Puuas 60-års överraskningsfest Del 2 !!!

Nu kommer vi till den andra och sista delen av Puuas 60-årsfest!

Jag och min farbror Nisse som kom hit från Finland för att fira sin brors stora dag!
Jag och syrran med vår farbröder Hasse och Nisse

Linslusarna

Jonathan trodde nog att det här var Puua, så bekväm och oblyg han var med honom... såklart var han ute efter att förstöra hans solglaijor, precis som han gör med alla Puuas!

Emma, Felicia & Vanessa showade för gänget (of course!)

Dom var mäkta imponerade

Boule match på gång...

Sebastian & Jon

Anna & Mummu

Sen var det dga för presenterna. Vi hade samlat ihop ett gäng och så gjorde vi likadant som till Mummu när hon fyllde år- En rese check till vart han än vill åka! Sen fick han en massa annat som har var jätte glad för
När det var dags för Danilo och Jonathan att sova så gick jag och Anna runt med dom i vagnen och pratade om allt... Sen hämtade vi upp tjejerna och Jon så att tjejerna kunde leka i lekparken bredvid. Där var det lugnast för grabbarna som sov i vagnen.. Fick även sällskap av Lasse och Tobias.

Some chit chat- Mummu & Kaija

Danilo sov inte så värst länge, han ville hellre vara med på festen. Eller som Vanessa sa på natten där hon satt under party tältet: "VÄRSTA FESTEN!"

Emma & Nukke hos Andres (LIKA??)

Jag och Jon äter ostbågar och dricker hallon whisky
(Alltså det var hallonsoda i whiskyglas...)

På dansgolvet var det fullt ös! Det var roligt att så många gick upp och dansade!
Även Andres bjöd upp mig på en dans!  
(som han sen på dansgolvet ångrade, det var nån finsk dansbandslåt)
Nicole tyckte om att dansa, och det fick man int göra nån annastans än just på dansgolvet. Hihi...

Nisse & Mummu

Nisse & Andres bråkar om vem som får dansa med Emma...

Andres dansar med Vanessa & Emma. Även min faster Raija och hennes man Raimo syns med på bild.

Nukke & Mummu

Mummu och Puua pussas

Nisse snodde Emma från Andres. Stackars Emma var helt generad

LIKA SOM BÄR??

Puua fick oväntat besök under festen också. En granne kom och plingade på (jag trodde det skulle vara klagomål) och jag öppnade, hon grattade Raine så mycket. Jag bjöd in henne, men hon kunde inte.
Sen kom en kvinna från styrelsen, hon och Puua brukar "tjafsa" för att hon går runt och klipper bort alla byskar och träd från gårdarna, och Åuua vill att hon låter bli att klippa vid hans staket.
Hon kom förbi med sina hundar och hade med sig en present till Puua:

Sax! Hahaha... Jag bjöd in henne, och hon kom när hon hade rastat hundarna. Kul!
Det kan vara jobbigt att vara på 60-årsfest såhär... fråga bara Sami som tog en liten tupplur emellan.

Farbror Hasse och Stefu

Puua, Dani och Henkka

När barnen började gäspa och tempot gått ner ordentligt på barnen var det dags att promenera hemåt. ALLA somnade som stockar!
Men festen hölls igång till långt inpå morgontimmarna...


Tusen, tusen TACK till Er alla som kom och firade vår kära Puua på hans stora dag!
Det betyder JÄTTE mycket för oss alla!
Tack för att ni tog er tid.
Puua var överlycklig över festen och var så glad över att Ni kunde komma.

SÅ TACK !!!!!


Kommentarer
Postat av: Annelie

Vilka härliga bilder! Härlig fest!



Hoppas ni haft en bra dag!!



Kraam

2011-08-02 @ 22:58:14
URL: http://redtulip.blogg.se/
Postat av: Helena

Fortsatt härliga bilder på Puuas party. Ser ut att vara en lyckad fest. :)

Har tänkt tidigare på det du skrev i detta inlägg om att Emma och Nicole är lika...och ja, de ser ut att vara syskon. Är väldigt lika varandra.

Gillar din mammas vita tröja med ansiktet på, vill också ha en sån ju.... :)

2011-08-03 @ 01:23:46
Postat av: C

Emma och Nukke är jättelika!

2011-08-04 @ 10:02:04
Postat av: Sandra

Vilken fest! Fin du var, du passar jätte bra i turkost!



kram!

2011-08-08 @ 22:44:49
URL: http://viskablifyra.blogspot.com
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback