♥ NICOLE ♥

God kväll!
Vi har precis tittat på Sunes bilsemester med barnen och väntar nu på att resten av barnen ska somna, sen ska jag och Andres titta på film i luuuugn och ro.
 
Jag lovade ju att skriva lite om varje barn, och här kommer det första inlägget jag skrev:
 
Nicole- våran förstfödda, omtänksamma, känsliga 5 åring. ♥
Om bara 3 veckor fyller våran älskade docka hela 6-år.
 
 
Hon räknar ner på dagarna, äntligen är det hennes tur!
Nicole går igenom nån slags fas där det händer så mycket.
(när gör barn inte det? Eller skyller vi på någon fas när det sker förändringar...?)
Hon försöker vara stor, samtidigt som hon är liten.
 
Nicole är jätte snäll och omtänksam med ett hjärta av guld.
Hon har riktiga humörsvägningar dock, ena stunden är hon sitt vanliga omtänksamma glada och snälla jag och så kan det vända blixtsnabbt och så har hon förvandlats till en kaxig och uppnosig tonåring! What happened liksom...? Smiley
Räcker med någon liten sak som avlöser det och så blir hon arg och slänger i dörrar och skriker att man är sååå dum.
Knappt man hinner hänga med i svängarna där.
 
Nicole är snäll och vill vara till lags. Hon vågar sig inte på nya saker utan är mer försiktig och avvaktar istället.
Ibland önskar jag att hon vågade ta för sig lite mera, speciellt nu när hon ska börja på förskolan till höst. Men jag antar att hon kommer att växa som människa, som sin egen individ när hon får stå på egna ben. Hon har alltid varit omringad av sina småsyskon, alla 4 går ju på samma avdelning på dagis också, det blir första gången för henne att stå på egna ben, skaffa nya vänner och klara sig själv. Lite jobbig tanke nu måste erkännas, men detta fixar hon. Hon har ju inga problem med att skaffa vänner och prata med folk. Att börja på 6-årsverksamhet är ett stort steg för henne som hon ser fram emot jätte mycket, hon känner sig jätte stor. Jag hoppas att hon hamnar i en riktigt bra klass och får massor av nya fina vänner.♥
 
Me and My Baby Doll. ♥
 
 
Nicole älskar att lägga pussel, rita och mysa!
Varje natt kommer hon fortfarande till våran säng och lägger sitt tätt tätt bredvid mig.
Hon vill ha en massa närhet, pussar och kramar.
Det är mycket tankar och känslor med henne nu. När man säger åt henne på skarpen om nånting så går hon sönder.
Hon älskar också att leka med alla sina små prinsessor, gubbar och djur, och kan sitta och leka ensam hur länge som helst med dem.
 
 
 Hon är jätte mån om sina yngre syskon och ser till att dom har det bra.
Hon älskar att sköta om och gosa ♥
 
 
Ibland får man påminna sig om att även fast hon är äldst av 6 barn så är hon fortfarande en liten tjej på 5 år.
En liten, stor tjej :)
 
♥ Nukke mamma älskar dig "yli merien yli vuorten, kohti kuuhun tähtiin ja takaisin ;)" ♥
 
Vi fortsätter med "Vanessa-inlägget" imorgon. ♥

Kommentarer
Postat av: Ebba

Hon är så fantastiskt söt!!!

2014-05-09 @ 21:20:42
Postat av: Alexandra

Fint inlägg. Måst säga att det nästan var som om jag skrivit det om vår son, fyller 6 i sommar. Värsta humörsvängningarna samtidigt som han älskar att kramas o vara nära o gillar att leka med med vår bebis/ha bebis i famnen. Men de tycks höra till ålder då :)

2014-05-09 @ 21:31:31
Postat av: nina

Hun er så vakker:)

Nicole minner meg mye om min Jessica,samme humøret og veldig omtenksom,følsom og humørsvingninger som en tenåring.
Min Jessica er også inne i en fase nå,skriker og kjefter på oss og gråter i det neste øyeblikket.
Jessica begynner også på skolen til høsten og jeg er så spent.
Hun er ikke så tøff av seg men får lett venner.Jeg tror Nicole og Jessica hadde blitt bestiser,hihi:)
Jessica fyller 6 år i desember.

2014-05-09 @ 21:35:56
URL: http://mammantiljessica.blogg.no
Postat av: MOSTERI :)

Ihania kuvia!

2014-05-09 @ 22:09:24
URL: http://Karolinanordling.com
Postat av: Mummu

Nicole och jag har alltid haft en extra kärlek till varandra,
bara hon och jag. Älskar dig Nicole. 🌟💖🌟

2014-05-09 @ 22:23:06
Postat av: Malin-tvillingmorsan♡

Finaste Nicole! ❤️

2014-05-09 @ 22:53:01
URL: http://blogg.loppi.se/tvillingmorsan/
Postat av: Anonym

Så fin tjej!

Ha en mysig helg!
Kram Ellinor

2014-05-09 @ 22:53:43
Postat av: Helena H

Så fint inlägg om söta Nicole. :) Det syns verkligen på bilderna att hon är så omtänksam mot sina syskon som du skriver. Hela hon lyser av positivitet.
Det dåliga humöret som tittar fram då o då hör till åldern. 6-åringen har ofta samma humör som en 12-13åring...inte alltid så kul. Men det brukar vara några lugna år sedan, man får tänka så när det är som värst...och andas och räkna till 7 miljoner... ;)
Ha det bäst

2014-05-10 @ 01:01:33
Postat av: sana( trebarnsmamman i Belgien)

kändes precis som om du beskrev min femàriga tjej.....vill kramas mycket men kan bli jättearg i nästa sekund för nàt jättelarvigt.

2014-05-10 @ 09:56:57
Postat av: Anna Ranvide

http://www.jollyroom.se/produkter/disney-bord-m-2-stolar-mimmi titta vbad jag hittade som hade varit fint till dina flickor :)

Nicole är verkligen otroligt söt!

2014-05-10 @ 11:09:42
URL: http://pinkmum.blogg.se/
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback