakar sandkakor

Vanessa & Danilo också...

Gänget

Sebastian gick in till Andres innan oss, han var törstig och ville leka inne. När vi kom hem så stod maten på bordet. Pyttipanna med ägg och saltgurka.
Ingen hit hos Emma, Sebastian, Nicole eller Vanessa- men grabbarna åt med väldigt god aptit! Dom andra åt hela burken med saltgurka och mackor :) När det var bara en halvlek kvar på Finland- Norge matchen oi hockey gick vi till Mummu och Puua.

Emma körde vagnen hela vägen

Heja Finland!!!

Finland vann sin match mot Norge med 4-1!
Nu pågår alltså matchen mellan Canada- Ryssland. Än så länge står det 1-0 till Canada... Vilka blir det som ska  möta Finland nästa gång?

Hur e de med er? Följer Ni hockey-VM?
Vilka tror ni kommer att mötas i final?


Kommentarer
Postat av: Fia

Dom kommer garanterat få det lagom till morsdag när vi är bortbjudna.Sen fyller jag i samma veva och vi ska ha gäster så det kommer bli skoj!Jag försöker se positivt på det hela att det kommer aldrig mera sen!



Ser ut som ni haft en riktigt mysig dag =)

2011-05-12 @ 21:29:50
URL: http://www.ensidaomallt.se/Sofsan/
Postat av: Sandra

Jag följer hockey VM men hejjar på Sverige :) Men vet du, jag är halvfinsk ;) Min mamma är helfinsk, hela mammas släkt :) Jag älskar hockey!

2011-05-12 @ 21:59:20
URL: http://viskablifyra.blogspot.com
Postat av: -Santsu-

Jonkun verran seuraan eli sen verran mitä tältä rumbalta kerkee!!



Kaipa se olis mahtavaa jos Ruotsi ja Suomi kohtais.... Ja tietenkin että Suomi voittaisi!

Kumpaa sinä kannustaisit jos näin olis että finaali matsi olis Suomi-Ruotsi?

2011-05-12 @ 22:32:45
Postat av: Madeleine

fina bilder!

kram

2011-05-13 @ 07:49:42
URL: http://madeleine82.blogg.se/
Postat av: mummu

På finalen, Finland mott Tseckien, vem som vinner,, ja det vet ni ju ... hih.

2011-05-13 @ 09:13:59
Postat av: boosse

är det där en 3-sits vagn? det är nog första gången jag ser en sådan!

2011-05-13 @ 10:18:38
URL: http://boosses.blogg.se/
Postat av: Emma

Vilka mysiga dagar ni haft:) Härliga sommar bilder:)

Ne, ja tycker inte du ska lösenskydda bloggen, men gör de som känns bäst!



Va har ni gjort idag?

kram!

2011-05-13 @ 13:49:27
URL: http://mammatillbenjamin.blogg.se/
Postat av: erika

Så stora dom har blivit dina små prinsar :-) Super söta som alltid! Det gick bra på inskolningen, men kändes nervöst.. jag hoppas det går bra i sommar, men får ta tag i det då jag börjar istället och njuta av sista veckorna hemma med småtrollen. Känns overkligt att jag ska börja jobba och inte vara hemma med mina små hjärtan. Men Yannick kommer ju att vara hemma i sommar, så det känns bra det också.

Kramar

2011-05-16 @ 12:52:27
URL: http://lillaica.blogg.se/
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback