Överrasknings Äventyr!

Och så fortsätter helgen med denna strålande väder!
Hur härligt är inte det? Smiley
Kan tänka mig att ni också har tagit tillvara av denna underbara varma sommarvädret? Smiley
 
Igår morse bestämde vi oss för att överraska barnen och åka iväg på ett överrasknings äventyr. Vi sa inte vart, vi packade bara bilen och åkte iväg med en massa frågor från nyfikna ungar i bakstätena.
 
Vi åkte till Eskilstuna och Parken Zoo. (för er som följer oss på Instagram visste det redan)
Kunde inte ha önskat oss bättre väder, solen sken från klarblå himmel och det var varmt och skönt. En helt underbar dag fick vi och barnen var jätte duktiga och snälla. (Bråkade baaara på ditvägen och hemvägen i bilen)
 
Nu sitter jag här vid datorn och Kevin hänger i tutten, haha... Barnens kusin Emma är här och leker med tjejerna och resten av ligan är i affären med pappsen. Jag överför bilderna från igår till datorn men det verkar ta tid...
jag bjuder på bilder därifrån lite pö om pö då det var så himla många, haha...
 
Idag ska vi nog gå och grilla hos Mummu & Puua. Vi har stället för oss själva då dom är i Finland och firar min mosters man som fyller 70 år. Vi tänkte också följa med, men sen föll datumet så nära inpå Kevins beräknade födsel (13 maj) så vi bestämde oss för att skippa det. (Då visste vi inte ännu att jag skulle få igångsättning)
 
Nu är bilderna överförda, jag måste sortera lite, här kommer iaf några från vår dag i Eskilstuna igår!
 
Innan man kommer till ingången till själva djurparken finns en liten hinderbana för barnen. Kidsen antog utmaningen!
 
Som ni kanske såg av bilderna hade vi med oss 2 vagnar.
Dubbelvagnen är jätte bökig att få plats med i bilen, så det blev Kevins liggvagn och en helt ny vagn som kom med posten i förra veckan som jag ska skriva mer om i ett annat inlägg.
 
Jag fösökte få in alla barnen in i buren här för att få till en bra/rolig bild, men det gick inte så bra....
Nicole var inte alls samarbetsvillig, men sen när jag sa att jag inte vill ta bild på henne så dök hon upp som en solstråle. Works everytime Smiley
 
Vi var och tittade på tigrarna... Jätte häftiga djur. Jag gillar stora, maffiga, farliga djur
(på avstånd och med tjockt glas mellan oss) jätte häftigt att se tycker jag.
 
Och lejon.... fast jag hade velat ta en titt på lejonhanen, dom är så fina. Men han låg och latade sig i solen så man såg knappt honom.
 
Första bilden på mig och alla barnen. Fast man ser inte Kevin Smiley han ligger i vagnen och sussar så sött.
 
 
fortsättningen följer...
 
Nu ska jag packa skötväskan igen. Eller gå igenom och kolla vad som behövs fylla på inför denna dag.
Andres och barnen är redan hemma (inlägget har tagit tid!) och han står i köket och förbereder maten. ♥
Vi väntar på att lill Snuttis och Kevin ska vakna och sen drar vi.
Eller, Kevin behöver vi inte vänta på, han hänger bara med och sover vidare :)
 
♥ Ha en fin dag allihopa! ♥

Kommentarer
Postat av: Joanna Eriksson

Visst är det roligt att överraska barnen med upplevelser!? :) Det är så roligt att se dom lyckliga och glada!:) Låter som ni hade en jättefin dag! :)
Här är trot eller ej kalasväder o rena sommarvärmen idag.. Sjukt härligt! Som jag längtat!!:) Kram

2014-05-18 @ 13:39:54
URL: http://joannaolowa.blogg.se/
Postat av: Ingela

Mysigt äventyr! Vi var där förra sommaren och barnen älskade det. Även vattendelen var mycket uppskattad, men antar att ni hoppade den igår ;-) Kram!

2014-05-18 @ 14:27:40
URL: http://famjarestedtandersson.blogg.se
Postat av: Sara

Härlig dag, åkte vartannat år dit & vartannat år till Furuvik när jag var liten. Har de inte kvar de vita tigrarna? Vilken fin bild du fångat på Olivia när hon är på väg upp, den var riktigt bra!

Svar: Ja den var min favvo bild på henne också! :) Nej, de vita tigrarna är borta :(
Me & My 6 Baby Dolls

2014-05-18 @ 16:35:04
Postat av: Helena Andersson

Hej .. Jag bara undrar .. Inget illa menat . Men hur mycket handlar ni ? Tre vagnar på kort tid .. Alla helt nya .. Vagnar är ju dyra ...? Verkar galet att köpa så mycket saker .. Med vänlig hälsning, Helena ..

Svar: Jag FICK den ;)
Me & My 6 Baby Dolls

2014-05-18 @ 16:37:00
Postat av: Gunilla

Vilken härlig familj!!😀

2014-05-18 @ 16:54:35
Postat av: Pernilla-mamma till Kevin, Jamie o en till i magen:)

hihi ännu en vagn alltså....detta blir spännande o höra mer om=)

2014-05-18 @ 17:21:36
URL: http://skruttungen.blogg.se
Postat av: Jennie studerar i Los Angeles

Härliga bilder :D

2014-05-18 @ 19:51:59
URL: http://jsjolin.blogg.se
Postat av: Mona

Ser ut som ni haft en underbar dag! :) djurparker är ju underbara !

2014-05-18 @ 22:21:47
URL: http://mammatilllillae.blogg.se
Postat av: Emma

vilken fin vagn du fått äran att prova:)
Hur långa är Jonathan och Danilo?
kram

2014-05-20 @ 09:28:20
URL: http://www.mammatillbenjamin.blogg.se
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback