My birthday party =)

På fredan firade vi min födelsedag. Vissa mer än andra.... Hahaha... Mer om det sen.

För första gången följde Nicole med sin pappa ut för att handla. Tänk att hon precis fyllt 3 år och först NU vågade hon gå iväh själv med sin pappa. Hon har totalvägrat förut. Hon vill inte lämna mig, hon vill inte ens åka ner med hissen med Andres och syskonen, nope, hon står alltid kvar, trogen och väntar på att jag kommer. "Mammalleeee"
Men nu följde hon alltså med.

När dom kom tillbaka hade dom en tårta med sig till mig som Nicole stod så stolt med. När jag hade lagt undan kameran så åkte tårtan ner på golvet.... Men vi räddade den snabbt ;)

Mina fina docka!

Vi packade vagnen överfullt och promenerade till Mummu & Puua med hela gänget. Jag fick en massa presenter!!!!  Jag fick blommor, kläder, behandlingar på syrrans jobb, presentkort till Gina Tricot och denna bil av Puua:
 Hahaha, han hörde ju när jag ville köra hans fjärrstyrda bil häromdagen, ni vet, när jag skrev att tjejerna bara jagade den och togupp den hela tiden, nu köpte han alltså en alldeles egen till mig! Tack!

Här ger Dewin mig en present...


Jag är så glad över allt jag fick, tack så jätte mycket till ER ALLA!!!! jag uppskattade verkligen allt! (Mummu, när ska vi gå och shoppa??) Hhihih... Mummu sa precis att det var bra att jag fick present kort till Gina T, för där finns inga barnkläder. Annars hade jag väl kommit hem med något till barnen som vanligt. Hur kommer det sig att man glömmer bort sig själv HEEELT och bara köper till barnen??

Jag läste på syrrans blogg (www.karolinanordling.com) att jag skulle få dessa saker, som jag önskat mig:

1- Ett hus

2- En bil 
Porsche Carrera GT
Och sist men inte minst- 10 miljoner i fickpengar.

Men jag såg inte röken av dessa grejer.... Hmm... Måste fråga henne om dem...


Såklart var poolen fylld dagen till ära. Barnen hoppade ut och in hela dagen/kvällen. Vädret var ju helt underbart!
Min bror Toni

Danilo & Sebastian

Food-time

"Besoliina" tiggde till sin en majs-kolv från Mosteri

Barnen åt först, och gick sen till kiosken med Puua. Bessa tog på sig "shukaduj" kläder och alla i hela affären hade vänt sig om och berömt henne

Maten var JÄTTE GOD! Vi grillade allt möjligt och satt länge vid bordet medans barnen lekte. Me love.

Grabbarna gungar

Jag & Vanessa

Min busiga lilla badanka

Och min lilla sjöjungfru


Andres hade köpt med sig en tårta hit också. Rosen är 25 år, och ett ljus för varje år.
Alla samlades vid bordet, och alla ställde sig upp ch sjöng för 4 (!!!) språk! Måste bara säga att dom är grymt duktiga på spanska nu. Finska, Svenska, Spanska & Engelska. I didn´t hear any difference.

Medans jag satt där och lyssnade på när dom sjöng för mig, så var jag tvungen att knäppa några bilder också...
Jag älskar Er alla!!!

Tänk att allt det här var för just mig. Kändes speciellt. Jag blev helt rörd...

Bessa på plats hos sin "andra pappa" som hon kallar min bror, Stefu.

Efter ett tag kom Mummus granne, Maria (även Karos gamla skolkamrat och en gammal vän till familjen) ner med sin söte son Jonathan (ja, han heter också så) och spenderade kvällen med oss. Tjejerna var glada och samtidigt förvirrade att "balkong tanten" Maria är nu nere hos oss. För varje gång vi kommer till Mummu och Puua så står tjejerna där och tittar upp mot Marias balkong och ropar på henne: "Majjjaaaa!" (Bessa säger så) 

Vi tog med oss barnen, förutom små grabbarna och gick till gården bredvid, där har dem precis fixat en ny lekplats.
Dom ska nog bygga en ny på Mummu & Puuas gård också, för dom har ju tagit bort gungan och rutchkanan därifrån. Det var på tiden också, allt var så slitet och helt fallfärdigt. Undrar när dem ska börja jobba där....?

Min fina ängel

Danilo ser rätt så slut ut hos sin morbror Toni...?

Danilo sneglar på Maria

Bessa har tagit ännu en dopp i poolen och värmer sig hos Anna



Det spelades boule hela kvällen, även vi tjejer var med! Jag ska inte säga så värst mycket för det gick inte så bra för mig... Maria, är det verkligen säkert att det var din första gång???Hmm....Kul hade vi iaf!

När barnen började bli trötta så var det dgas för mig att gå hem. Andres följde oss hem och sen gick han tillbaka dit. Där hade de tydligen riktigt roligt, han kom hem först vid 3.50.... Emellanåt fick jag MMS från honom, däribland en bild på min bror Stefu med nån tequila hatt på sig...? Jodå, dom hade firat MIG riktigt ordentligt sa dom.

Me dom hade nog inte riktigt lika kul dagen efter, eller hur kände du, Stefu?
Själv fick jag väcka Andres halv 12....

TACK FÖR EN JÄTTE MYSIG/ROLIG DAG!!!!
Jag uppskattar ALLTING!
 LOVE YOU!

P.S Tack för alla gratulationer, det värmer i hjärtat!
 

Nu ska jag gå ner och dra täcket över mig, är så trött.... och har ändå såå många bilder och text kvar som jag vill dela med mig av... men det får bli imorgon då.

Sov så gott allihopa! Eller kanske rättare sagt- GOD MORGON!!!
Det är mer sannolikt att detta läses imorgon, eller finns det fler nattugglor uppe nu?


Kommentarer
Postat av: Karolina Nordling

Riktigt härliga bilder! Felicia hälsar så mycket också!

2011-06-13 @ 06:58:00
URL: http://Www.karolinanordling.com
Postat av: Camilla

Heejsan.



Det är så otroligt roligt o läsa dina inlägg & kolla på dina bilder.

Ni har verkligen en helt underbar sammanhållning i familjen =) Det är GULD värt.



Hoppas ni får en riktigt skön vecka.

Vi åker till Öland idag - tillbringar veckan där med djurpark & allt vad det innebär =)



kraam/Camilla

2011-06-13 @ 07:23:56
Postat av: Melissa - Mamma till 2 prinsar

va mysigt de ser ut =)

2011-06-13 @ 09:11:51
URL: http://OoOMelissaOoO.blogspot.com
Postat av: Emma

grattis grattis grattis i efterskott:)

2011-06-13 @ 12:15:52
URL: http://mammatillbenjamin.blogg.se/
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback