Plocka blommor och vila

Imorse när vi lämnade järngänget på dagis tänkte jag att Olivia skulle få vara ut och gunga lite innan vi gick hem igen.
20 grader varmt redan klockan 9 på morgonen, me like a lot!
 
Så vi gungade och när jag tänkte att vi skulle hem var lill snuttis redan på upptäcktsfärd.
Hon älskar fåglar så hon följde efter dem... När dem flög iväg så kom hon på att hon kan plocka blommor.
"Kukka! Tack. " säger hon och plockade en massa blommor till mig. (kukka betyder blomma på finska)
 
Vilken lycka att jag får följa hennes utveckling och hennes upptäcktsfärd såhär, varenda dag! ♥
Allt detta är nytt för henne, förra sommaren var hon ju bara ca. 6 månader och kunde inte göra så mycket, så hon ser denna sommar på ett helt nytt sätt. Allt är nytt och allt ska utforskas och allt ska testat och tittas på.
Jag är lycklig som får ta del av hennes upptäckter.
 
Ni ser att hon skulle testa med att sitta på en stor gunga. :)
 
Eftersoim det var spontant att vi skulle leka ute så hade jag inte systemkameran med mig, inte skötväskan, ingenting. Så det fick blir mobilbilder denna gång. Vi hamnade i en park nära oss och där var lilla avdelingen från barnens dagis och lekte. Olivia blev blyg och ville inte ta emot frukt fast hon var bra sugen. (Tack för att du erbjöd Maria :))
Det började kurra ordentligt i min mage efter tag så det var dags att bege sig hem. Och återigen skulle hon följa fåglarna... och knacka på portfönster och ropade på Annaaa och Immmaaa. (<---Emma) Hon vet att dom brukar vinka till oss vid deras fönster. Haha...
 
Nu ligger Snuttis och sover efter en egen liten fruktstund här hemma.♥
 
 
Nappen förresten- Dom kom på posten häromdagen!
♥ TUSEN TACK!!!! ♥
 
Behöver jag ens säga att jag älskar dom??
Smiley
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad coolt! Vart ifrån? Finns det fler flaggor??

2014-05-21 @ 15:15:25
Postat av: Ellinor

Hej! Har läst din blogg ett tag nu och verkligen super mysig! Men jag tänkte på en sak! Vem av er i släkten har blå ögon då Olivia verkar vara den enda som har fått blåa ögon av barnen! Tycker sånt med genetik är väldigt intressant!
Alla De andra syskonen verkar ta efter Andres mycket!

Svar: Min mamma, hennes syskon och mormor har blå ögon :)Danilo & Jonathan har blåa ögon dom också :D
Me & My 6 Baby Dolls

2014-05-21 @ 17:04:01
Postat av: cajsa

Ja napparna är super fina.. :) Jag är såå sur att inte dottern inte vela ha napp..

2014-05-21 @ 19:46:26
URL: http://uvakissen.bloggagratis.se
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback