Fegisen

Snacka om att ha blivit feg.
Häromdagen när jag skulle gå och sola så kände jag mig som värsta kycklingen.
För det första kändes det helskumt att gå ut utan barn och vagn, kände mig så bortkommen och sårbar och som att jag hade glömt något/någon.
Och för det andra så kände jag mig sjukt otrygg.
Där gick jag, det var sent, mörkt, regningt och jag gick vid vägen med skog på ena sidan och en stor tom skola på den andra sidan. Allt jag kunde tänka på var att "tänk om någon kommer och mördar, eller kidnappar mig!??!?"
Vad ska hända med mina barn då?! Jag började ångra att jag ens gick ut.
Och stackars Nukke som var så ledsen för att jag gick....

Efter att ha inbillat mig om att gubben som kom emot mig skulle döda mig och hur jag skulle försvara mig, så var jag framme vid solariet. Jag lyckades känna mig lugn och och njöt av av att ligga där i lugn och ro och sola och lyssna på bra musik och lät tankarna flöda fritt. Tills det var dags att ta sig hem...

Man läser och hör ju så mycket hemskheter varje dag om folk som blivit skadade, mördade, våldtagna, folk som saknas och allt annat hemskt, såklart blir man påverkad.

Men jag kom helskinnad tillbaka till mitt trygga hem och älskade familj och allt otäckt lämnades ute.
Vilken kyckling man har blivit...

Hur är det med er, känner ni er otrygga när ni är ute själva i mörkret på kvällen?
Har ni blivit mer rädda sen ni fick barn?


Kommentarer
Postat av: erica

Jag har blivit mer rädd sen jag fick barn. Sen är jag tom rädd ibland på em när det är mörkt och jag är ute med barnen, är så rädd att något ska hända med dom. Tänker på tjejen som miste båda sina barn, Tyskan som mördade dom. Tänk va små dom var.. usch och fy. Jag kan ibland komma på mig att tänka att jag aldrig ska öppna dörren när någon ringer på. samma sak när jag kör bil med barnen.. är inte så rädd för att själv drabbas, men tänk om barnen är med. :-(. Det är nog normalt att vara orolig och överbeskyddande för det finaste man har :-). Kramar P.s va mysigt att du kom dig iväg och solade!! jag vill också..

2011-01-20 @ 08:08:10
URL: http://lillaica.blogg.se/
Postat av: Karolina nordling

Stackaren! Jepp man blir mer medveten om saker och ting när man har fått barn! Man blir mer sårbar. Vad man än gör nu för tiden så tänker man " tänk om"... Samtidigt som man måste kunna göra saker för sig själv utan en "svans". De värsta e nog att flyga utan barnen.. Då kommer massor med tankar " tänk om"... Pusu beso

2011-01-20 @ 09:18:38
URL: http://Www.karolinanordling.com
Postat av: Anna - Mamma till 2 små troll :)

Sällan jag går ut på kvällen. enda är nog att gå in till vårat lilla centrum för att handla och det tar max 2-3min att gå. Men det känns så naket att gå utan vagn.

2011-01-20 @ 09:38:27
URL: http://tokmamma.blogg.se/
Postat av: Lotta, mamma till Lucas

Åhh, så söta småttingar du har!!! =) Härlig blogg med!

2011-01-20 @ 09:48:50
URL: http://sotnosenattol.blogg.se/
Postat av: Caroline

Å vilken härlig blogg! En mamma som har det nästan som mig :P Jag har tvillingpojkar på 2½ år och en flicka som är 1 :)

2011-01-20 @ 10:38:26
URL: http://carr0n.blogg.se/
Postat av: Linda!

Jag är alltid mörkrädd när jag är ute i mörkret själv. Även när vi vi släckt på hela nedervåningen och ska gå upp på kvällen så är jag skit rädd ;)

2011-01-20 @ 11:29:10
URL: http://asomilinda.blogg.se/
Postat av: Michan

Jag har också haft massa såna konstiga tankar ibland.

Kram

2011-01-20 @ 12:14:01
URL: http://www.michaela-michan.blogspot.com/
Postat av: Taru

Det blir så när man är mest hemma med barnen och sambon.. när man inte är van att vistas bland människor själv. Jag tyckte också det var rätt jobbigt att gå ut och göra saker på egen hand när jag var mamma ledig.. för då var man ju van med hemma livet.. men det går över :-)

Men sent på kvällen och mörker är fortfarande läskigt oavsett om jag är själv eller med sällskap :-)

2011-01-20 @ 12:26:39
Postat av: Johanna

Jag känner likadant och tänker precis som du skrev, haha! speciellt Sen jag fick barn. Men det är ännu värre om jag har barnen med mig då blir man så rädd att nån skulle skada dom. Man är sårbar som mamma! Man vill inte att det ska hända en själv något för barnens skull och så är man så himla rädd att det ska hända ens barn något.

2011-01-20 @ 15:29:38
Postat av: mummu

satu,du Måste gå ut utan barn oftare,det behös bara en liten bromenad,eller nått,samla dina tankar,hur bra du har det.Vet du inte, att du måste ta hand om barnens mamma på bästa sättet,då går alltig bra.Älskar dig.Kram mamma.

2011-01-20 @ 15:55:24
Postat av: Satu & My Baby Dolls

Haha, på vissa av er låter det som att jag aldrig kommer ut bland folk! ;)

2011-01-20 @ 22:05:51
URL: http://mybabydolls.blogg.se/
Postat av: Linda

jag har nog blivit mer rädd sen jag fick barn..



då ska jag inte berätta om vad som hände precis vid mitt jobb häromdagen, riktigt scary!!!!!!!!

2011-01-22 @ 21:07:16
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback