Torsdag- Promenad till Handen och middag på THAI

Idag tog vi en promenad till Handen- Mummu, Puua, jag och barnen för att äta lunch på McDonalds.Jag trodde att det var + grader ute så tjejerna fick ta på sig sina jackor bara. Då skulle vi slippa all tjafs och bråk om overollerna, men de var faktiskt kallt! Konstigt det där, hur vädret förändras så snabbt. Igår var det flera + grader, och idag skulle det bli 10-15 minus!?
Hur som helst så var vägen jobbig idag, det var massor av lös snö hela vägen dit och vagnen var ganska tung med 4 barn i så vi fick turas om att köra och kämpa.
Vi kom fram, åt lunch och gick runt lite. Eller- Jag och Mummu gjorde det- Puua fastnade i lekstället med barnen. Stackarn, han fick ta upp Jonathan ur vagnen och sen ville han inte ligga där nån mer. När han försökte lägga ner honom blev han ledsen, och när han hade honom i famnen var han hur nöjd som helst. Där var han, med alla 4 och flera stycken hade kommit fram till honom och beundrat barnen, han var så stolt så!

Mummu och jag gick in i några affärer, Mummu köpte en tröja och jag köpte varsin body till grabbarna.
Sen var det dags att ta itu med promenaden hem och försöka hålla barnen vakna.
Vi turades om med att köra vagnen igen och bära Nukke. Grabbarna somnade i vagnen och Bessa höll på att slockna precis när vi kom hem. Ni tror väl inte att grabbarna somnade om sen när vi hade lagt dom i sängen?
No no no... Då hade de redan tagit sina powernaps.


Här låtsas Pappa och Nicole sova....

Dom höll på och viska en massa hemlisar med varandra, sen när jag frågade Nicole vad Pappa sa så sa hon att dem ska gå och handla mandariner. Vilket inte ens var nära av vad han hade sagt henne.
När Bessa hade vaknat så åkte vi till Tyresö på THAI restaurangen och åt god mat.

Till efterrätt blev det glass till tjejerna! Dom hade gjort jätte häftigt med glassen. Vi beställde apelsinglass, så dom kom med apelsin glass i sin egen skal! Coolt!
Jag och Andres delade på Thailändska pannkakor, har ni smakat det??
Det är pannkakor rullat med banan skivor i och choklad sås på! Yammie!

När vi kom hem badade vi allihopa tillsammans.
Vi hade jätte mycket skum i, som Andres la som skägg, så Bessa trodde ju på fullaste allvar att hennes pappa var JULTOMTEN! När skummet föll ner så såg hon helt överraskad ut! Så höll de på och leka hur länge som helst.
När alla förutom jag och grabbarna hade gått ur badet så gav Danilo en present till oss- han sket i badet!!!
Gissa om vi fick bråttom upp....

Glömde ju skriva att på restaurangen började Nicole plötsligt svära högt och tydligt alla fula ord hon kan.
Ibland är hon bra pinsam...

Kommentarer
Postat av: Karolina Nordling

Hon e ju för rolig...

2011-01-14 @ 07:04:06
URL: http://Www.karolinanordling.com
Postat av: Anna - Mamma till 2 små troll :)

Med barn vet men aldrig vad som ska hända.

2011-01-14 @ 07:19:43
URL: http://tokmamma.blogg.se/
Postat av: Jennie

Hej

Hittade din blogg via FL. Har själv tvillingar men inte mer än så men hoppas på fler:)

Så söta dina barn är!! Verkligen imponerad av att du/ni klarar av så många små barn. Men det är ju så att man klarar mkt mer än man tror.



Har en fråga ang din vagn. Är det en Buggy Pod som du har som sidovagn?

Vi har en Emmaljunga tvilling nu men planerar syskon inom närmsta året och då är tvillingarna "bara" runt 2 år och de vill nog fortfarande åka vagn då. Eller tror du att det räcker med ståbräda?

Tacksam för svar.



Hälsning Jennie

2011-01-14 @ 21:03:31
Postat av: Frida

Som föregående skriver så hittade jag din blogg via fl. Har också tvillingar som nu snart är 3 månader. Sen en sån på närmare 2 år.



Har också fråga ang vagn, berätta gärna mer om den. Släng gärna in en kommentar på bloggen om du har lust och berätta lite om vad det är för nån.

2011-01-19 @ 08:14:10
URL: http://mammanfrida.blogg.se/
Postat av: Josefine

Hejsan,

Ni kanner inte mig. men jag sokte pa sidovagnar pa google, och en bild pa dina barn kom upp. Jatte fin familj du har.

Jag villa fraga vart du kopt den dar sidovagnen (manga som har samma fraga!). Jag har sokt overallt, men hittar aldrig nagot liknande. Tips av dig skulle vara jatte snallt.

Mvh,

Josefine

2011-03-09 @ 17:29:59
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback