♥ Vecka 32 + 0 ♥

Wiiieeee!
NU känns det som att jag kan slappna av lite mera!
Vecka 32 + 0 idag- och det känns jävligt bra!
Magen är stor, mycket större än vad jag var med syskonen, men det sägs ju att ju fler barn man föder, desto större blir magen vid varje graviditet.  Om 5 dagar får vi se våran lille prins på Ultraljud igen och jag lääängtar!
Smiley
 
Jag hoppas att han fattar att han måste vända på sig snart, jag får knappt luft för han ligger så högt upp och på tvären. Jag kan inte luta mig framåt för då mosar jag honom.
Sen ger han mig sköna kickar i kissblåsan vilket känns mindre trevligt... Vette fasiken vad han pysslar med där inne.
 
Såhär står det om denna vecka:
 
 
 
Såhär ser min mage ut idag:
 
 
Vikten ligger på ca. 58.4 kg. Så ca. 10 kg har jag gått upp hittils.
 
Jag känner mig verkligen inte på topp just nu. Ögonen ser hemskt trötta ut (smink gör under!!!).
Jag försökte få känna på den omtalade "gravid glow" som gravida kvinnor sägs ha/få under graviditeten, men hit till mig har den då inte hittat!
 
Igår efter att barnen var nattade så tog jag ett långt bad.
Jag färgade håret, skrubbade ansiktet, noppade bryn, målade naglarna, smörjde in mig och till slut sprutade jag på lite brun utan sol.
Tadaa! Liiite fräschare känner jag mig. Speciellt med håret, hatar att ha utväxt. Det känns och ser så skitigt ut.
Och inte hjälper det att mitt eget hår plötsligt blivit mörkare!? Hormonerna is going crazy...
 
Men annars mår jag bra!
Äter jag för mycket så kräks jag dock. Finns inte plats med så mycket där inne, så det jag äter känns som att det fastnar i matstrupen. Och törstig som en kamel är jag också, haha...
liite sammandragningar, men inget som oroar mig. har verkligen varit guld värt att ha Andres hemma och hjälp från mina föräldrar så att jag fått ta det lungt. Jag märker att när jag stressaar upp mig så kommer det mer sammandragningar.
 
Lille bebis vad vi alla längtar efter dig!!!
Grabbarna speciellt frågar hela tiden hur lillebror mår och att han får komma när dom har fyllt år. Jonathan är bekymrad vart han ska sova och tror vid varje läkarbesök att läkarna ska ta ut honom.
Olivia fattar nada, hon klappar på magen och ibland klappar hon till den. Inte lätt att vara liten och förstå sånt som inte jag heller kan ta in ibland- att det faktiskt ligger en pytte bebis där inne.
Nicole och Vanessa snackar mest om namn. Ibland kommer dom med sina egna förslag och det är jätte kul, och ibland (ofta) tar dom något namn som jag gillar, eller som Andres gillar och jävlas med den andra att han ska heta så. :)
 
Ännu är inget alls bestämt med namn fronten dock... 

Kommentarer
Postat av: Satu

Du är vacker!

2014-03-19 @ 11:10:32
Postat av: Nina

Joho!! Du är ju så sjukt vacker som gravid!! Du har visst det där gravid glowet även fast du kanske inte känner det/ser det själv! Jag hoppas att jag är lika fin som du är när jag blir gravid :-) det sägs att när man bär en pojke är man sådär gravidfin och när man bär en flicka så "tar flickan mammans skönhet" MEN du va minst lika vacker när du va gravid med Olivia!!!

2014-03-19 @ 11:56:02
Postat av: frida

Du är vacker som en dag ☆ vad använder dy för brun utan sol? Gör ett eget inlägg om de :)

2014-03-19 @ 12:22:04
URL: http://dovforenstund.blogg.se/
Postat av: Malin - Nybliven tvillingmorsa

Vackraste du! ❤️ jag längtar oxå till den lille kommer! Många kramar

2014-03-19 @ 15:01:36
URL: http://blogg.loppi.se/tvillingmorsan/
Postat av: Linda

Du blev ju gravid för en kvart sedan, lite orättvist att din graviditet går så mkt fortare än vad min gjorde. HAHA Du är jättevacker även om du inte ser det själv.
(det var jag som såg dig på studentutspringet i våras och jag arbetar på den dagliga verksamheten på samma gård men i porten bredvid.)
En sak som jag funderat/tänkt på är hur du hinner med allt. Fantastiskt
Mina killar kom för 5 månader sedan och jag har knappt tagit mig ur bebisbubblan. Sätter jag mig ner för att titta på killarna eller leka lite med dem så har halva dagen gått när jag tittar upp nästa gång. All tid bara försvinner hehe.
Hoppas du får må lite bättre och att "Torkel" stannar kvar några veckor till.
Kram

Svar: Haha, fast jag känner det inte som att det gått sakta ;) Känns som en evighet sen jag blev gravid samtidigt som det känns spännande att det faktiskt börja närma sig ;)
Vart var den här studentutspringet? (Jag var på två st ;))
Me & My Baby Dolls & Gravid

2014-03-19 @ 15:34:48
Postat av: mummu till mybabydolls.blogg.se

Du är så fin Satu. Nu är det inte så långt kvar,kom ihåg min dröm.
Älaskar dig. ☆♡☆

2014-03-19 @ 18:41:20
Postat av: Linn Westin

Åh, du har en sådan fin mage, Satu och du är så hemskt vacker och fräsch. ♡

2014-03-19 @ 23:49:13
URL: http://klartslut.blogg.se
Postat av: Mamma Maria ♥Gravid♥

Du ser otroligt vacker ut, så även om det är sminket så ser du jättefräsch ut.

2014-03-21 @ 14:44:01
URL: http://mammamaria.nu
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback