♥ KÄRLEK ♥

Ibland känner jag mig helt överväldigad av kärlek till barnen. Att man kan älska någon så ofattbart mycket och när man tror att det inte går att älska nån såhär mycket, så går det. Kärleken växer mer och mer för varje dag.

Visst är det tufft ibland som småbarns mamma, men glädjen och den ovillkorslösa kärleken man får gör det 100000000 gånger värt allt. Jag säger inte att jag på något sätt skulle vara en suoermamma som alltid håller humöret uppe och alltid är pedagogisk. Det är jag absolut inte. Jag blir arg ibland, jag skriker på mina barn ibland(tyvärr) och jag är också trött ibland.  Men dom älskar mig ändå. Och jag älskar dom mer än något annat i hela världen och skulle göra ALLT för dom. Det är dom jag lever för. Min familj. Det finns inga ord som kan beskriva min kärlek till dem.

Varje dag försöker jag göra mitt bästa. Se till att dom har det bra, får en trygg och varm uppväxt med mycket kärlek, trygghet, tillit och respekt. Alla förtjänar det.

Folk säger att våra barn är alltid så snälla och lugna. Och sen tillägger dom alltid att det är annat med deras barn och att dom "bara" har 1 eller två barn och orkar knappt med dom, hur gör NI??
Vad ska man göra liksom? Dom är här, man kan inte bara dra täcket över huvudet och säga, "Näe, idag orkar jag inte." Man MÅSTE orka. Och man gör sitt bästa. Precis som alla föräldrar gör, oavsett om man har 1 eller 7 barn.

-Jo dom är snälla och lugna, men inte alls alltid. Dom är alla 4 världens finaste och underbaraste ungar, men dom har sina stunder också ... Ibland lyssnar dem inte alls, vill inte sova, dem skriker och bråkar, busar och trotsar. Vi har ofta en massa konflikter här hemma om allt och inget. Men det hör väl till?
Våra barn vaknar också på nätterna ibland. Att dom sover bra är inget tillbehör dom fick när dem kom till världen. Det är något som vi, hela familjen har jobbat oss fram till, tillsammans.

Att vara Mamma är det bästa och svåraste jobb man kan tänka sig att ha. Det är fullt med utmaningar och ibland vet jag inte hur jag ska tacklas med allting. Jag är inte perfekt. Jag har inte alla lösningar och alla svar.
Jag älskar mitt liv som mamma och ångrar mig inte för en sekund över nånting. Det är det här jag lever för, och jag tar mitt Mammaliv på fullt allvar. Vi föräldrar ska vägleda våra barn, visa dom vad som är rätt och fel. Ge dem mycket kärlek, lyssna på era barn, ta vara på tiden ni har med era barn. Denna tid kommer aldrig åter.

Efter en jobbig dag kan jag bara se på när dem sover och undrar om jag har handlat helt rätt under dagen. Vad kunde jag ha gjort annorlunda? Jag kan bara önska och hoppas att dom känner sig lika älskade av mig som jag gör av dem, varje dag. Det är oslagbart.


Ute på gården idag

 
Nicole ska gömma sig bakom ett träd...

Mummu & Vanessa också

Los monos juntos

Bustroll

Frukstund


Till min familj- Jag Älskar Er. Ni är mitt liv, mitt allt.
Jag är så lyckligt lottad som har er.



Kommentarer
Postat av: mamus

Satu du säger så mycket finaoch kloka saker så man blir tårögd jag tror nog att du är en av sveriges bästa mammor om inte världens.det är inte så konstigt att så många älskar dig för den du är och vi är 2 av dom kramar från oss Mamus&Affaj

2011-06-16 @ 13:58:45
Postat av: mamus

Satu du säger så mycket kloka saker som man blir tårögd när man läser din blogg inte konstigt att så många älskar dig och vi är 2 av dom kram från Mamus&Affaj

2011-06-16 @ 14:03:16
Postat av: Angelica

Underbar text du skrivit! Du har så rätt!

2011-06-16 @ 15:00:00
URL: http://flisaflikka.webblogg.se/
Postat av: Karolina Nordling

Va fint skrivet! :) pusu beso

2011-06-16 @ 15:56:36
URL: http://Www.karolinanordling.com
Postat av: Madeleine

vad fint skrivet och fina bilder!

känner igen mig eller oss i det du skriver.



kramar

2011-06-16 @ 16:18:38
URL: http://madeleine82.blogg.se/
Postat av: Melissa - Mamma till 2 prinsar

asså jag är nog lite trög :P men är både tjejerna och killarna tvillingar? :D

kram

2011-06-16 @ 17:28:57
URL: http://OoOMelissaOoO.blogspot.com
Postat av: Helena

Du skriver så fint om din kärlek till dina barn (och Andres o övriga familjemedlemmar med). Tror inte du behöver vara orolig för att dina barn inte ska gilla dig lika mycket som du gillar dem. Ser ut som att ni är väldigt lyckliga ihop.

Stora sommarkramar från Söderhamn

2011-06-16 @ 17:38:40
Postat av: Rockmom

Så fint skrivet :)



Jag tror att man skall göra det som känns absolut rätt för en själv när det kommer till uppfostran. Följa sina egna värderingar och inte lyssna på andra som berättar för en hur det borde vara och hur man borde göra. Det kryddat med en massa kärlek gör att det bli bra i slutändan.



Så har jag försökt göra med mina stora barn (och fortsätter så åxå nu) och de har blivit helt hyfsade typer



Kram till er

2011-06-16 @ 17:46:51
URL: http://rockmom-rockmom.blogspot.com/
Postat av: Emma

Hihih dina tvillingar är så söta med dertas kaluffser:) Är de inte dags för första klippningen snart? :)



Vilken storlek har Jonatha och Danilio i kläder? Tycker du inte de är jobbigt med bodysar när dem rä så rörliga:)??



Hur gamla är jonathan och Danilio nu?:)

Många frågor , hoppas ja inte tröttade ut dig:) Kram

2011-06-16 @ 18:09:11
URL: http://mammatillbenjamin.blogg.se/
Postat av: Emma

Jo , ibland önskar man att man kunde åka barn rutschkana :)

2011-06-16 @ 18:09:50
URL: http://mammatillbenjamin.blogg.se/
Postat av: mummu

Satu jag älskar dig,vistt blir man trött ibland,och känner att man inte orkar,men det är väll inte så konstigt,när man har 4 barn(älsta 3år) som hänger på bena och alla ska ha sitt,och gärna på en gång. Men som du är Satu, du fixar allt. Om du blir trött,eller nått annat ,det är bara ringa ,det vet du,känn inte att du är dålig mamma om du behöver hjälp,Pua o Mummu kommer alltid,när vi kan,eller så slänger ni kauhut hit,,, hih. Ha en trevlig kväll. LOVE YOU. :)

2011-06-16 @ 19:51:30
Postat av: Anonym

oj oj vilka charmtroll du har :)

2011-06-16 @ 20:18:38
URL: http://familjenskoglund.blogg.se/
Postat av: BabyBoo

Hej! Vad fint du har skrivit, känner igen dom där känslorna! Älskar mina barn så mycket, det är en väldigt mäktig känsla :-).

Svarade förresten på din fråga i min blogg..



Kram

2011-06-16 @ 22:43:14
URL: http://babyboo.superblog.se
Postat av: boosse

Håller med dig. Innan man fick barn visste man inte vad kärlek var!

2011-06-16 @ 23:24:17
URL: http://boosses.blogg.se/
Postat av: Tanna

Fint skrivet !

2011-06-17 @ 09:16:54
URL: http://tannaodevil.blogg.se/
Postat av: Sara

Kan bara hålla med dig i allt du skrivit Satu. Du har verkligen beskrivit bra hur det är att vara mamma. Man har en nästintill obeskrivlig kärlek till sina barn, den är så stor att det är svårt att sätta ord på den.



Hoppas ni alla mår bra?

Vad ska ni hitta på i sommar?



Kram Sara

2011-06-17 @ 20:20:08
URL: http://novismamma.bloggagratis.se
Postat av: sanna

vilken härlig kärleksfull blogg!

2011-06-17 @ 22:06:45
URL: http://sannatvillingmamma.blogg.se/
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback