BVC kontroller & Annat

Igår hade vi tid på BVC med Jonathan, Danilo och Vanessa. För tvillingarna skulle detta bara vara en vanlig kontroll, men Vanessa skulle även få sin 18-månaders spruta. Det var nog hennes lyckodag igår, eftersom det råder vaccinbrist på hela Stockholmslän så det fanns inget vaccin till henne.
Det får bli nästa gång då. Hon hade nog inget emot det!

Andres gick in med Jonathan, och så gick jag in med Danilo. Allting såg jätte fint ut, dom växer som de ska, men att jag skulle lägga extra fett på Jonathans mat, tex rapsolja i vällingen och extra fett på maten/gröten. Men de följer sina kruvor hur bra som helst! Good job, boys!

Sen hämtade jag in Vanessa, och såklart ville Nicole följa med in.
BVC sköterskan gjorde olika 18 månaders tester på henne, och hon klarade alla galant.
Hon tyckte att Bessa är så himla artig för hon sa TACK. Tack, Tack hela tiden hon fick nånting. Gullungen!
Hon har växt jätte bra, men hon står still med vikten. Shit. Hon äter ju bra?! Men jag skulle lägga extra fett även på hennes mat. Jag frågade om det inte var farligt för barn att få in så mycket fett och olja, men det var det tydligen inte. Jaha. Det var det det.

I väntrummet:


JONATHAN: 71.3 cm och 7.260 g
DANILO: 72.5 cm
och 7.910 g
VANESSA: 78.5 cm
och 9.200 g
(Tänk att det skiljer bara 1.3 kg mellan Danilo och Bessa!)

Vi åkte till Coop och fyllde kyl och frys fullt med mat, sen kom syrran, Mummu & Puua på fika.

Såklart blir grabbarna nerpussade på en gång...

Puua fixade upp barnens nya pirat tält med tunnel (49 kr!!!)

På kvällen kom Diego på besök, vilket speciellt Vanessa tyckte var jätte kul! Hon ville ta hans mobil hela tiden...

Pappa med gosiga Jonathan

(Igår var Danilo inte ett dugg rädd för honom)

Bessa fick för sog att hon ska hjälpa till att kasta all skräp. Hon gick fram och tillbaka 28465 gånger och kastade det vi gav till henne i papperskorgen. Sen fick vi hitta på grejer att kasta fast det inte fanns något.. Hon var iaf nöjd med sig själv. Hon har kommit i den åldern att "hon kan" så mycket själv. När jag frågar om jag ska hjälpa henne med något så säger hon, "Nej jag kan!"


Igår, vid 19.45 sa jag till Nicole att göra sig klar för sängen, men hon var inne på sitt rum och lekte så fint med sin dockhus att hon fick leka ett tag till. När hon inte kommit ut från rummet på en timme (!) så sa jag att hon ska gå och lägga sig nu, då svarade hon så gulligt: "Men mamma, jag vill leka lite!" Och eftersom hon lekte så fint hade jag inte hjärta att avbryta henne... så sammalnlagt lekte hon där snällt alldeles själv över 2 timmar med sitt dockhus! Har aldrig hänt förut... Hon var så inne i det att jag lät henne leka. Jätte kul att se!!!  Bessa satt och lekte i vardagsrummet och var upptagen med att sno Diegos mobil och kasta skräp, så Nicole fick äntligen pyssla och leka för sig själv.. Hon älaksr dockhuset och alla små figurer, och ibland när Bessa ska leka med så tar hon hennes saker, så det här var bra!

Kommentarer
Postat av: Johanna mamma till 2 prinsessor

Oj, ja det var inte så stor skillnad på dem :)

Men hur mycket skiljer det sig i ålder på dem?

Om du kikar på deras kurva tycker du att dem följer den bra då alltså personligen?

Kram

2011-01-22 @ 10:02:12
URL: http://alskadefranforstastund.se
Postat av: Cejjies

Vilken liten längdskillnad det är mellan Vanessa och Danilo & Jonathan!



Undrar jag också hur många barn Andres har sedan tidigare förhållanden och hur gamla de är? :)



Tack

2011-01-22 @ 21:38:14
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback