Satu S V A R A R

♥ Halloj allihopa!
Nu var det dags för lite svar från min sida känner jag. Många ställer samma frågor och då är det väl bra med ett eget inlägg så att ni hittar svar? Smiley
 
Först och främst, tusen tack för alla gratulationer ♥
Sen så kör vi:
 
Jag har ju alltid sagt att jag vill ha minst 8 barn och jag står för det fortfarande. Bara man har tid, kärlek och ork att ge till varje barn. Jag vill ju inte att något barn ska känna sig utanför eller känna själv att jag inte kunnat ge min tid och uppmärksamhet till mitt barn.
Men som jag sagt förut, jag älskar det här. Jag älskar att ha många barn och allt vad en storfamilj har att erbjuda.
Nej nu ljuger jag, jag älskar faktiskt inte all syskonbråk och testande av min tålamod... Smiley men jag antar att det inte bara är i storfamiljer det är så. Så är det nog i de flesta familjer, vare sig man har 1, 2 eller 6 barn?
Andres har varit emot fler barn innan Kevin föddes, men han har faktiskt gått med på "en" till, haha...♥
(När det blir vet vi inte)
Men jag tror inte att våra familjer blir förvånade längre. Eller- dom borde i alla fall inte bli det Smiley.
(Dom blev jätte förvånade när vi kom ut med att vi skulle få Olivia)
 
Jag tar det absolut inte personligt när ni frågar om vi kan tänka oss att vara med i fam. Annorlunda. 
Svaret är att vi inte har tänkt på det alls. Man ska nog ha fler än 6 barn för att vara med där.
6 barn är väl inte såå annorlunda? Smiley
 
Hur tar omgivningen det här med att man valt att skaffa fler barn än genomsnitet 2 ½ ?
(hur kan man räkna två och en halv??!)
- Blandade reaktioner. Folk tittar både en och två gånger efter en. Men det har nog varit mest positiva reaktioner och förvånade reaktioner som frågar om alla verkligen är mina och hur gamla alla är för dom ser så jämngamla ut.
Jag har absolut inget emot att folk frågar, det är klart att det väcker uppmärksamhet med så många småttingar.
Meeen sen så finns det ju dessa dumma kommentarer som man klarar sig jättebra utan. 
"Har ni ingen TV hemma" "Men nu får det väl räcka" "ska ni befolka hela jorden själva" osv.
 
Förut tog jag åt mig och var rädd för människors reaktioner, speciellt då när vi väntade Olivia men ärligt talat så struntar jag blankt i de människorna som har något dumt att säga om antalet barn som Andres och jag väljer att ha. Vad har dom med saken att göra, det är inte så att det är dom som tar hand om våra barn, uppfostrar eller försörjer dom?!
 
Lite så känner jag över det. har man inget trevligt att säga så behöver man ju inte säga något alls.  Smiley
 
Jag är stolt över våra barn. ALLA våra barn. Jag är stolt att jag är deras mamma och fått den största gåvan som finns. ♥
 
 
Kevins namn. Kevin har varit mitt absolut favoritnamn sen jag var liten. jag gav Andres makten att välja namn denna gång då vi inte alls var överens om något namn alls till honom. Jag sa att jag får besstämma namn på nästa bebis.
Han valde namnet Kevin. ♥ Han fick två namn till som Andres själv fick bestämma, men han vill inte avslöja för någon vad det blir ännu. Smiley
 
Här kommer resten av barnens andranamn:
 
Nicole Karolina Mercedez (Karolina efter min syster, Mercedez efter Andres farmor)
Vanessa Daniella Susanna (Daniella för att det var ett favvo namn och Susanna heter jag i andranamn)
Danilo Stefan Andres (Stefan efter min bror, Andres efter pappan och farfar)
Jonathan Oscar Hugo (Oscar efter Andres bror, Hugo efter Andres pappa)
Olivia Minna Isabella (Minna efter min morbrorsfru, Isabella för att det är så fint)
 
Ni ser att andranamn ärvs av familjemedlemmar som är speciella för oss. ♥
 
Barnens brorsson ska nog heta Aaron. ♥
 
Många frågade efter denna potta som belönar med musik:
 
 
Den är jätte häftig! Vi köpte den på gamla Babyland till Nicole när hon skulle potttränas, så den har ju hängt med ett tag. Märket är av Fisher Price.
Nyss googlade jag på "potta som belönar med musik" och fick upp en massa häftiga pottor, bland annat babylyx.se, kika där vettja! ;)
 
Jag har varit hemmafru nu i snart 7- 8 år och känner lite
"Shit! Vad ska jag göra sen när det är dags för mig att börja jobba! Vad ska jag göra?
Jag är utbildad barnskötare, men jag vet inte alls om det är något jag skulle vilja jobba med nu.
Skulle det kännas konstigt att jag tar hand om andras barn och lämnar mina egna? Vill jag börja plugga?
Orkar jag med så många år som det krävs för att bli barnmorska (<-- mitt drömyrke)
Jag trivs hemma och så länge jag/vi har möjlighet till det så kommer jag att vara hemmafru/mamma.
 
Jag vill finnas här för barnen när dem kommer hem från skolan, precis som min mamma var där för oss.
 
Hur kommer jag i form så snabbt?
- Oj. Kanske orättvist att säga så men jag tappar kilon efter förlossning jätte fort. Jag är dock inte alls i form, jag har noll kondition, haha! Annars så brukar jag träna med att göra plankan, hoppa hopprep, promenera och lite andra lätta övningar, men det var alltså innan jag blev gravid med Kevin, så det var ett tag sen...
Men jag borde ta tag i det snart igen. När jag orkar. Jag äter ju galet mycket godis på dagarna, vilket jag borde sluta med. Nån dag... ;)
 
 
Phew, det här blir långt, orkar ni läsa....?
Ni kommer ju att tro att jag lurades med att detta inlägg skulle upp ikväll, men det har som sagt tagit lite tid... ;)
 
Är jag religiös?
- Inte tok religiös, men vi firar allt det vanliga, typ. Haha. Bra beskrivning. Jag går liksom inte i kyrkan på söndagar t e x.
Vi firar jul. Jag är döpt. Konfirmerad... Jag tror på högre makter. Ibland iallafall och samtidigt ifrågasätter jag mycket som är orättvist och hemskt. Jag ber. Nu kanske ni skrattar men så är det. 
 
Hur hinner du med allt?
- Jag är hemma på dagarna så jag hinner ;)
 
Nämn 2 negativa saker om dig:
- Jag är dumsnäll och pedant perfektionist. (<---not good)
 
Ja, både Olivia och Kevin är jätte lugna. (hittils!) Vi har haft lugna bebisar, väldigt snälla. (Thank God)
 
Genus:
- Ja jag är medveten om hur jag klär mina barn. Barnen får ha vilken färg på kläderna som dom vill. Pojkarna får ha rosa/orange, lila och allt som klassas som "flickigt" och tvärtom.
Jag skulle dock aldrig låta mina pojkar köpa klänningar och låta dom gå ut så.
(och ungefär nu hoppar mammamaffian i taket)
Jag tror på människors lika värde, jag är för all form av jämställdhet.
Men tycker ändå att flickor är flickor och pojkar är pojkar, det är skillnad.
Hela detta genusdebatten har gått för långt tycker jag. Folk som inte vill avslöja kön på sitt barn t e x? Come ooon. Snacka om att lägga sin egen skit i barnens korgar. (<--sa en smart person en gång)
Jag tror på att man ska uppfostra sina barn till starka individer. Låt pojkar vara pojkar och flickor vara flickor, jag förstår inte problemet?
 
Ekonomi:
- Det finns några saker som jag inte tar upp här på bloggen. En av sakerna är ekonomin.
Nån klagade på hur mycket jag handlar till barnen. (Innan IP adresen blev blockad från att kommentera)
Såhär är det: Barn växer. Barn behöver kläder. Årstiderna ändras och barn behöver väder anpassade kläder. Jackor, overaller, sommar kläder, skor.
Jo, våra barn ärver vissa saker av varandra- självklart.
Men de som är slitna, trasiga eller bara inte det jag var ute efter nu så slänger jag eller ger bort det och köper nytt.
För att jag och Andres vill att barnen ska vara hela och fina. Jag älskar att shoppa barnkläder, det är bland det bästa jag vet och om någon stör sig på min shopping så go for it. Knock your self out. Det är inte ur er plånbok så jag förstår inte problemet? Kanske bara kul att klanka ner på andra, vad vet jag?
Vi är inte miljonärer. Vi sparar pengar precis som alla andra.
 
 ****************************************************************************************************************************
Phew nu håller mina ögon på att gå i kors. har jag glömt någon fråga så hojta till!
(Det var lite svårt att hitta och samla alla frågorna)
 
Nä nu måste jg avsluta så jag orkar med natten.Smiley
 
Imorgon är Nicole ledig för hon ska fotograferas.
Jobben är konfidentiella så man får inte nämna några detaljer eller nått innan det kommit ut.
 
Jag hittade en ny bild på Nicole på Lindex hemsida för några dagar sen:
(tack till dig som tipsade om det, jag hade inte sett den!)
 
Jätte söta alla barnen och kläderna ♥
 
P.S Jag har fått en ny bästa vän! Vad det är för något ska ni få se imorgon!
Instagram följare har fått en sneakpeak ;)
♥ Im sooo happy, ni anar inte !!!! ♥
 
♥ Tack för att NI finns. ♥

Kommentarer
Postat av: Hanna N

Hej! Först måste jag bar gratulera till nya bebisen, han är jätte fin!! Jag har läst din blogg i ca 3 månader nu (sen jag fick reda på att jag var gravid) och tycker verkligen att du har en jätte fin familj, härlig inställning & en mysig blogg där du delar med dig på ett väldigt varm och välkomnande sätt! Det känns nästan som att man känner din familj när man läser alla härliga inlägg. Ta hand om dig & familjen! Kram Hanna

2014-05-14 @ 00:33:09
Postat av: Anki

Vilken fin bild på Nicole! Den har jag inte heller sett vad jag kan minnas i alla fall ;-) Lycka till Nicole med fotojobbet :-)

Kram från Skåneland

2014-05-14 @ 01:39:21
URL: http://jankils.bloggplatsen.se
Postat av: lejoninnan-52

Tack för att du tar dig tid med att svara på alla frågor.
Måste säga att jag tycker du är fantastisk.
Humor har du också.

2014-05-14 @ 05:15:00
Postat av: mariekarolina ♥ gravid med lillebror

Roligt att läsa! Jag tycker det verkar sååå mysigt med stor familj! Båda jag och sambon är överens om att vi vill ha många barn, hur många vet vi inte än men det får framtiden utvisa :) Hoppas på minst 3 - 4 st iaf.

2014-05-14 @ 08:34:08
URL: http://mariekarolina.blogg.se
Postat av: 3 Barnsmamman

Vad roligt att läsa alla svaren :-) Har du funderat på att läsa till Undersköterska senare? Jag gjorde det på KOMVUX, tog 4 terminer och jag valde en inriktning mot barnsjukvård och jobbar nu som undersköterska på bb/förlossningen här där jag bor! Världens bästa jobb!! Tänkte att det kanske kunde vara något för dig? :-)

2014-05-14 @ 08:36:05
Postat av: Emma

Den pottan ni har hittade jag på en hemsida:)

http://www.babylyx.se/store/p/hygien-126619/potta-funny-friend-253132

Funderar mellan den o en annan som har en ratt
(liknar bobbycar typ)

Frågan är vilken som theo godkänner,. Jag är verkligen super dålig när de kommer till pott träning.

hur gör ni?

2014-05-14 @ 09:30:07
URL: http://www.mammatillbenjamin.blogg.se
Postat av: colette

tack för svar! :)
hoppas du inte tog illa upp av frågan. har i stort sett samma åsikter om genus som du, men blir ofta bemött väldigt negativt när man uttrycker det, tyvärr.

2014-05-14 @ 11:07:08
Postat av: Sigrid

Vilken underbar blogg du har!! :)

2014-05-14 @ 12:12:09
URL: http://nattstad.se/sigridalicia
Postat av: Camilla

Lill prinsen har ett jätte fint namn, precis som dom andra :) vi verkar gilla samma namn haha. Skulle va jätte kul att få träffas på en fika? Kanske med min Nicole och dina flickor och självklart Lill prinsen?:) kram

2014-05-14 @ 13:19:39
URL: http://c-lindroth.bloggplatsen.se
Postat av: Joanna Eriksson

Roligt att läsa frågor och svar! Framförallt svaret om Genus! :) Jag håller med till 200% pojkar är pojkar, o flickor är flickor.. Sen får den där jävla Mamma maffian tycka o tänka precis som dom vill!:) Tycker det är härligt att läsa om dom som står upp för sina åsikter, framförallt i något känsligt!

Ha en fin dag, Kram! ♡

2014-05-14 @ 13:31:31
URL: http://joannaolowa.blogg.se/
Postat av: Sandra mamma till fyra.

Barn är livet trots det att dom bråkar, men det har jag hört ska vara nyttigt för utvecklingen ;-)
Hehe

Kram!

2014-05-14 @ 14:15:44
URL: http://blogg.loppi.se/thefamily/
Postat av: Sofie

Jag hade en fråga! Jag undrar om ni får något för modelljobben:) och om inte Danilo eller Jonathan blivit frågade som för Nicole

Svar: Ja dom får lön för modelljobben. Danilo & Jonathan har blivit frågade men vi har då fått tacka nej pga. sjukdom.
Me & My 6 Baby Dolls

2014-05-14 @ 18:26:24
Postat av: Carina Widell

Nicole är så vacker, hon passar verkligen till barnmodell. Tack för spännande läsning :)

2014-05-14 @ 21:21:04
Postat av: Malin

Jag förstår dock inte argument som "pojkar är pojkar och flickor är flickor". Ja, det kanske de är. Men det finns väl fler än ett sätt att "vara" flicka eller pojke? Min son är lika mycket pojke som dina, även de dagar han väljer att bära klänning.

Svar: men pojkar ÄR pojkar och flickor ÄR flickor. Inget kanske. Såklart att alla är lika värda, och din son är absolut inte mindre pojke för att han använder kläning. Alla får göra precis som dom vill, men själv låter jag inte mina pojkar gå ut så. Det är min åsikt.
Me & My 6 Baby Dolls

2014-05-14 @ 21:38:29
Postat av: Irene

ÅÅhh, äntligen någon som shoppar lika mycket barnkläder som jag, haha!!
Jag ÄLSKART.. O enda sättet för att sluta, e ju att dom börjar tillverka fula kläder, haha..

Du har fantastiskt fina barn :))

2014-05-18 @ 18:55:23
URL: http://ieen.blogg.se
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback